6 van de 33
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
‘64 DS 19M van Lucas - Verkocht aan een blije spanjaard!
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 01 november 2010 10:10 PM
  [ # 76 ]

Zoals jullie inmiddels wel merken kom ik bij vlagen toe aan wat sleutelwerk aan de DS. Gistermiddag was het weer tijd voor een paar uur beunen. Om te beginnen hebben we de koelvloeistof nog maar een keer afgetapt en gespoeld. Er kwam nu vrijwel niets meer aan rommel uit dus dat is wel goed zo. Vervolgens het koelsysteem weer afgevuld met verse koelvloeistof na de eerder aangeschate thermostaat te hebben geplaatst. Het slotje van het bestuurdersporter heb ik ook helemaal uit elkaar gehaald en dat werkt weer, volgende keer kan de deur weer in elkaar. Het LHS vat hebben we uitgebouw en goed schoongemaakt. Uiteraard ook het volkomen zwarte aanzuigfilter en de gore aanzuigbuis weer als nieuw gekregen in het ultrasoonbadje en als afsluiter weer een paar liter vers rood sap in het vat gegoten. Daarna nog wat zwarte koek van de kofferbakbodem af gebikt, daar kan binnenkort een laag RX5 overheen.

Er blijft nog wel het een en ander te doen natuurlijk, zo zitten er wat kroonsteentjes in de draadbundel, dat kan natuurlijk echt niet. Verder moet ik nog studeren op het afstellen van het handremmechaniek en doet zich nog het probleem voor dat de motor afslaat zodra je de choke uittrekt. De veerbollen achter ga ik ook nog laten controleren, want die zijn niet helemaal zoals het moet zijn. Aan de andere kant is er natuurlijk al het nodige ten positieve gekeerd. Zo loopt hij niet meer warm, blijft hij stationair lopen, ook zonder choke, trekt hij fijn op zonder stotteren en remt hij prima.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 01 november 2010 10:17 PM
  [ # 77 ]

Goed bezig.
Zo te lezen had je nog LHS, dat is inmiddels slecht te verkrijgen of heel duur. Er is wel een goed alternatief (Rolls Royce hydrauliek-olie).

Citroen!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 november 2010 10:23 AM
  [ # 78 ]

Ik heb inderdaad voor een redelijke prijs 5 liter LHS kunnen bemachtigen. De Rolls Royce olie schijnt geen nadelen te hebben dus als het volgend jaar niet lukt echte LHS te bemachtigen gooi ik dat er wel in.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 05 november 2010 07:09 PM
  [ # 79 ]

Wat voor bakolie is aan te bevelen voor mijn handgeschakelde DS? Dat is het enige sap dat nog niet is ververst.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43265
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 november 2010 07:36 PM
  [ # 80 ]

Een bakolie met specificatie TOT EN MET GL4 . GEEN GL5!

Ik gebruik castrol syntrax universal.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 06 november 2010 01:00 AM
  [ # 81 ]

Ok, ik heb nog wel een kan of wat Total 75W80 en dat is GL4. In de XM en andere nieuwerwetse wagens gebruik ik dat niet meer, want met GL5 van Esso of MPM schakelen ze merkbaar beter.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 november 2010 01:37 AM
  [ # 82 ]

Afgelopen zondag heb ik nog wat minimale klusjes aan de DS gedaan. De kachelmotor uitgebouwd om de vergane bedrading te vervangen en de veerbollen gedemonteerd om deze te laten vullen. Dat is gisteren gebeurd en bleek ook wel nodig. De bollen voor de achterzijde zijn van 9 en 12 bar weer naar 26 gebracht en de bollen voor de voorzijde van 32 en 35 naar 59 bar. Het membraan van de bol met 9 bar is wat dubieus dus het is even afwachten hoe die zich gaat houden.

Voor aanstaande zaterdag staat het verwijderen van de trekhaak, montage van de veerbollen en wat klein laswerk aan de kofferbakbodem en aan de zijkant onder de achterruit op het programma.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 november 2010 09:42 AM
  [ # 83 ]

Goed bezig!

Citroen!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 19 december 2010 05:33 PM
  [ # 84 ]

Ik zal jullie maar weer eens rapporteren over de voortgang, deze keer weer met wat beeldmateriaal. De ontzettend lelijke trekhaak is er onder vandaan, de achterkant ziet er nu een heel stuk beter uit. Van laswerk is nog niets terecht gekomen, wel is er al het e.e.a. kaal gemaakt en weggeslepen. Om de bereikbaarheid van de rottigheid te verbeteren zijn de achterklep, achterschermen en de achterruit verwijderd, dat ging allemaal vrij makkelijk. De wasbordjes kreeg ik niet zo snel los, ik moet eens kijken hoe dat vast zit voor ik dingen sloop die heel moeten blijven.

Daarnaast heb ik de kachelmotor opgelapt. Hij is goed schoongemaakt, het lager een beetje gesmeerd en de bedrading vernieuwd. Hij blaast weer prima. De veerbollen zitten er ook weer op met nieuwe o-ringen. De veerbol linksvoor ging er een stuk makkelijker af en weer op met de kachelmotor uitgebouwd. De montage was voor mij wel wat verrassend met een conisch vlak op de veercilinder. Met de o-ring op de bol draaide ik ze er zo in zonder de o-ring te beschadigen in ieder geval.

Verder heb ik hier en daar nog wat bedrading gerepareerd, onder andere een prachtig wit kroonsteentje verwijderd uit de bedrading naar het startrelais en dit vervangen door goed aangeknepen verse stekkers.

Technisch is er niet zo veel meer nodig om er de weg mee op te kunnen. Ik wil de bakolie nog verversen, ik heb Carrefour huismerk 75W80 staan, GL4, dat zou er in moeten kunnen toch? Dan moeten de eindpijpen van de uitlaat er nog onder worden gehangen en twee banden worden vernieuwd. En o ja, de klepspeling, die moeten ik nog nakijken en afstellen indien nodig. Hij start en loopt best goed en dat is al best een aardige score.

Dan komen we bij de rubriek las- en verfwerkzaamheden aan, daar is nog wel wat te doen. het laswerk concentreert zich rond de kofferbak. Daarnaast heb ik een deel van de onderkant ontdaan van taaie bodyschutzprut. Ik ga dit nog verder schoon maken en hier RX5 op smeren voorlopig, dan is goed zichtbaar wat er allemaal gebeurt en zit er toch wat roestwerende saus op.

Een ander puzzeltje voor mij is het portierslot. Het gaat nu wel weer soepel, maar door het gat in de houder hoort een pen die ik uiteraard kwijt ben geraakt en volgens mij ziet het knobbeltje achter op de slotcilinder er ook niet uit zoals het moet, maar dat weten jullie vast beter dan ik. Kan iemand mij misschien leiden naar een tekening van de manier waarop het in elkaar behoort te zitten en misschien nog wel belangrijker, hoort te bewegen?

Begeleidend foto- en videomateriaal kun je HIER vinden.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 december 2010 10:49 PM
  [ # 85 ]

Foto’s heb ik niet voor je, maar dinsdagavond kunnen we je wel aan een ander nieuw of gebruikt slot helpen in het clubmagazijn.

Citroen!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4910
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 19 december 2010 11:03 PM
  [ # 86 ]

Om de wasbordjes er af te krijgen kun je een koevoet gebruiken, maar als je de boel netjes wilt houden haal je de trompetten er af, het sierlijstje op de C stijl met parkertjes loshalen en het kofferdekselscharnier dat aan de onderkant in het spatbord met een moer vast zit. Het wasbordje zit op twee punten aan dit scharnier vast en het wasbordje kan ook nog met een boutje onder de trompet vast zitten.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 20 december 2010 12:04 AM
  [ # 87 ]

Ik zal eens kijken of ik de dinsdagavond vrij kan maken, ben bang dat ik dan nog tot over mijn oren in het werk zit. De volgende openstelling is dan 4 Januari als ik het goed heb, dat moet wel lukken.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 02 januari 2011 08:31 PM
  [ # 88 ]

Vandaag heb ik de kaal gemaakte stukken bodem met RX5 ingesmeerd. Toen het klaar was snel weggerend, want het stinkt in deze hoeveelheid vreselijk.

Profiel  
 
MielcitrofielDS
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 454
Geregistreerd: 26-09-2010

Gepost: 03 januari 2011 07:03 PM
  [ # 89 ]

Wel goed geventileerd dan!? Ik heb er nog nooit last van gehad met dat spul. Nu de RX 7 en RX 10 nog en de auto kan er weer even tegenaan!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6313
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 03 januari 2011 11:19 PM
  [ # 90 ]

Ja, de roldeur aan de voor- en achterkant open gezet, maar dan nog.

Ik laat het voorlopig even bij de RX5. Zo is het in ieder geval voor het moment wat beschermd. Later wil ik hem in de kantelbrug hangen en de bodem helemaal schoon maken, mar dan moet ik eerst nog een paar hulpstukken voor de kantelbrug zien te fabriceren voor deze DS met centrale wielmoer.

Profiel  
 
 
6 van de 33
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook