Omdat de onze turbo break op 3,5 cilinder
loopt heb ik de kompressie gemeten.
De slechtste cilinder produceert 25 Bar , de
beste 30.
Dit lijkt me niet erg slecht , in ieder geval zou’
hij er niet zo beroerd op moeten lopen, zeker
warm niet.
Weet iemand de exacte waarden ??
Kleppen zijn 10 KKm geleden gesteld
Ik ga nu de verstuivers er uitdraaien en afpersen
Dat was het dus , 1 ging pas bij 150 Bar af.
Uit de verzameling van 15 jaar 4 betere gezocht
Morgen nog even een koude start , gaat dat goed
dan is ie genezen verklaard.
Vreemd was wel dat het stationair toerental flink
opgeschroefd moest worden
En eigenlijk zou de anti-stall afstelling wat trager
moeten , maar als ik dat deed begon hij onregel
matig te lopen.
Ik vrees dat de pomp zijn beste tijd gehad heeft
Totaal aantal Berichten: 2791
Geregistreerd: 17-10-2004
- BX 19 TRS Break Automaat
- BX 19 RD break
- BX 19 TRS 4x4
- CX 25 GTi Turbo2
- CX 20 Break Turbo2
- ID/DS 23 Borg Warner
- Ami 8 Break
- BX GTi 4wd
- BX 1.9 4x4 Break
- BX 19 TRi Break
Zou er niet aan de opbrengst geschroefd geweest zijn om de slechte injectoren te compenseren, en dat je nu moet terug compenseren?
BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller
La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.
Citroenbx schreef:Zou er niet aan de opbrengst geschroefd geweest zijn om de slechte injectoren te compenseren, en dat je nu moet terug compenseren?
Dat zal het wel zijn , alleen had ik, verwacht dat met de betere verstuivers het stat. toerental naar beneden zou moeten draaien.
Koudestart vanmorgen was niet best , de eerste honderd meter bokte hij
als een benzine motor zonder choke….
Volgende actie is kijken of de pomp een beetje op tijd staat
Is de gashevel bij een rotodiesel tevens vervroeger ?
Als de pomp te vroeg staat zou dat namelijk verklaren dat ik de anti-stall niet voldoende kan verstellen zonder dat de motor stat. slecht gaat lopen
Op zowel de roto/lucas als bosch pompjes zit een aparte vervroeg hendel. deze wordt bedient door een staalkabeltje aan een waspatroon in je thermostaathuis.
Test
Thijsvandebles schreef:Op zowel de roto/lucas als bosch pompjes zit een aparte vervroeg hendel. deze wordt bedient door een staalkabeltje aan een waspatroon in je thermostaathuis.
Weet je dat zeker?
Als je het deksel van de pomp haalt zit er aan dat hendeltje een veertje die het stationair toerental wat opkrikt.
Maar aan de hendel die door het gaspedaal bediend wordt zit een stangetje met twee kogelkopjes , die ook ” iets ” doet
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Voor zover mij bekend is dat hendeltje, in ieder geval bij een Bosch, alleen om het stationair toerental te verhogen.
Eveneens ben ik tevens ook.
nanko schreef:Thijsvandebles schreef:Op zowel de roto/lucas als bosch pompjes zit een aparte vervroeg hendel. deze wordt bedient door een staalkabeltje aan een waspatroon in je thermostaathuis.
Weet je dat zeker?
Als je het deksel van de pomp haalt zit er aan dat hendeltje een veertje die het stationair toerental wat opkrikt.
Maar aan de hendel die door het gaspedaal bediend wordt zit een stangetje met twee kogelkopjes , die ook ” iets ” doet
Ik geef een bevestigende ja.
Dat stangetje wat íets’ staat te doen, kan ik ook niet helemaal plaatsen. Wellicht een gasdemper?
Test
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Bij de Boschpomp stel je met datzelfde hendeltje waar dat kabeltje aanzit het stationair toerental, ik twijfel er daarom ook aan dat door dat hendeltje iets vervroegd of verlaat wordt.
Voor zover ik me heb laten vertellen wordt er bij een ongeblazen diesel, in ieder geval bij de Boschpomp, helemaal niet vervroegd of verlaat tijdens de koude start. Bij een turbodiesel schijnt de inspuiting wat vroeger te staan ten opzichte van een ongeblazen diesel, en wordt bij de koude start d.m.v. een extra waspatroon (vandaar ook het extra waspatroon met koelvloeistofslangen op de pomp) de inspuiting wat verlaat.
Eveneens ben ik tevens ook.