ik heb een citroen c8 bij ons binnen die niet meer start, ook de km teller enz werkt niet, er werkt in feite niets behalve de centrale vergrendeling en de binnenverlichting, als je het contact opzet gebeurd er niets, buiten dat er eco-mode op de boordcomputer komt, ik heb de draden gemeten op men contactslot, hier komt eveneens ook geen stroom toe, maar de zekeringen zijn wel allemaal in orde, alsook te batterij…. iemand een idee, of al een ervaring hiermee gehad?
niTron,
Ik hoop dat je hem al aan de praat hebt inmiddels gezien de datum van je post.
De “eco mode” schakeld na enige tijd alle accesoires uit om je accu te sparen.
Je kunt dat normaliter alleen op heffen door te starten, als dan toevallig je startblokkering vervelend doet heb je een serieus probleem.
Laat even weten hoe het is afgelopen, dan hebben anderen er ook wat aan, anders heeft een forum geen zin.
succes en groet, Albert.
Dyane 2cv6, BX 1.4 RE, BX 1.9 TZI, Berlingo 1.9D, Xantia Break 1.8 16v, Evasion 2.0 Turbo CT, C8 Ligne Ambiance 2.2 16v, C4 Grand Picasso 1.6 THP150 Amb.navi.
het was een draad die doorgevreven was (de draad waar stroom op komt als je start, op de startmotor) en nu en dan tegen massa ging wanneer de auto werd gestart, daarom sprong ook de zekering van het “alarmsysteem” ... vervelend probleem om te vinden omdat het eerst 2 weken goed was, en opeens de zekering het opnieuw begaf, zo is de oorzaak gevonden… grtz