2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
koelvloeistoftemperatuur blijft te laag
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 16 augustus 2009 08:52 PM
  [ # 16 ]

Ideale werktemperatuur ligt tussen de 85 en 90 graden. Ik ga vandeweek nog maar eens een andere nieuwe thermostaat halen, ik zou echt niet kunnen bedenken wat het anders kan zijn.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 16 augustus 2009 09:11 PM
  [ # 17 ]

Dat ga ik ook maar eens doen dan. Ben wel benieuwd of dat NOG beter rijdt.

Volgens Haynes zou de thermostaat moeten openen bij 89 graden voor handgeschakelde modellen t/m januari 1997 en voor latere modellen bij 83 graden. Automaatjes altijd bij 83 graden.
En volledig open bij 99 graden.

(Bij Xantia’s dan, ongeacht motortype)

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 16 augustus 2009 10:06 PM
  [ # 18 ]

Ik heb het met mijn xm ook. Ik kom amper aan de 70 graden. Tot 2x toe de thermostaat vervangen. Geen idee waar ik het verder moet zoeken. Ook heb ik met een losse meter de boel nagemeten en de waarden kloppen.

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
nanko
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 791
Geregistreerd: 12-03-2008

Gepost: 17 augustus 2009 12:11 AM
  [ # 19 ]

Je kunt je thermostaat natuurlijk even testen door hem in een pannetje water op het fornuis te leggen , thermometer er in en kijken wanneer hij open gaat.
hij hoeft niet ver te openen voordat de motortemperatuur gaat zakken.
Omdat er geen ontluchting voor de thermostaat van mijn 404 zat heb ik er een gaatje van 3 mm ingeboord , dat ging net goed.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 augustus 2009 01:57 AM
  [ # 20 ]

@knäckor, het gaat toch hier om een Xantia TD zonder Airco?
Ik zie alleen BXen onder je naam staan, kan me vergissen, maar dacht dat je een Xantia TD heb?

Ik heb namelijk nog een nieuwe Valeo radiateur liggen, vorig jaar gescoord op de Citromobile, ik heb er niets aan, aangezien deze niet geschikt is voor een Xantia TD met Airco.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 17 augustus 2009 10:02 AM
  [ # 21 ]

is de temp door TS handmatig al een keer nagemeten? Kan je gelijk uitsluiten dat/of het aan de tempmeter zelf ligt… Idea

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 augustus 2009 12:26 PM
  [ # 22 ]
ZX1.4i schreef:

@knäckor, het gaat toch hier om een Xantia TD zonder Airco?
Ik zie alleen BXen onder je naam staan, kan me vergissen, maar dacht dat je een Xantia TD heb?

Ik heb namelijk nog een nieuwe Valeo radiateur liggen, vorig jaar gescoord op de Citromobile, ik heb er niets aan, aangezien deze niet geschikt is voor een Xantia TD met Airco.

Nee, ik rij nog steeds in de BX. Ik wil wel erg graag gaan Xantiaën, maar het is nog niet zover.

@25trd: Ik heb de motor stationair laten lopen tot de fans aansprongen, dat was gewoon rond 90 graden op de temperatuurmeter.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 augustus 2009 01:03 PM
  [ # 23 ]

Ah, ik weet het alweer ik ben in de war met iemand anders.

Is het geen idee om die BX nu weg te doen, diesels zijn de laatst tijd flink in prijs gezakt, zeker een Xantia.

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 17 augustus 2009 01:10 PM
  [ # 24 ]

Het was me inderdaad opgevallen, de diesels kosten momenteel geen drol meer. Het enige probleem is dat ik op dit moment even helemaal blut ben, en ik kan ook niet eerst de BX verkopen, omdat ik wel een auto nodig heb. Maar misschien kan ik de BX wel verkopen met de afspraak dat ‘ie pas geleverd kan worden als ik een Xant heb.

Ik ben er in ieder geval in mijn hoofd alvast mee bezig Smile

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 augustus 2009 03:57 PM
  [ # 25 ]

Gewoon al je BXen verkopen, dan hou je genoeg geld over om in één keer een goede Xantia te kopen, zo een BX blijft een bodemloze put. De Xantia’s die geen drol kosten hebben meestal ook 400K op de teller en een waslijst aan achterstallig en noodzakelijk onderhoud waar je niet vrolijk van word.

Profiel  
 
Bixie
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 202
Geregistreerd: 31-07-2005

Gepost: 18 augustus 2009 01:16 AM
  [ # 26 ]
Bixie schreef:

Dat ga ik ook maar eens doen dan.

Ik heb een nieuwe thermostaat besteld bij de Citroën dealer. Brezan kon er niet aan komen. Nou begin ik wel een beetje aan het metertje te twijfelen want ik zag vanmiddag de fans draaien bij iets over de 80 graden na een lange snelwegrit en hij reed gewoon helemaal top.

Xantia 1.9TD SX 1997 Noir verni 400.000km met Xantiaclub KPH en type 1a bolletjes
http://images.spritmonitor.de/212694_3.png

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 augustus 2009 01:51 PM
  [ # 27 ]

Dan zou ik ook aan het metertje gaan twijfelen. Ik denk dat ik mijn toevlucht ook bij de dealer moet gaan zoeken, want ook de brezan hier in de buurt kan het ding niet leveren.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Gepost: 18 augustus 2009 02:09 PM
  [ # 28 ]
Bixie schreef:

Gecheckt. Is echt 70 graden, al zo lang ik die wagen heb en hij rijdt er niet minder om. Warmt ook snel op dus die thermosdinges doet het goed. Wat hoort volgens jou dan de ideale werktemperatuur te zijn?

Ik ben benieuwd wat de temp. gaat doen met de nieuwe thermostaat.
In de winter komt mijn Xantia TD ook niet boven de 70 uit. Nu in de zomer, met airco aan en wat hoger tempo, komt ie net boven de 80 uit.
Volgens mij is de schaling van de meter in een diesel ook anders dan bij de benzine motoren. Het midden van mijn meter geeft 80 graden aan, volgens mij is dat 90 bij benzinemodellen.


Patrick

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6129
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 augustus 2009 11:22 PM
  [ # 29 ]

Artikel: Thermostaat
Artikelnummer: 4947.81/J
Merk: Vernet (voorbeeld uit H-base: hij is er ook van Gates)
Inclusief pakking
Prijs: € 21,- ex

(Bron: H-Base)

De Brezan bij mij in Den Haag is niet te beroerd om ook elders te bestellen. Ik kan hem anders ook voor je bestellen via een andere onderdelenboer. Of je moet zelf nog ergens een automaterialenhandel (niet Brezan) weten te zitten, zal toch wel? Al is het in Utrecht of Zeist?

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 augustus 2009 11:24 PM
  [ # 30 ]

Ik ga komende week nog wel even shoppen, maar in ieder geval alvast bedankt voor het onderdeelnummer, ik zal het meenemen!

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook