79 van de 85
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
   
Gespot & gepost GS/A
galenus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004

- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Gepost: 18 mei 2020 09:58 AM
  [ # 1171 ]

Da’s een fijn trio Smile

Profiel  
 
Gepost: 28 mei 2020 10:11 PM
  [ # 1172 ]

JZ-68-SB[removed][removed]

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15818
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 juni 2020 12:28 AM
  [ # 1173 ]

Deze fraaie GSA uit 1982 zag ik laatst op de A9.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15818
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 27 juni 2020 07:53 PM
  [ # 1174 ]

Een origineel Nederlandse GS 1220 Club Convertisseur uit 1972, laatst gespot in Amstelveen.
En ze is te koop!

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 28 juni 2020 03:18 PM
  [ # 1175 ]

Ik zie geen embleem GS 1220a achter en Rechts voor. Precies allereerste model.
Vermoed te zien aan de hoofdsteunen, eerste model, wel embleem convertiseur.
Is dat geen 1015 cc dan?

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15818
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 juni 2020 03:20 PM
  [ # 1176 ]

Ik dacht dat de Convertisseur altijd op basis van de 1220 was. Het is hoe dan ook een Club.

Profiel  
 
Jeroen Simons
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011

- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
Gepost: 28 juni 2020 03:28 PM
  [ # 1177 ]

De kinnebak is in ieder geval 1220. Die heeft rechts een ovaal gat ten opzichte van een 1015.

VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
bye2

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 28 juni 2020 03:33 PM
  [ # 1178 ]

Ik herinner mij nog bij de lancering van de GS in België, dat er toen een GS geleverd is Met Convertiseur (overname een Daf 33) in een heel rare groene kleur toen. later heeft ze samen met haar broer zij een GS 1220 Club C matic kleur wit
gekocht ( verplaatsing gaspedaal van rechts naar links en op de rechtse plek een steundop voor haar 4REChtse voet en korter been) dit op beide auto’s. Daarna zij VW Golf 2 Automatique Kleur Rood
Broer een GS 1220 club Break C matic keur Beige, deze daarna een BX16 RS Automatique gekocht Kleur Donkerblauw.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
vtske
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012

- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Gepost: 28 juni 2020 03:40 PM
  [ # 1179 ]

Mijn tante haar man heeft toen bij de lancering ook een GS Gekocht, (Donkerrood) overname 2pk (donkergrijs)  dat was toen een 1015cc zou het kunnen dat die geen toerenteller hadden, dan geef ik mijn vergissing toe.
zou het dan kunnen dat ze de benaming model anders was confort en club.

September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 28 juni 2020 09:02 PM
  [ # 1180 ]

Dit is een GS Club convertisseur model 72, 1015 (oude type) dus. De 1220 kwam pas met model 73. Voor modeljaar 71 en 72 was alles 1015, zowel Confort als Club en de convertisseur was al vanaf febr. 71 leverbaar. Het gat in de keienvanger heeft niets met de motor te maken, dat is begin 72 al toegevoegd voor alle modellen.

Helaas is de 1015 bij deze auto vervangen door een 1300, dus je moet nog even op zoek naar een motor (laat ik die nou net nog hebben liggen Smile). Maar goed een 6e auto wordt me teveel, anders had ik het wel geweten.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15818
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 28 juni 2020 10:30 PM
  [ # 1181 ]

Bedankt voor de uitleg. Persoonlijk vond ik een 1015 vreselijk in een GS, zeker vergeleken met een 1300.

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 30 juni 2020 12:03 AM
  [ # 1182 ]

Persoonlijk vind ik de 1015 juist het fijnst, vooral de oude 1015. De 1300 is maar een rumoerig blok, 1220 is al stukken beter, maar er gaat niets boven een oude 1015. 1300 is bij hogere snelheden echt niet fijn meer, terwijl bij een 1015 het plezier dan pas echt begint, zo ontzettend stil bij hoge toeren, maar goed ieder zijn smaak.

Profiel  
 
VitamineC
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 133
Geregistreerd: 02-10-2009

- GS/GSA Special
Gepost: 30 juni 2020 08:49 PM
  [ # 1183 ]

Waarom wordt de 1130 niet genoemd ? Laughing 

Hans

Profiel  
 
DS23IE pallas
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 02-05-2006

- C5 1.6Hdi
Gepost: 01 juli 2020 02:31 PM
  [ # 1184 ]

Hoge snelheid met een 1015? Neem dan wel een snipperdag (super traag). Rumoerig zijn ze allemaal, maar wel heel leuk.

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15818
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 01 juli 2020 02:44 PM
  [ # 1185 ]
GS1970 schreef:

Persoonlijk vind ik de 1015 juist het fijnst, vooral de oude 1015. De 1300 is maar een rumoerig blok, 1220 is al stukken beter, maar er gaat niets boven een oude 1015. 1300 is bij hogere snelheden echt niet fijn meer, terwijl bij een 1015 het plezier dan pas echt begint, zo ontzettend stil bij hoge toeren, maar goed ieder zijn smaak.

Ik heb enkel de ervaring van mijn GS X3 (met 1300-blok dus). Toen ik daarna eens in een GS met 1015-blok reed vond ik dat oorverdovend. Het zal waarschijnlijk iets met gewenning zijn e.d. (en persoonlijke voorkeur).

Profiel  
 
 
79 van de 85
« Eerste  < Vorige 77 78 79 80 81 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook