Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-10-2004
- CX 25 GTI Turbo 2
- GS/GSA Pallas
- XM 2.0 16v SX break automatic
- C5 2.0 HDiF 16v Break Exclusive automatic
Da’s een fijn trio
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Deze fraaie GSA uit 1982 zag ik laatst op de A9.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Een origineel Nederlandse GS 1220 Club Convertisseur uit 1972, laatst gespot in Amstelveen.
En ze is te koop!
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik zie geen embleem GS 1220a achter en Rechts voor. Precies allereerste model.
Vermoed te zien aan de hoofdsteunen, eerste model, wel embleem convertiseur.
Is dat geen 1015 cc dan?
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Ik dacht dat de Convertisseur altijd op basis van de 1220 was. Het is hoe dan ook een Club.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1339
Geregistreerd: 27-03-2011
- 2CV 2CV6
- Overig Mobylette
- C5 2.0 automaat
- Ami 8
- GS/GSA 1130 berline
- ID/DS 19b
De kinnebak is in ieder geval 1220. Die heeft rechts een ovaal gat ten opzichte van een 1015.
VrGrJ
Citroën, dat rijdt pas fijn
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Ik herinner mij nog bij de lancering van de GS in België, dat er toen een GS geleverd is Met Convertiseur (overname een Daf 33) in een heel rare groene kleur toen. later heeft ze samen met haar broer zij een GS 1220 Club C matic kleur wit
gekocht ( verplaatsing gaspedaal van rechts naar links en op de rechtse plek een steundop voor haar 4REChtse voet en korter been) dit op beide auto’s. Daarna zij VW Golf 2 Automatique Kleur Rood
Broer een GS 1220 club Break C matic keur Beige, deze daarna een BX16 RS Automatique gekocht Kleur Donkerblauw.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 1886
Geregistreerd: 03-02-2012
- C4 (2004-heden) 16 e HDI 112 PK Exclusive EGS 6V
- (Grand) C4 Picasso 16 e HDI 115 PK Intensive MAN 6V
Mijn tante haar man heeft toen bij de lancering ook een GS Gekocht, (Donkerrood) overname 2pk (donkergrijs) dat was toen een 1015cc zou het kunnen dat die geen toerenteller hadden, dan geef ik mijn vergissing toe.
zou het dan kunnen dat ze de benaming model anders was confort en club.
September1978-Juli1989) 2CV6, Acadiane (Service wagen), Visa Club 650 2x, Visa Super X, Visa 11RE, Visa Chrono, GSA Pallas 5V 2x, CX Reflex, CX 2400 Pallas 2x, CX 2500 Diesel 2x, AX 3D TZS,BX 16 TRS 3x,BX TRD 1x, BX 19D 1x, BX 19RD Break 2x, BX TRD Turbo, Augustus1989-tot-Augustus1990 AX 14 D 3D, AX 11RE 3D Cituningkit. Prive Sept1990-tot-heden) Ford Taunus Coupe 1300, Renault 5 1200 3D, BMW 315, Hyundai S Coupe 1500, BX TRD Turbo, AX 11 TRE 5D, Saxo 15D SX 3D, Xsara 19D SX Break, Saxo VTS 14
3D, Peugeot 307 14 HDI 2x, C4 Exclusive 16 EHDI 112 pk EGS6, C4 Grand Picasso 16 EHDI 115 pk man6.
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Dit is een GS Club convertisseur model 72, 1015 (oude type) dus. De 1220 kwam pas met model 73. Voor modeljaar 71 en 72 was alles 1015, zowel Confort als Club en de convertisseur was al vanaf febr. 71 leverbaar. Het gat in de keienvanger heeft niets met de motor te maken, dat is begin 72 al toegevoegd voor alle modellen.
Helaas is de 1015 bij deze auto vervangen door een 1300, dus je moet nog even op zoek naar een motor (laat ik die nou net nog hebben liggen ). Maar goed een 6e auto wordt me teveel, anders had ik het wel geweten.
Bedankt voor de uitleg. Persoonlijk vond ik een 1015 vreselijk in een GS, zeker vergeleken met een 1300.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 464
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Persoonlijk vind ik de 1015 juist het fijnst, vooral de oude 1015. De 1300 is maar een rumoerig blok, 1220 is al stukken beter, maar er gaat niets boven een oude 1015. 1300 is bij hogere snelheden echt niet fijn meer, terwijl bij een 1015 het plezier dan pas echt begint, zo ontzettend stil bij hoge toeren, maar goed ieder zijn smaak.
Waarom wordt de 1130 niet genoemd ?
Hans
Hoge snelheid met een 1015? Neem dan wel een snipperdag (super traag). Rumoerig zijn ze allemaal, maar wel heel leuk.
GS1970 schreef:Persoonlijk vind ik de 1015 juist het fijnst, vooral de oude 1015. De 1300 is maar een rumoerig blok, 1220 is al stukken beter, maar er gaat niets boven een oude 1015. 1300 is bij hogere snelheden echt niet fijn meer, terwijl bij een 1015 het plezier dan pas echt begint, zo ontzettend stil bij hoge toeren, maar goed ieder zijn smaak.
Ik heb enkel de ervaring van mijn GS X3 (met 1300-blok dus). Toen ik daarna eens in een GS met 1015-blok reed vond ik dat oorverdovend. Het zal waarschijnlijk iets met gewenning zijn e.d. (en persoonlijke voorkeur).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX