Traction start als hij koud heeft,bij een temperatuur van ongeveer 60 graden start hij bijna niet meer.Had dit vroeger niet,het is sinds ik naar Arras ben geweest ongeveer 110 km .Wie kan mij tips geven wat het zou kunnen zijn. : :
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Geef je wel of geen gas bij een warme motor?
Ik geef overigens altijd gas bij het starten van een warme motor
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”
Totaal aantal Berichten: 15697
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Vapourlock, veel voorkomend euvel bij Tractions. Doordat de benzineleiding van de pomp naar de carburateur over het blok heen gaat loop je de kans dat er bij warme motor (na stilleggen) wat benzine terugloopt en er een luchtbel ontstaat in de slang. Door de warmte van de motor is deze bel erg moeilijk te omzeilen en start de auto slecht. Remedie, even slang van de carburateur, even pompen met de handpomp tot er benzine uit de slang komt, slang weer aansluiten en nogmaals proberen. Anders wachten tot de motor voldoende is afgekoeld. Probeer de slang iets verder weg te leggen van de warme delen. Zelf heb ik een stukje loze benzineslang op het tapeindje van het kleppendeksel gestoken, waar ik vervolgens mijn benzineslang overheen leg, zodat er wat meer afstand ontstaat tussen het warme kleppendeksel en het motorblok. Tot op heden nog geen last gehad van vapourlock.
Totaal aantal Berichten: 298
Geregistreerd: 18-02-2005
- C4 (2004-heden) E C4
- Dyane 6
- Traction Avant 11BL
- GS/GSA GS 1220 club
Ben met Graddus eens dat dit (Vapour lock) zeer waarschijnlijk de oorzaak is. De benzineslang loopt trouwens bij mij over de waterpomp voor de motor langs. Dit is een wat langer traject maar wellicht een stukje koeler dan via het klepdeksel over de motor.
Daar bij de waterpomp zit bij mij overigens een orgineel beugeltje waar de benzineslang in wordt vast gehouden.
Mijn opa zei altijd “80 door de bocht jongen, anders kun je net zo goed op de fiets gaan”