Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ik rij nu al bijna een jaar xm, rijd vreselijk mooi! maar elke keer zie ik ze weer rijden DE BX!
goed ik denk dat ik geleidelijk aan de knoop door hak en weer een bx ga kopen maar dan een echte een ‘‘sport’‘
valt hier wat dagelijks mee te rijden??
tips enz over dit type is erg welkom!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Met een goede sport is zeker dagelijks te rijden.
Maar het zijn nogal plezierige auto’s (zelf geen ervaring mee maar ik reflecteer even naar de 16V ) en ze worden dus ook met veel plezier bereden.
De 16V bijvoorbeeld maakt een aardige brul als je lekker los gaat, maar de sport met zijn dubbele carburateurs maakt een nog mooier geluid. Met andere woorden ben je steeds geneigd om het gaspedaal eens lekker te vloeren.
Allemaal geen probleem natuurlijk maar het vergt wel wat van het mechaniek. Ook dat is geen probleem maar je moet hem dus wel onderhouden. Verder zijn er wel wat plekken aan iedere type 1 die nogal roestgevoelig zijn, je kunt een goede basis kopen waar dat allemaal al is aangepakt en het gewoon in de gaten blijven houden en daar waar nodig aanpakken, of je koopt een wat mindere en pakt het zelf allemaal aan.
Hoe dan ook zijn ze best betrouwbaar, zeker omdat er nauwelijks electronica aan boord is maar ze hebben wel hun onderhoud nodig.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
oke bedankt man!
ik heb namelijk al 2 gehad dus ik weet wat de punten zijn
ik ga woensdag een sport bekijken!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
is prima dagelijks mee te rijden in mijn ogen. Ik gebruik mijn Sport ook wel regelmatig (vorige week mee op vakantie geweest naar de ardennen met caravan)
Met een verbruik van 1 op 11 en met caravan 1 op 9 hoor je mij in ieder geval niet klagen. Onze xantia deed 1 op 11,5 zonder aanhanger, maar dan vind ik mijn Bx toch een stuk karakterestieker!
Overiguns tank ik niet altijd 98 maar regelmatig 95 en dan zo nu en dan een tank 98. Het enige nadeel van een sport is dat het een type 1 is, dus de roestgevoeligheid. Daar heb ik dan weer geen last van en dat is mijn voordeel
Succes! En het is altijd handig om iemand mee te nemen als je gaat kijken
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Re: overstap bx?
siemenazu schreef:ik rij nu al bijna een jaar xm, rijd vreselijk mooi! maar elke keer zie ik ze weer rijden DE BX!
goed ik denk dat ik geleidelijk aan de knoop door hak en weer een bx ga kopen maar dan een echte een ‘‘sport’‘
valt hier wat dagelijks mee te rijden??
tips enz over dit type is erg welkom!
De ECHTE BX is natuurlijk een 16 TRS of 19 TRD (= 16 TRS met andere motor). Al dat andere is afgeleid van het origineel. Ook GT & Digit. Want wat maakt een echte BX ten opzichte van de rest: Het dashboard icm de zeer luxe uitrusting voor die tijd.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
welke bx sport ga je bekijken?
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
ik heb de bx sport bekeken in loppersum
conclusie
veel roest
de dorpels waren door enz enz
daar zat mij persoonlijk op dit moment te veel werk aan
ook een bx digit is erg gaaf en een gt ook!
a fijn we zoeken rustig door!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 20-03-2008
- BX SPORT
- XM 2.0i Turbo CT Automaat
mhhh had ik niet verwacht dat die zo slecht zou zijn… gl igg.
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Er staat een mooie digit op de citroenmarkt voor een nette prijs… Of is die al verkocht?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
die digit staat in de stalling
de zoektocht gaat weer verder
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
en ja ik ben vandaag eigenaar geworden van de bx digit van daan88
erg leuke maar die nog wel wat werk verdient.
de bx had een lekke leiding deze heb ik gelijk vervangen! kwam al snel omhoog!
to the list:
wiellagers voor
uitlaat maakt herrie
deuren zijn slecht!
er bonkt wat onder de auto.
koppeling afstellen
als ik schakel is het net als ik in een pan met soep roer.
handrem afstellen
ml behandelen
interieur opknappen incl andere deurpanelen 9is makkelijkere boxen in te bouwen!)
dashboard moet er gedeeltelijk uit er zijn een aantal lampjes stuk.
en het dasboard snappen er zijn een aantal knoppen bij die ik niet snap
ach er is nog veel meer!
de planning is”
de bx gaat eerst 2 a 3 maand in de stalling, ik kom er namelijk eerst niet aan toe want ik het het erg druk met andere auto’s
als ik zover ben dan komt het op het forum te staan natuurlijk!
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gefeliciteerd! Toch mooi dat deze Digit zijn forum-geschiedenis bij jou voort kan zetten. Veel plezier er van!
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
welke schakelaars snap je niet?
En de pan soep zou ik gewoon even andere schakelstangen monteren
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 27901
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Totaal aantal Berichten: 3762
Geregistreerd: 07-09-2008
- C5 2.0i 16V Ligne Prestige G3
- BX 1.9 GTI
Proficiat
C5 2.0i 16V Ligne Prestige 37-PP-RP / BX 1.9 GTI RK-55-NV
Ex: AX 1.1i Harmonie PZ-BL-99 / AX 1.1i Allure LD-LR-40 / ZX 1.8i 16V Audace Break XR-RN-08 / AX 1.4i TZX DH-RP-44 / ZX 1.9D Avantage JV-RH-88 / C5 1.8i 16V Ligne Prestige 54-HK-DJ / C5 2.0i 16V Ligne Prestige BVA 27-JD-FX / Xsara 1.6i 16V VTR Coupe 86-JL-KK / Xsara 1.4i Difference II 23-NX-VJ / XM 3.0i V6 24V Exclusive BVA 74-RFD-3
Mooi hoor, dit draadje ga ik dan zeker volgen.
AX 1.1 TGE ‘91
BX 1.6 TGI ‘91
Xsara 1.4 HDI ‘05
Xsara 2.0 HDI ‘02 (huidig)