Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Jay2 schreef:Mooi hoor, dit draadje ga ik dan zeker volgen.
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
heb de auto in het echt mogen zien gister
leuk ding!
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Zeker een leuk ding, succes ermee
ik vond hem wel lekker schakelen eigenlijk
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd met deze mooie Digit!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
McDean schreef:welke schakelaars snap je niet?
En de pan soep zou ik gewoon even andere schakelstangen monteren
Het is een BE1 bak, die staan nou niet bepaald bekend om hun snaarstrakke schakelen. Ik vermoed dat het gewoon zo hoort.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
bedankt jongens!
ik heb onder de auto gekeken en er zit toch degelijk veel speling op de schakelstangen, ook de koppeling afstellen of vervangen.
verder moet ik op zoek naar andere deuren in deze kleur anders moet ik een oplossing vinden meschien onderde stootstrip matzwart spuiten?
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Voor vragen kun je altijd bij de Digit kern terecht. Slap schakelen is normaal, ik vond het altijd wel lekker (tot ik automaat ging rijden). Heb je een Digit handleiding nodig? Handleiding van de computer?
We hebben ook een duits werkplaatshandboek, compleet met de elektroschema’s inrichting zekeringenbord, etc. Zeker must haves.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
bakje van mijn sport schakelt anders best wel strak.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Maar is dat een BE1 of een BE3? Ik ken geen enkele BE1 die echt strak schakelt, vergeleken met een late BE3. Dat heeft niks met kilometers te maken, m’n GT met 190K was ook roeren in de soep (maar wel trefzeker) vergeleken met de TZD Turbo met 426K, die superstrak schakelde.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
BE1
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Siemen, van harte met je goede smaak!!
Heel veel plezier gewenst met de Digit. Het klinkt allemaal erg goed dat je er mooie plannen mee hebt. Daarmee kunnen we wel zeggen dat ie wéér een nieuw leven krijgt, al had ie dat natuurlijk ook al bij Daan, ervoor bij Goofblikscha en daarvoor bij mij.
Ik heb al een hoop foto’s van de Digit in het topic van Daan en Goofblikscha geplaatst, maar je mag me altijd PB’en voor meer info en/of foto’s.
Het verbaast mij overigens dat de deuren slecht zijn. Die waren nog echt puntgaaf toen ik ‘m verkocht eind 2006.
Verder is het een zeer harde auto, qua koets. Ik heb een aantal type 1’s gehad, en deze Digit was/is met afstand de hardste die ik ooit heb gezien.
Verder zou ik het heel jammer vinden als je er andere deurpanelen inbouwd, omdat de Digit een heel eigen (uniek) interieur heeft. Daarnaast is het wel leuk om speakers te hebben in de voordeuren, maar dan sluit het niet meer mooi aan bij het dashboard.
Uiteraard mag je er verder mee doen wat je wilt.
Er is een leuk clubje Digit-liefhebbers/eigenaren hier, dus voor alle vragen kun je op dit forum terecht.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Hallo,
inderdaad leuk om te gaan volgen…
Zijn er al foto’tjes?
Tis voor mij ook wel te doen om eens langs te komen
Je was nog in loppersum geweest bij die Sport?
Heb het ding ook wel eens bekeken, staat er al jaren wachtend op
een liefhebber die hem komt redden…
Die jongen is een kennis van mij.
Groetjes Martijn
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Totaal aantal Berichten: 579
Geregistreerd: 19-05-2006
- CX 2500 turbodiesel limousine
- 2CV AZU
- 2CV AK 400
- Berlingo 1900 D
info, handleidings, folders alles is welkom!
wat is nou precies de bedoeling van deze auto??
allereerst de mechanische gebreken, zijn er niet veel maar toch
apk
helaas zijn de bestuurders deur en de achter deur echt rot! de andere kant is te redden! andere deuren zou echt perfect wezen.
omdat ik deze auto straks plus minus 2 jaar dagelijks ga gebruiken heb ik gekozen voor een goed mooi net interieur met type 3 deurpanelen, hier kan ik makkelijkere speakers in bouwen, net als de hoedenplank deze vervang ik door een exemplaar met gaten voor de speakers.
verder wat ik al zij missen er een paar dingen en ik heb besloten om een nog een complete bx erbij te kopen voor onderdelen!
verder zou ik graag gele verstralers eronder willen hebben!
als ik dit allemaal naar wens heb gemaakt ga ik in die tijd dat ik er mee rij op zoek naar orginele stoelen enz enz.
maar zoals ik al gemeld had gaat de bx deze week in de stalling (en jawel in haulerwijk) en volgende week komt er nog een bx erbij te staan.
ik heb het moment echt te druk met andermands auto’s en ik wil echt even lekker rustig en goed bezig gaan met de bx.
azu 1973
ami 6 1965
ami 6 1968
2cv azam 1963
Cx 20re
berlingo
dyane4
Vrijwel nieuwe gele type 1 mistlichten heb ik nog wel een paar setjes van liggen. PB maar indien interesse.
Het is in ieder goed te lezen dat de Digit bij een goed baasje terecht is gekomen.
Eén tip wanneer je met het interieur aan de slag gaat: gooi niets weg! Ook de deurpanelen niet. Dat gehele interieur is namelijk niet meer te vinden.
Oja, nog een fotootje van de Digit op een landweggetje in Duitsland:
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
@ xbxg
die digid heeft qua interieur de zelfde stoelen dan mijn bx? dan zijn ze toch nog wel te vinden?
of bedoel je ander plastic etc?