rammelende voorkant
landweer
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 85

- GS/GSA break
- Evasion 2.0 I 16V
Gepost: 18 augustus 2009 02:21 AM

Mijn bx break 19 tzi (ruim 240.000 km) rammelt aan de wielophanging ergens voor. Als ik over een hobbelige weg rijdt lijkt het alsof alles voor bij de wielen speling heeft. Zijn dat de verbindingsstangen tussen de draagarmen en de stabilisatorstang? Of kunnen het de lagers (?) zijn waarin de stabilisatorstang draait en waarmee de stang aan de koets verbonden is? Verder gaat de voorzijde schoksgewijs omhoog en naar beneden, bij het wisselen van de stand (niet bij het veren), alsof de draagarmen niet meer soepel scharnieren. Het lijkt allemaal niet zo ernstig, maar het voelt wel een beetje gammel. Wat te doen?

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 18 augustus 2009 05:43 AM
  [ # 1 ]

Dat rammelen kan van beide komen maar de stangetjes tussen de armen en de stabistang staan er wel om bekend dat ze dat doen. Kijk ook even naar je onderste motorsteun en specifiek het gedeelte dat op je subframe geschroefd zit, daar kan de bout ook wel eens van losraken waardoor je geluiden hoort bij het kantelen van de motor.

Het schokkerig omhoogkomen is ook iets dat vaker voorkomt. Je kunt in de gaten van de veerpoten wat LHM gieten, dat werkt wel voor een tijdje maar is iets dat je zult blijven doen, het is slijtage van je veerpoten wat geen kwaad kan, hooguit is het irritant bij het omhoogkomen. Je poten vervangen is natuurlijk altijd een optie en nog gemakkelijk ook, 1 drukleiding, 2 retourleidingen, de veerbollen en een paar bouten en je trekt ze er zo onder vandaan, maar ik zou me er vooralsnog geen zorgen om maken. Mijn 16V heeft het langer dan ik de eigenaar ervan ben en heeft momenteel ruim 350.000 kilometer gelopen, hij ligt nog steeds als een huis op de weg maar ik moet het omhoog komen van de auto inmiddels bijna bij de reistijd optellen Laughing

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook