Kijk eens op www.autobandenmarkt.nl voor je bandjes daar heb ik ook mijn bandjes laatst besteld en erom heen laten zetten bij een citroen dealer (is een partner). Voor je toyo’s betaal je zo te zien nog niet eens €70.- (195/55 R15) en het erom laten zetten kost rond de €15-€20 (per stuk).
Mijn xsara staat op michelin pilot primacy en deze zitten er al meer dan 80.000 km onder. Laatste APK (maand of 3 geleden) kreeg ik wel een aantekening dat ze voor APK nog voldoen maar dat ze wel aan het einde van hun leven zijn. Volgens mij geen goedkope band, maar als ze 2 tot 3 keer langer mee gaan dan goedkope banden in verhouding dus een kopie!
Ik rijd wel bijna alleen maar snelweg, weinig mishandeling voor de banden dus.
1999 - 2001 Citroën AX 1.0 Furore
2001 - 2007 Citroën Saxo 1.1 SX BEN
2007 - heden Citroën Xsara 1.6-16V Difference
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
lucifer-rouge schreef:Mijn xsara staat op michelin pilot primacy
Die band is er volgens mij niet meer in de maat voor de Xsara.
Dus je zat bij Michelin moeten kiezen tussen Pilot Exalto’s of de HP energy savers.
ik heb ook pilots van michelin, en ben daar zeer tevreden over!! zou niets anders willen
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Je heb verschillende Pilots…
Pilot Primacy
Pilot Exalto
Pilot Sport (volgens mij niet in de maat voor de Xsara leverbaar)
ik heb exaltos 215/45r17
Waarom 215/45R17? Deze band heeft een veel grotere rolomtrek dan de standaard maat. Jouw km-teller is nu precies goed of geeft misschien minder aan dan werkelijk. Ik heb 205/40R17 en deze band heeft een exact dezelfde rolomtrek als de standaard 195/55R15 band.
gewoon, ik had 17 inch chrome velgen gekocht, en heb die banden erbij gekocht, maar ik had beter 40 hoog genomen, dat zou mooier staan, eerst deze nu gebruiken, ze kosten genoeg en ivm de kmteller, die werkte met de originele bandenmaat bijna 10 km/h mis, en nu werkt die perfect juist… al gezien door de borden langs de weg en op men gps ook…
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
rijdt dat nog een beetje lekker? Volgens mij kun je er net zo goed massief gummie wielen opleggen, wordt net zo goed niet goed van het gestuiter….
waar haal je dat nu man? dat rijd echt zeer goed!! hangt stevig aan de weg, ik zou voor geen geld van de wereld terug willen veranderen !!!
Nouja, zou eigenlijk ook niet altijd zo willen blijven rijden. Het weggedrag in bochten e.d. is stukken beter, maar van klinkerweggetjes of moet veel drempels word je er niet vrolijker van.
de mijne is zelfs nog verlaagd… zowel vooraan als achteraan (was zo toen ik die kocht) en ik ben er echt tevreden van, blijft toch relatief zacht lopen… ik ken iemand met een golf 4 die er verstelbare schroefveren heeft opgezet, en die loopt echt hard, het is net een traktor man, geen vering meer bijna… ik kan me inbeelden dat dit niet zo goed kan zijn voor de auto…. dit zou ik ook nooit doen!! maar zoals de mijne nu is, ben ik er zeker zeer tevreden van
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
r1Ch schreef:Nouja, zou eigenlijk ook niet altijd zo willen blijven rijden. Het weggedrag in bochten e.d. is stukken beter, maar van klinkerweggetjes of moet veel drempels word je er niet vrolijker van.
En dan ga je hem verlagen ook nog eens!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
inderdaad , dat begrijp ik ook niet goed haha met vaste veren is het nu wel geen zo`n groot verschil, maar toch… beter kan het er in ieder geval niet op worden als je hem gaat verlagen… maar met vaste verlagingsveren behoud je wel je comfort nog, toch in vergelijking met verstelbare veren (die ook stukken duurder zijn)
Totaal aantal Berichten: 27894
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou er ook niet aan moeten denken om de boel nog eens harder te maken dan dat het al is.
Qua comfort is dit al een aardige stap achteruitgang vergeleken met de niet fabrieksaf verlaagde vorige Xsara. Deze is wel fabrieksaf verlaagd dus.
Maar het verschil is weggedrag is ook duidelijk, deze stuurt wel veel strakker