4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
olieverbruik Xsara
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 22 augustus 2009 08:59 PM
  [ # 46 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten
Exclamation


dus mijn olie is in dit weer na een km of 7 bijna op 100, en dan stijgt hij na 30km , nog ongeveer een 25 graden, tot 125, als ik normaal rij aan 120 op autostrade ofzo… en van jouw ?

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 augustus 2009 10:39 PM
  [ # 47 ]

ik heb geen idee. Ik heb geen olietemperatuurmeter. Ook niet nodig. Ik rijd zelden 160 in Nederland, hooguit een enkele keer in Duitsland en dat is dan minimaal na een kwartier, dus ca. 30 km verder.

En al helemaal geen 6000 toeren, waarom zou je als je gewoon kunt opschakelen rond de 3000. 6000 in zijn 5 ga ik niet proberen, het is geen racewagen.

Wat ik bedoel te zeggen is, dat je olietemperatuur nog helemaal niet op bedrijfstemperatuur is bj 100 graden.

Maar als je het niet wil begrijpen, ook prima. Prettig avond.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 22 augustus 2009 10:50 PM
  [ # 48 ]

quote gewist. liever niet op het laatste bericht quoten

inderdaad, want volgens mij is de olie wel op bedrijfstemperatuur aan 100 graden Smile toch bij dit weer, in de winter kan dat makkelijk 15 km zijn

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 augustus 2009 10:56 PM
  [ # 49 ]

Rijd jij dan maar lekker je auto stuk.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 22 augustus 2009 11:15 PM
  [ # 50 ]

Smile

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 22 augustus 2009 11:34 PM
  [ # 51 ]
garagestmarien schreef:

Rijd jij dan maar lekker je auto stuk.

laat maar zitten, die is ons gewoon aan het stangen…..

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 22 augustus 2009 11:40 PM
  [ # 52 ]

Mij niet hoor. Je moet van goede huizen komen om mij te stangen.

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2009 12:05 AM
  [ # 53 ]

De TS heeft aangegeven dat hij alle tips gaat opvolgen, einde van dit topic?  Cool

Profiel  
 
r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1146
Geregistreerd: 16-09-2007

Gepost: 23 augustus 2009 12:07 AM
  [ # 54 ]
graddus schreef:

De TS heeft aangegeven dat hij alle tips gaat opvolgen, einde van dit topic?  Cool

Lijkt me een goede, want er ontstaan wat irritaties lees ik.

Profiel  
 
nitRon
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 02-07-2007

Gepost: 23 augustus 2009 12:08 AM
  [ # 55 ]

inderdaad haha Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 augustus 2009 12:35 AM
  [ # 56 ]

Wacht even, de TS is tonnyboy2….

Profiel  
 
Gepost: 23 augustus 2009 12:40 AM
  [ # 57 ]

Re: wat een reactie’s

Precies en die schrijft op de vorige bladzijde…

tonnyboy2 schreef:

Ik kijk net even op het forum ,,wat een discussie heb ik aangezwengeld ,,Ik ga alle raad opvolgen , mijn auto staat altijd op het grind geparkeerd , maar op mijn werk ga ik kijken ,,onder de motorkap is het droog , en netjes , ik heb nu de preciese stand opgeschreven , en kijk na precies 2000 km , hoeveel olie ik precies bij moet vullen ,, ik ben nog van de oude stempel , iedere maand alles controleren en sowieso voor een lange rit…Bedankt voor het medeleven en de adviezen ,  Ton

Maar hij blijft mooi hé.....

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 23 augustus 2009 12:44 AM
  [ # 58 ]
nitRon schreef:
patje74 schreef:

En oh ja, de mijne loopt al 380.000Km op gas.  Cool

nice Very Happy en welke type motor is dat? ik heb al gehoord dat de 1.8 16v daar goed voor is… maar nog geen ervaringen mee gehad, enkel op benzine

1.6 8v motoren kunnen dat ook prima halen Smile

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 23 augustus 2009 12:51 AM
  [ # 59 ]

Oh, heb ik weer. Dat lezen zit me de laatste tijd niet mee, geloof ik. Maar er zijn na dat bericht nog meer tips geweest, toch?

MOD??? Vraag even of dit op slot mag aan TS.  Very Happy

Profiel  
 
Flapdrol
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 423
Geregistreerd: 03-10-2004

- Xsara Break 1.6i 16v Différence II
- (Grand) C4 Picasso 1.8 16v Ambiance
Gepost: 23 augustus 2009 01:25 AM
  [ # 60 ]

Om nog even door te gaan op de discussie over het op bedrijfstemperatuur zijn van de motor:

Volgens mij worden motoren die lopen op LPG warmer en zijn dus ook sneller op bedrijfstemperatuur dan benzine, dit is wat ik heb gemerkt. Verder rijd ik altijd rustig de eerste kilometers. Ik let nooit op de temperatuurmeter maar zet de blowers op warm, zodra de lucht die eruit komt erg warm/heet is, ga ik rustig naar de 110-120 kilometer per uur.

Even een vraagje van mijn kant: ik neem aan dat de blowers warme lucht geven als de motor zelf warm is, of is dit gekoppeld aan de koelvloeistof?

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook