Nou in het weekend mijn blower vervangen door een uit een S2 en alle kabels nagekeken (bijrijdersstoel eruit, middenconsole los gehaald,) bleek uiteindelijk dat een verbindingskabel ergens onder het reservewiel slecht contact te maken… nu heb ik t idee dat deze blower veel minder hard draait dan de oude, komt niet echt een harde stroom lucht uit, als ik c.a. 120 rijd en de blower helemaal uit zet komt er bijna net zo veel lucht uit?!?!?
verder de accu doorgemeten, die wordt met 14.2 V bijgeladen en als er veel verbruikers aan staan nog met 13.8 V dus dat is goed, alleen wilde die vorige week niet starten. accu leeg, toen de dag erna de ACAdiane eraan gehangen met startkabels en toen sloeg ie zonder problemen aan, en had t idee dat de startmotor ook een stuk harder rond ging. verder geen problemen meer gehad, ook niet na een paar keer starten en maar ff kort laten lopen tussendoor.
en vanochtend deden mijn richtingaanwijzers het niet meer…. zucht ... alarmlichten doen het ook niet. lijkt me dus gevalletje clignoteur of massa, waar zit de clignoteur bij een S1 diesel? dan haal ik dat straks los hier op mijn werk.
begin net als Mulder ook meer een grimlach te krijgen dan een glimlach, zeker omdat ik volgend jaar veeeeel meer km’s ga maken, heb dan geen zin in gezeik.
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
rustyduck schreef:en vanochtend deden mijn richtingaanwijzers het niet meer…. zucht ... alarmlichten doen het ook niet. lijkt me dus gevalletje clignoteur of massa, waar zit de clignoteur bij een S1 diesel? dan haal ik dat straks los hier op mijn werk.
Dat relais zit onder het deksel van de tellerunit. Even het deksel van het dashboard/tellerunit afhalen en je ziet hem zitten, achter de schakelaar van de knipperlichten. Ik denk dat het relais stuk is.
rustyduck schreef:
begin net als Mulder ook meer een grimlach te krijgen dan een glimlach, zeker omdat ik volgend jaar veeeeel meer km’s ga maken, heb dan geen zin in gezeik.
Dan moet je een xantia kopen en niet met een cx gaan rijden. Met een cx heb je gewoon mega kans op gezeik. Dat hoort er bij.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok thnx, ga ik strax ff open schroeven!
en ik weet dat een Xant betrouwbaarder is, maar een Toyootoo is nog betrouwbaarder…. ben stiekum toch wel blij met m’n CX, maar ja op deze manier wordt t toch wel een beetje haat-liefdeverhouding
greetzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nou ja, je kunt er altijd nog een Xantia voor weinig erbij nemen, toch? Jouw CX kost je in ieder geval bij stilstand de wereld niet (want belastingvrij). Dat is bij mij wel anders. Als ik em stilzet komt er bovendien een leaseauto en ik ga hier niet zeggen van welk merk…
Overigens is mijn grimlach alweer een tijdje een glimlach. Dus houd moed.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
weer 2 dingen opgelost
1: blower, + en - verkeerd om aangesloten, volgende keer toch maar zelf controleren nu iig weer volop warme lucht binnen!
2: richtingaanwijzer, idd clignoteur kapot, nu een moderne erin gezet en alles werkt weer (knippert wel erg snel, ben ik neit gewend )
wat betreft de waterlekkage; rechts achter bij voeten passagiers blijft ie nu droog, maar links voor blijft ie nat, merkte afgelopen weekend dat de mat achter de pedalen (verticale deel) ook nat is, waar kan dit water vandaan komen??????? aan die zijde is alles dicht. (achter de lhm tank 0,0 roest) en t gat onder bij t spatbord is ook open. dus daar kan t water goed weg.
greetzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Sluit het rubber rond je voorruit nog goed af?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
zoiets zij Evan ook al, voor zover ik kan zien is die er nog nooit uit geweest, in F is t dieselmonster al eens overgespoten op een zeer amateuristische wijze, niets losgehaald alleen alles afgeplakt…. maar ja t kan natuurlijk altijd dat die daar toch lekt….. alleen lastig te testen, kan natuurlijk altijd een keer met een kitspuit met ruitenkit in de rondte, alleen als de ruit dan wel een keer los moet heb je weer een probleem…
ik moet er nog ff over nadenken wat ik ga doen.
greetzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Onder het rubber (in de linker onderhoek) kan het ook roesten zonder dat je het ziet.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
roest aan een CX?!?!
hmm verstandigste is dan toch dat stukkie glas eruit trekken….
greetzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Water dat onder de ruit vandaan komt komt in de zekeringenkast anders toch uit je binnenscherm
kunt het gat onderaan wel los hebben maar als deze halverwege verstopt zit heeft dit geen zin.
komt het water zo via het vertikale stuk naar binnen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Kun je niet een puts water vanuit het ronde gat in de motorruimte door je binnenscherm laten lopen, zie je meteen of het er aan de onderkant uitkomt. Of in je auto loopt. Er zit een risicootje aan, dat geef ik toe…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
voor zover ik weet heb ik daar geen zekeringen zitten (S1 diesel)
hmm nat is t toch al dus niet veel risico wat dat betreft toch maar s proberen.
nog een dingetje, verwarming, blower e.t.c. werkt allemaal weer en blaast goed! alleen als ik em op de voeten zet blaast ie daar alleen koude/ lauwe lucht terwijl de verwarming op max staat en uit de andere roosters erg hete lucht komt. waar kan dit aan liggen, volgens mij gaf die eerst wel warme lucht.
greetzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Hey
er zit ergens een klep die je dan handmatig open moest zetten.
had ik ook en nu volgens mij weer, maar ik heb em standaard op me raam staan.
Broertje weet wel welke klep
BROERTJE welke klep??
(o ja je bestelling zal vandaag of morgen wel binnenkomen)
greetzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
ben ik weer!
Weet iemand wat ik kan doen om bij de voeten weer warme lucht te krijgen???
en vorige week een radio met BT handsfree set erin gebouwd, nu kan ik legaal bellen in de auto, da’s wel fijn, werkt trouwens erg goed deze radio en handsfree is ook erg duidelijk.
verder nogsteeds erg veel vocht in de auto, ben nu weer aan t kijken naar deurrubbers heeft iemand ervaring met het vervangen met universele rubbers? Ik heb deze gevonden die lijken me wel geschikt:
deze lijkt me t meest geschikt:
http://www.gorubber.nl/index.aspx?page=artikel&PID=249&Name=Deurrubber met moskraal 15,5 mm mercedes G. Klasse enz.
deze wat minder, maar ze zeggen dat t een citroën rubber is:
http://www.gorubber.nl/index.aspx?page=artikel&PID=119&Name=Klemprofiel met mosrubberkraal zijkant
zal proberen om m’n schetsje van de org rubbers met maten z.s.m. te posten.
greetzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??