12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
   
Rusty’s CX break, the end…..
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2419
Geregistreerd: 18-04-2005

Gepost: 06 januari 2011 03:46 PM
  [ # 166 ]

WPH,van citroen, heb ik wel liggen. We kijken binnenkort wel even!

Dat van die syncro’s is wel een goede tip

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 06 januari 2011 04:32 PM
  [ # 167 ]

ok, mooi, we houden daar wel ff contact over!

ja de synchro’s maar meteen meepakken, zal de kop niet kosten en dan weet je zeker dat dat iig in orde is!

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 24 januari 2011 11:10 AM
  [ # 168 ]

Nou afgelopen weekend de operatie uitgevoerd, toch wel een behoorlijke klus!

Vrijdag avond is m’n pa gekomen met de camper (die kan een dikke aanhanger trekken) AHW van Evan geleend, CX erop en toen richting Brabant.

Zaterdag ochtend optijd begonnen met sleutelen, na eigenwijze moeren (primaire en pignonas), lastige aandrijfas (homokineet stond in verkeerde stand zodat t bakhuis er niet langs kon…) aan t eind van de dag alles uit elkaar en kon ik bij de schakel hevel, de hevel in de bak was losgeraakt, dit is van origine een hardsoldeerverbinding. De hevel uit t bakhuis gehaald, opnieuw hardgesoldeerd en voor de zekerheid een hard stalen per erin gezet, die gaat nooit meer los!

zondag ook weer optijd begonnen en alles weer in elkaar gezet om 15.00 u klaar, s’avonds aanhanger achter de CX en weer afgeleverd bij z’n baasje!

uiteindelijk de synchroringen niet vervangen, ik had geen andere en de originele zagen er nog erg goed uit! dus dat is weer mazzel hebben!

nu dus weer lekker zweven in de Break!

nu nog de volgende dingen doen binnenkort:
-lekkage oplossen, t is ontzettend vochtig in de auto (ramen zijn regelmatig zo erg beslagen dat de waterdruppels er dik op staan)
-deuren bijrijderskant aan onderzijde behandelen, heb ik al een keer een nieuw stuk aangezet, maar blijkbaar niet goed genoeg behandeld….
-toch maar een keer op zoek naar een ander interieur, begint nu toch wel erg slecht te worden.

greetzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 31 januari 2011 11:57 AM
  [ # 169 ]

nog ff wat pics van de bakoperatie:

borgingen wegboren


de schakelhevel, die onderste was dus de boosdoener, opnieuw hardgesoldeerd en voor de zekerheid een hardstalen pen erdoor gemaakt


losse primaire en pignonas, hadden er normaal niet uit gehoeven, maar met t loshalen (wat eerst niet lukte) op de een of andere manier de synchro van 3e versnelling deels uit elkaar gevallen, moest dus weer terug in elkaar.


nog wat losse onderdelen

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 31 januari 2011 12:07 PM
  [ # 170 ]

en afgelopen weekend de bekleding van de voorstoelen vervangen, en ook meteen t schuim opgeknapt hier een plaatje van t eindresultaat.

t is wel niet de originele (gladde beige) bekleding maar deze iets bruinere ribstof lijkt wel een stuk steviger. het is iig een heeel stuk netter, binnenkort de achterbank nog ff doen.

alleen met het terugzetten van de stoelen, hé komt er nu water uit het ventilatierooster rechts onder bij de passagier?? hmmmm water is blauw….. G#%^#%^$# kvs niveau idd 2 cm onder peil…. dus binnenkort waarschijnlijk de kachelradiateur vervangen…..

o ja en de deuren aan de bijrijderskant beginnen alweer te roesten aan de onderzijde, hebben toch dezelfde behandeling gehad als aan de bestuurderszijde, die blijft wel mooi…

ben nu bijna ieder weekend met de CX bezig…. en over een maand ga ik ook nog veel meer km’s maken (bedrijf waar ik werk gaat verhuizen) kom niet meer toe aan andere hobbyprojecten, moet mezelf toch steeds vaker ompraten om het bezit van de CX als dagelijkse auto te rechtvaardigen… (toch maar weer terug naar een saaaaaaaie moderenere auto???)

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 31 januari 2011 03:47 PM
  [ # 171 ]

Ziet er netjes de herstelde bekleding ! Dagelijks een ander kar gaan rijden, dat kan. CX-je wel houden dan !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 31 januari 2011 04:27 PM
  [ # 172 ]

Dat zijn mooie stoelen! Daar moet ik ook nog eens een setje van zien te vinden.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 31 januari 2011 04:34 PM
  [ # 173 ]

ze waren niet zo mooi hoor! heb ze helemaal uit elkaar gehad, bekleding in de wasmachine gehad.
Toen de beste stukken schuim uitgezocht (van 4 stoelen), lendesteun bestuurdersstoel opgevuld, wat andere dingetjes gerepareerd (gebroken veer) maar nu lijkt t weer ergens op! ben er zelf ook erg tevreden over!

als iemand trouwens nog een setje (voor 1 stoel) beige bekleding nodig heeft; die van mijn bijrijdersstoel was nog best aardig (niet 100%) maar vergeleken met mijn bestuurdersstoel nog erg goed. (die was op de zitting en rugleuning flink versleten) meld je maar even.

greetzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 21 februari 2011 10:26 AM
  [ # 174 ]

heb t weekend weer wat gedaan, remklauwen achter gereviseerd (schoongemaakt en voorzien van nieuwe ringen), kwam er ook achter dat er toch echt wel nieuwe schijven op moeten, dus die binnenkort maar ff (laten) halen.
Kwam er ook achter gekomen dat de wiellagers redelijk wat geluid maakten, uit elkaar gehaald, lagers waren nog erg mooi, alleen er was weinig vet aanwezig, dus alles uit elkaar; schoongemaakt en weer voorzien van een nieuwe lading vet!

greetzzzzzzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 05 juni 2011 02:50 PM
  [ # 175 ]

Zo weer ff een update: dit weekend relais geplaatst voor de dimlichten en een koplamp vervangen i.v.m. ster in t glas. Ook de CV van de achterportieren weer in orde gemaakt.

Een nieuw dilemma, ik rijdt nu 160 km per dag om op mijn werk en weer thuis te komen.
mijn blok gebruikt nu c.a. 1 liter olie op de 2000 km (ongeblazen tandwieldistri) verder rookt ie bij stevig gas geven (grijze rook) dus injectoren reviseren, maar ja dan heb ik nog het olieverbruik, kunnen de klepseals zijn, maar misschien meer…

ik heb een turbo1 blok aangeboden gekregen voor een vriendenprijs, het blok zou volgens de vorige eigenaar gereviseerd zijn, maar ja om nou daar op te vertrouwen….. en wat is gereviseerd (nieuwe koppakking???...)

wat is nou wijsheid, geld steken in mijn eigen blok, of een turbo 1 erin hangen en hier geld in steken (distributie, filters e.t.c… het grootste voordeel van een turbo is dat ie een langere bak heeft, is toch wat rustiger op de snelweg (ik houd wel van een beetje doorrijden) nadeel is weer dat een turbo in mijn ogen wat minder robuust is (en er een distributieriem op zit)

dilemma’s….

greetzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 05 juni 2011 03:17 PM
  [ # 176 ]

Ik stel een paar kritische vragen die wellicht de keuze wel op niet rechtvaardigen om het blok te vervangen. Eerste vraag hoeveel heeft jou huidige blok gereden? Als ik snel reken kom je op 35000km voor zakelijk gebruik per jaar uit plus je prive km, grove schatting is rond de 45000km per jaar. Verwacht je meer onderhoud de komende tijd aan je huidige blok? Blijf je de komende jaren in de CX door rijden of is je bedoeling het ding af te rijden en een volgende te kopen?

Als je een goed blok voor een vriendenprijs kan kopen en je hebt plek om deze voorlopig weg te ze4tten en klaar te maken lijkt het mij een verstandige keuze. Met het aantal km wat jij per jaar aflegt is het de overweging waard om het blok zelf compleet na te kijken en het nodige te repareren voordat het in de CX komt.

Sterkte met je keuze!

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2011 03:25 PM
  [ # 177 ]

kleine note: heb je bij dat andere blok ook de bijbehorende versnellingsbak?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 05 juni 2011 03:26 PM
  [ # 178 ]

aantal km’s huidige blok, geen idee, maar 3 ton zal er zeker mee gereden zijn. loopt verder erg goed. ik verwacht dat ik idd de komende jaren wel op de 45 - 50 K per jaar uit kom.

En ja ik ben van plan om met de CX te blijven rijden, en hier geld in te steken i.p.v. een saai modern gebakje te kopen en die binnen 3 jr op te rijden en weg te gooien. Deze keuze heb ik al een tijdje geleden gemaakt voor mezelf, toen twijfelde ik erg of ik geen modernere auto erbij moest nemen. Ik steek t geld liever in de CX en hier wat meer aan onderhoud uit te geven.

Helaas heb ik niet de ruimte om een blok te stallen voor langere tijd (dan krijg ik echt ruzie met mijn ouders, heb er al genoeg ‘zooi’staan Smile )dus t is een kwestie van een ander blok klaar maken, en meteen erin hangen.

t andere blok is idd incl. bak Smile

greetzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 05 juni 2011 03:29 PM
  [ # 179 ]

Ik zou dat blok gewoon lekker kopen als het cheap is. Even nalopen ( je ziet snel genoeg of ie fris/gereviseerd is aan pakkingen en keeringen enzo) inbouwen en lekker sturen. Dat turbo1 blok is heel fijn.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 09 juni 2011 09:18 AM
  [ # 180 ]

Prijs is goed, daar ligt t niet aan! dus binnenkort ombouw naar T1! Smile

verder voor komende woensdag een afspraak gemaakt voor de APK, maar verwacht eigenlijk niks bijzonders. laat meteen ff de rembol en die andere Wink op druk zetten, veerbollen zijn vorig jaar allemaal gedaan.

greetzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
 
12 van de 17
« Eerste  < Vorige 10 11 12 13 14 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook