





















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
je krijgt met je huidige blok zeker wat issues zoals ik dat lees.
als dat T1 blok wat lijkt, laat dat bij jouw cx garage brengen, kunnen zij dat na kijken. dan afspreken voor richting een blok+bak wissel truc. dan kan je weer fris verder dieselen !
ik weet niet of er veel bedrading moet worden aangepast bij een ombouw…... ?? Waterman ??
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje





























Totaal aantal Berichten: 10402
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vervang in ieder geval de distributieriem en kijk of de krukaskeerring aan die kant niet lekt. Dat leverde mij een keer een kapotte riem op ver voor de normale leeftijd. Maar een voordeel van dit blok is wel dat je dan alleen maar een paar kromme stoterstangen hebt.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
T blok kijk ik zowiezo na voor die erin gaat, en zeker de distri, olie en filters natuurlijk. Heb voor mezelf al besloten dat het binnenkort maar een keer moet gaan gebeuren. eerst ff rustig blok klaarmaken en ook maar meteen een nw koppeling erin.
zal zeker de keerringen controleren, als ik t toch allemaal open heb
en ik heb verder een ervaringsdeskundige ter beschikking die mij helpt met t ombouwen. er hoeft eigenlijk niet veel bijzonders gewijzigd te worden, behalve het eerste deel van de uitlaat en t luchtfilter.
ik houd jullie op de hoogte!
greetzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
go for it !!
klinkt als een mooi project.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Vandaag krijgt ie weer een verse APK als t mee zit! (duim duim duim duim )
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
heeft een paar daaggies geduurd, maar APK zit er weer op voor een jaartje! (en daarna vergeten te posten )
als iemand nog een litertje LHM tegenkomt verspreid s’lands wegen; die is van mij lampjes gingen gister aan in de bocht en bij remmen, vanochtend ff wat bijgevuld en later gekeken zat een klein scheurtje in een retourslangetje, stukkie afgeknipt en nu weer verder zweven (wel ff niet vergeten nw fles LHM te kopen)
greetzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Nou ff een update (en een vraag) 2 weken geleden in een weekend de TD1 ombouw gedaan en een blokwissel van een andere CX (gelukkig was dat alleen blok omhangen)
maar goed, de wissel ging best aardig, meteen het ventilatorpaneel anders opgehangen, uitlaat natuurlijk aangepast, gelukkig was de motorsteun onder nog goed! verder de krukaskeerring, en distriset vervangen uiteindelijk zondag net na de middag klaar.
Maarrrrrr….. het blok wil niet aanslaan, van alles geprobeerd, maar helaas, het lijkt erop dat de pomp niets (of te weinig) levert, we hebben de aansluitingen bij de injectoren losgedraaid, maar er komt weinig tot geen brandstof uit. als je met de handpomp op het filter pompt is die keihard (ja hij staat op contact, en de stop doet het, komt uit een werkend blok)
auto staat nu al ruim een week stil, heb wel een leenauto, maar is toch niet mijn eigen fijne break
dus, kan het dat een pomp na een jaar of wat stilliggen niks meer doet? en waar kan dit dan aan liggen?
graag tips; stappenplan hoe dit probleem te tackelen.
greetzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je een dieselmotor op de plank legt is het belangrijk dat je de inspuitpomp helemaal vol met diesel laat lopen en dan pas wegzet. Anders gaat de binnenzijde van de pomp aanroesten en gaan de schotten van de opvoerpomp die in de inspuitpomp zitten vast zitten. De dieselpomp kan dan niet genoeg brandstof aanzuigen en dan doet ie het dus never nooit niet…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
hmmmm, dat zou dan zomaar het geval kunnen zijn….. er is wel een andere (werkende) dieselpomp aanwezig, maar die moet dan weer op tijd worden gezet enzo…..
gaan eerst nog ff kijken of er iets te redden valt aan dit geheel!
(meer tips zijn altijd welkom!)\
greetzzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
nog niks aan kunnen doen, waar ik wel aan zat te denken, is het volgende:
Het oude blok wilde ook niet aanslaan in de auto waar die in is gegaan, bleek dat we de voorgloeidraad niet hadden aangesloten (t was al erg laat..) draad aansluiten, en lopen! hoe kan ik testen of er wel stroom op die draad komt (welk voltage) en is van buitenaf te meten of de gloeiers t nog goed doen?
verder gewoon ff leuke info: t verbruik de laatste tijd in mijn break bijgehouden, was over 14 tankbeurten gemiddeld 1:15.2, nu dat blok in een berline ligt over 2 tankbeurten 1:15.7, lijkt me niet verkeerd voor een platte diesel waarmee aardig doorgereden wordt (wel veel snelweg km’s)
vanavond maar s ff kijken of ik wat kan fixen aan m’n dieselmonster!
greetzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
hey op de gloeiboegie moet tussen de 11 en 13 volt zijn, 11 is voldoende iets er onder kan maar mag niet te veel zijn.
je kan de gloeibougies het beste uit het blok testen want dan zie je dat ze gaan gloeien, maar ik had begrepen dat als je een draad op de plus van je accu houdt en met de andere kant tegen de bougie houdt en dat ie dan vonkt dat ze dan goed zijn.
succes
gisteren vanalles nagekeken, gemeten, maar t lijkt er toch op dat de pomp op de een of andere manier verstopt/ geblokkeerd is…. heb voor de zekerheid het afsluitpennetje uit de dieselstop gehaald (zodat die zeker open staat) maar ook dat mocht niet baten.
wat ik nu wel zag is dat de pomp 1 bevestigingsbout mist….. lijkt me niet helemaal ok… verder zaten wel alle leidingen e.d. aangesloten, ook ziet het er niet naar uit dat de pomp los is geweest. binnenkort maar s wat gaan schroeven en een andere pomp erop plakken….
greetzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zit de afsluiter op het blok niet vast?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
welke afsluiter bedoel je daarmee? de koudstart? dan had ie t met gasgeven wel moeten doen.
De elektrische dieselstop is nu dus uitgeschakeld, alleen de mechanische niet, die kan ik dus nog controleren, maar dat wordt pas na t weekend (ik schroef dan de boven deksel van de pomp er ff af)
verder zou ik zo niet kunnen bedenken waardoor er geen brandstof door de pomp komt….....
greetzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedoelde dus ook de electrische diesel stop
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.