T heeft weer ff geduurd, maar heb vorige week het bovendeksel eraf geschroefd, en waar ik al bang voor was: geen druppel brandstof onder t deksel; en een asje (dat bediend wordt door dat stangetje met veertje (of andersom ) zat vast, die heb ik met een punttangetje heel vaak heen en weer bewogen en nu issie weer los.
verder is t bedieningsstangetje krom, maar misschien hoort dat wel zo.
volgende vraag dus: hoort dat stangetje recht te zijn? en kan ik nog meer van de pomp open schroeven om gangbaar te maken? of beter maar meteen een andere pomp erop schroeven?
pic:
greetzzzzzzzzzzzzzzzzz
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Geen diesel in de pomp? Andere pomp er op. Deze is klaar.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok duidelijk!
die dus vervangen, kun je de pomp blokkeren op het inspuitpunt en dan hetzelfde doen bij de ‘nieuwe’? staat die dan (bijna) goed of moet je em echt helemaal afstellen volgens de officiële methode?
greetzzzzzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??
Nou, t heeft ff geduurd, maar inmiddels een andere pomp erop (paar weken geleden al) en toen na 2x doorstarten aanslaan en meteen mooi lopen!
ik heb uiteindelijk bij de oude pomp het blokkeringspunt opgezocht en bij de ‘nieuwe’ t zelfde gedaan en toen de pomp overgezet.
verder is t een T1 blok, met T2 pomp en injectoren, T1 turbo en T2 versnellingsbak, en ik moet zeggen DAT RIJDT LEKKER! dit is veruit de fijnste combinatie waar ik ooit mee gereden heb (nog niet met een T2 gereden)
is erg rustig op snelheid en trekt lekker op, mooi koppelverloop over een breed gebied, is echt een fijne combi!
Ik was eigenlijk aan deze operatie begonnen omdat t bedrijf waar ik werk verhuisd is en ik nu 160 km/dag rijd (5 dagen in de week) dus reken maar uit hoeveel dat is op jaarbasis. nu krijg ik hiervoor een km vergoeding, dus echt slecht wordt ik er niet van.
maar nu is mijn werkgever op t idee gekomen om mij een Volkswaggel te geven voor woon werk verkeer…. en die is vorige week afgeleverd (zwarte caddylac…) dus de CX staat nu stil…. net nu die zo lekker rijdt! voordeel is wel dat ik van iedere km die ik erin rijdt nog meer geniet, wat is zo’n Volkswaggel stug, ik snap echt niet dat mensen dat fijn vinden…..
maar goed ik rijdt nu ‘gratis’ en loop geen risico dat ik met mijn auto schade rijdt (jaaaaa ik weet! t laten taxeren!)
ga er denk ik wel een stikker achterop plakken met : alleen een Citroën rijdt als een Citroën
nu bezig met de CV weer werkend te maken (is er om onverklaarbare reden mee gestopt) en cruisecontroll doet t af en toe wel en af en toe niet?!?! dus ook ff naar kijken!
verder weinig te klagen over mijn dieselmonster (wat rijdt ie lekker zeg )
greetzzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
knap werk dat het allemaal weer aan de praat is!
Yes, het ding rijdt prima. Mijn ambulance houdt m niet bij…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
ZO, wat gaat dat snel, voor je t weet sta je alweer op pagina 3 met je topic
Afgelopen Zaterdag met de CX van Voorschoten naar Woudenberg gereden, ahw opgehaald, naar Beilen gereden, ahw en CX volgeladen, naar Den Haag gereden (makkelijk 120 ) alles afgeladen, en toen weer terug naar huis.
‘s ochtends (-10) wilde de CX niet starten… Caddy van de zaak erbij, kon ik mijn goede startkabels niet vinden…. uiteindelijk met dunne gedaan, duurde wel erg lang, maar t is gelukt (en de isolatie van de startkabels deels weggesmolten) verder alles goed verlopen!
maaaaarrrrrr onderweg (tank was 3/4 vol) gaf ie in een keer vol aan en is sindsdien ook niet meer gezakt…....
ik heb een week of 2 geleden de tellerset vervangen voor een met een toerenteller, en alles werkte goed (behalve toerenteller, is nog niet aangesloten), tot dit weekend dus, iemand een idee waar ik moet zoeken?? (tank lekt ook een beetje als ie is afgetankt, dus die moet er toch onderuit)
greetzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??


























Totaal aantal Berichten: 7586
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Ik zou beginnen met de stekkertjes achter het dashboard
Zo’n zuinige Cx had ik laatst ook, met het terugplaatsen van de cockpit had ik er een verkeerd 3 pol stekkertje opgezet, nadat ik die omgewisseld heb met die andere (ik dacht toerenteller), was de tank wat leger.
Goede raad is voorraad
T is ff stil geweest, en eigenlijk alle problemen die er nog waren opgelost, CV en CC doen het weer en de tankmeter geeft ook weer aan wat ie aan moet geven!
vorige week ff naar de apk, ik denk dat valt vast wel mee, maar een kleinigheidje kan natuurlijk altijd!
nou t is me een hele waslijst geworden, afgelopen zaterdag:
-De remmen achter voorzien van nieuwe schijven en blokken
-een aantal LHM retourleidingen vervangen, die had ik al ooit vervangen voor een setje met heldere (siliconen??) leidingen maar die waren dus keihard geworden, en op een paar plekken gebarsten!
gisteren het volgende gedaan:
-alle remleidingen vervangen
-tank vervangen, die lekte bij de afdichting van de meter (erg vervelend als er een trekhaak onder zit)
-fuseekogel vervangen
-ashoezen links vervangen
-remblokken voor, was geen opmerking bij de APK, maar een blok had maar 2 mm voering over!!!!
-nog een andere LHM lekkage opgelost (retour op stuurhuis rechts)
dat was een lange dag gisteren,
nu moet ik nog:
-lampglas plakken
-waarschuwingslampje mistlicht doet het niet
-roestgat binnenzijde dorpel rechts achter, valt wel mee, maar moet wel ff gelast worden
-accu staat los
die laatste dingen vanavond nog ff doen, dan kannie weer richting APK!
greetzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
rustyduck schreef:-een aantal LHM retourleidingen vervangen, die had ik al ooit vervangen voor een setje met heldere (siliconen??) leidingen maar die waren dus keihard geworden, en op een paar plekken gebarsten!
Was dat soms zo’n ‘verbeterde’ set uit Frankrijk?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
@Leo, yep….. snel de slangtjes vervangen voor andere! (of had je hier al ervaring mee?)
o ja een maand of 2 geleden ook de tellerset vervangen voor een met een toerenteller, die set heb eerst helemaal uit elkaar gehad, schoongemaakt, voorzien van nieuw vet, en de wijzertjes weer mooi wit gemaakt, lijkt wel nieuw!
gisteravond weer tot 23.00u bezig geweest…. nu alleen nog zorgen dat het mistlampindicatielampje op het dash gaat branden!
ik heb 2 schakelaars onder mijn ufo zitten 1 rechts en 1 links, welke moet het zijn (origineel?) dan weet ik waar ik naar de bedrading moet kijken.
greetzzzzzzzzzzzzzz
Rusty
heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??














































Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
La Léo schreef:rustyduck schreef:-een aantal LHM retourleidingen vervangen, die had ik al ooit vervangen voor een setje met heldere (siliconen??) leidingen maar die waren dus keihard geworden, en op een paar plekken gebarsten!
Was dat soms zo’n ‘verbeterde’ set uit Frankrijk?
Dat is echt troep. Ik heb laatst ook weer zo’n set weggegooid. Lekte als de ziekte…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Yep, denk dat de produtie het proefstadium niet is ontgroeid. T koppelblokje zelf is wel prima.
De originele kleine octopus die al ik weet niet hoe lang op de plank hebben gelegen heb ik ook niet veel vertrouwen in….
De versie van VDL met koppelstukjes en slangetjes werkt wel fijn. Ook daar heb ik een keer een misser gehad, toen bleek de slang niet tegen LHM te kunnen, maar dat is toen prima opgelost.
Je CX is dus nu bijna apk goed? da’s mooi. Nu je er zoveel aangedaan hebt wordt het nog eens een goede auto! Technisch is ie in ieder geval weer up to date
CX GTi Turbo 2 - All Black






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
rustyduck schreef:@Leo, yep….. snel de slangtjes vervangen voor andere! (of had je hier al ervaring mee?)
Yep, en ik heb die unit destijds direct weer per kerende post retour gezonden en een nieuwe bij Citroën besteld. Die maken ze weer vers nieuw. Als je er vandaag eentje besteld krijg je er eentje met productiedatum februari 2011 ofzo.
rustyduck schreef:ik heb 2 schakelaars onder mijn ufo zitten 1 rechts en 1 links, welke moet het zijn (origineel?) dan weet ik waar ik naar de bedrading moet kijken.
Aan de linkerkant, dus onder de ruitenwisserschakelaar, daar zit de schakelaar voor de mistlampen achter.
Succes, Léo
P.s. Goed bezig hoor!!!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D