6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
   
Rusty’s CX break, the end…..
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2010 01:11 PM
  [ # 76 ]

zit er volgens mij één ter hoogte van je interieur verlichting zal het even opzoeken of dit correct is

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 oktober 2010 01:13 PM
  [ # 77 ]
F.SvM schreef:

zit er volgens mij één ter hoogte van je interieur verlichting zal het even opzoeken of dit correct is

Klopt daar moet je voor blijven

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2010 01:30 PM
  [ # 78 ]

zit er volgens mij één ter hoogte van je interieur verlichting zal het even opzoeken of dit correct is

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 26 oktober 2010 01:30 PM
  [ # 79 ]

hoi,

dan lijkt t me geen probleem, die balk zit dan ver genoeg naar achteren, ik ben begonnen met een eend als dagelijkse auto, en mis m’n open dakje nu heel erg (alhoewel, met dit weer een stuk minder Wink ) als ik op de sloop een keer een geschikt dakje tegenkom ga ik die erin schroeven, en als je t plaatwerk goed behandeld, zou ik niet weten waarom dat problemen op zou leveren (ervanuitgaand dat t dak goed afsluit)

greetzzzzzzzzz Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 26 oktober 2010 04:01 PM
  [ # 80 ]

Het zijn meestal de dakrubbers die uitgedroogd zijn en beginnen te lekken,dus als je iets op de sloop vind dan zijn de rubbers vaak oud en versleten,koop dan een nieuw dakraam,dan heb je hier geen last van.

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 26 oktober 2010 04:06 PM
  [ # 81 ]
daan schreef:

Het zijn meestal de dakrubbers die uitgedroogd zijn en beginnen te lekken,dus als je iets op de sloop vind dan zijn de rubbers vaak oud en versleten,koop dan een nieuw dakraam,dan heb je hier geen last van.

da’s ook weer zo, maar zie wel eens een jonge schadeauto staan, dan zou het moeten kunnen.

greetzzzzzzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 18 november 2010 07:47 PM
  [ # 82 ]

nou dames en heren, het volgende, t was al een tijdje behoorlijk vochtig in de auto (niet ongewoon voor een CX natuurlijk, maar als je op de mat links voor en rechts achter drukte kwam er echt een plasje water te staan…...

dus matten eruit er zat c.a. 1 liter water per mat in….. geen gaten in de bodem, (links achter wel, maar daar was t droog!?! gaten overigens meteen dichtgelast)
Het moet (zeker achter) haast wel langs de deurrubbers komen, die zijn dus ook redelijk gaar….. nieuwe zijn niet meer te krijgen (voor zover ik weet) dus ga ik zelf maar wat maken. ik moet nog ff de exacte maten opzoeken van het rubber en dan wat meters bestellen ergens.

er zijn erg veel verschillende profielen te verkrijgen, ook nog met een extra lip aan de buitenkant misschien is dat wel wat (extra afdichting) in de hoeken ga ik een goede kit gebruiken die volledig uithard en ook een goed bindend effect heeft (weet niet niet wat precies, maar daar ga ik nog wel naar op zoek)

ik houd jullie op de hoogte (komend weekend eerst maar s de handrem doen, die doet namelijk niet veel meer…..)

is er eventueel meer interesse voor deurrubbers, zo ja wil ik na mijn eigen auto als proefkonijn te hebben gebruikt, wat misschien sets gaan maken.

greetzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43337
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 november 2010 07:53 PM
  [ # 83 ]

Zitten je achterste zijruiten niet gewoon los?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 18 november 2010 08:00 PM
  [ # 84 ]

lijkt me niet t is echt bij het voetencompartiment, maar alles kan natuurlijk, al zou het dan onder de achterbank ook nat zijn en daar is het (aan de rechter kant) droog aan de linker kant was t wel een klein beetje nat, maar dat is te verwaarlozen.

(t is trouwens een S1 break, maar weet niet of dat wat uit maakt)

greetzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 november 2010 09:14 PM
  [ # 85 ]

Sluiten de deuren bovenaan nog wel op het rubber heb het zelfde gehad deuren aan de boven kant naar binnen getrokken.
Dit kun je controleren door met gesloten deuren te kijken of je ze nog ver naar binnen kunt duwen bovenaan deur.zoja deur open, knie tegen de armleuning en boven aan de deur naar binnen trekken.
Dit alles wel met een beetje beleid.
succes
heb zelf ook deurrubbers gemaakt.
Die man staat ieder jaar ook op de beurs in mei.
Dit rubber komt heel dicht bij het orgineel alleen wat dunner.
zal eens kijken of ik een kaartje heb.

succes

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 18 november 2010 09:34 PM
  [ # 86 ]

Wat je ook zeker even moet controleren, is het volgende:
De holle ruimtes achter de voorschermen hebben afwatergaatjes. Als deze gaatjes dicht zitten, dan lopen die ruimtes vol met water en op een bepaald moment lopen ze over, het interieur in. Volgens David Overberg komt dit regelmatig voor.
Bovendien gaat het verschrikkelijk roesten daar.
Dus haal bijv. even het ruitenvloeistoftankje en het LHM reservoir weg en kijk of die ruimtes van binnen droog zijn!

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 19 november 2010 09:54 AM
  [ # 87 ]
par eXeMple! schreef:

Wat je ook zeker even moet controleren, is het volgende:
De holle ruimtes achter de voorschermen hebben afwatergaatjes. Als deze gaatjes dicht zitten, dan lopen die ruimtes vol met water en op een bepaald moment lopen ze over, het interieur in. Volgens David Overberg komt dit regelmatig voor.
Bovendien gaat het verschrikkelijk roesten daar.
Dus haal bijv. even het ruitenvloeistoftankje en het LHM reservoir weg en kijk of die ruimtes van binnen droog zijn!

ik ga die holle ruimtes zeker ff controleren, wist niet dat je daar zo makkelijk bij kon.meteen ff een flinke kwast anti roest erin smeren!

en wat betreft de deuren die sluiten wel goed, daar heb ik al eerder naar gekeken. Ook heb ik al kit zitten aan de bovenzijde tussen de rubbers en de carrosserie, bij de achterdeuren lekte ie daar als t flink regende, maar dat is nu al verholpen.

dit weekend eerst maar s handremkabels vervangen en eventueel de tank eronderuit (lekt als ie helemaal afgetankt wordt…..)

greetzzzzzzzzzzzzzzz

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 november 2010 11:22 AM
  [ # 88 ]

Ik zeg niet dat je er makkelijk bij komt hoor! Het is een heel complex van ruimtes daar. Maar je kan wel een indruk krijgen of het droog is.

Profiel  
 
Gepost: 19 november 2010 02:40 PM
  [ # 89 ]
rustyduck schreef:

eventueel de tank eronderuit (lekt als ie helemaal afgetankt wordt…..)


Zit er bij jouw CX toevallig geen ‘luikje’in de bodem van je kofferbak, zodat je van bovenaf bij de aanzuigunit kan komen? Meestal lekt de ring die deze unit moet afdichten.

Helaas hebben niet alle CX’en zo’n luikje depressed en dan… moet de tank er inderdaad onderuit.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 19 november 2010 03:56 PM
  [ # 90 ]

heb em er al een keer eerder onderuit gehad, en geen luikje gezien (trouwens ook niet toen er nog geen mat in de kofferruimte lag) dus helaas…. maar heb nu wel de neiging om er 1 in te maken! scheelt HEEL veel tijd, mocht t nog een keer nodig zijn…

heeft iemand toevallig een foto hoe groot die is en waar die ongeveer zit??

thnx

Rusty

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
 
6 van de 17
« Eerste  < Vorige 4 5 6 7 8 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook