Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Met de bovenstaande vraag zit ik al de hele week in me maag. Waarom? geen idee. Maar nu wil ik het weten ook
Autoweek zegt dat het niks uitmaakt. Mijn gevoel.. denk ik dat de 1.8 16V zuiniger is, nieuwere techniek etc.. Aan de andere kant de 2.0 8V met zijn meer vermogen hoeft minder te doen om zijn brood te verdienen.
Graag hoor ik jullie mening of reactie of nog beter ervaring!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1349
Geregistreerd: 14-02-2005
- BX SPORT
- 2CV Special
Mijn vader had eerst een 2.0 8v, en nu een 18 16v en dat is zuiniger. Moet wel zeggen dat de 2.0 wat vlotter op laag toerental was, en bij 80 in 5 had de 2.0 een betere reactie. Maar die 18 16v is verder ook fel zat en lekker zuinig. Om aan te werken heb ik ook liever de 16v.
Dagelijks vervoer: Peugeot 308 sw style 2015 rouge rubi
Hobby: 2cv special 1986 bleu celeste, BX sport rouge
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
16v is ook een mooi blok om te zien. Dat de 2.0 meer vermogen onderin had had ik al wel verwacht maar ging me nu om de verbruiks prestaties
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
En geen kleppen stellen bij de 16v!
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
McDean schreef:16v is ook een mooi blok om te zien. Dat de 2.0 meer vermogen onderin had had ik al wel verwacht maar ging me nu om de verbruiks prestaties
Ik heb nu 2 XM’s gehad, een 2.0 8v en een 2.0 16v en ik moet zeggen dat het motorkarakter van de 8v mij veel meer aansprak. Het is een relaxter blok om mee te rijden, en inderdaad is hij onderin veel directer. De 16v wordt bovenin pas wakker, en gaat dan maar door en door en…. Wat op zich ook best leuk is.
De 16v drinkt net zoveel LPG als de 8v benzine, en wel 1 liter op 9 kilometer bij gemengd gebruik.En dat is dan weer tekenend voor de toch veel modernere 16v.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Mijn ouders rijden thans een 1.8 16V, en halen daar een gemiddeld verbruik van 1:12 mee.
Op lange afstanden is al meerdere malen 1:14 of beter behaald, uiteraard doet rijstijl een hoop.
Persoonlijk vond ik mijn 1.8 8V soepeler rijden; zoals vermeld zijn 16V’s onderin vrij tam en daar is een gewone 8-klepper juist sterk.
‘Spirit of avant-garde’
Op de snelweg vind ik de 1.8 16V echt waardeloos rijden (in een Xantia Break). Zit totaal geen fut meer in.
Een 2.0 16V (in een XM Break) doet het dan veel beter.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90