1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
Ruitenwissermotor vervangen voorzijde
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 01 september 2009 09:01 PM

Heeft iemand al eens een ruitenwissermotor vervangen aan de voorzijde?
Heb wel even gekeken en parafan-kap eraf gehad…en zag ‘m uiteraard zitten. Lijkt me een heel vervelend klusje.
Maar goed, “oma” is al 16, dus gaan we even knutselen nu het weer regent.
Heeft iemand ervaring hiermee?

Die kap trek je er in een paar tellen af, maar dan??

Iemand een idee?

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 01 september 2009 11:30 PM
  [ # 1 ]

Volgens mij zit het geheel met 3 bouten (sleuteltje 10) vast aan het schutbord, stangetje los schuiven en dan kun je hem er zo uitwippen…...

De stangen heb ik er nooit uitgekregen…..

Bij het monteren even het condoompje over de elektrische aansluiting goed voorzien van vaseline, het zit daar allemaal nogal vochtig…...... logisch Laughing  Laughing

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 02 september 2009 07:12 PM
  [ # 2 ]

Ben vandaag even bezig geweest, maar man man…wat een klus!!!
Het zijn idd 3 bouten, 10mm die het motortje vasthouden. Maar dan moet wel eerst die complete unit gekanteld worden.
Na een hoop geklooi en wat scheldwoorden in m’n hoofd zit het motortje erop.
Maar nu, de ruitenwissers zijn compleet ontregeld!
Ze gaan eerst een stukje naar beneden, dan een stuk omhoog, om dan weer een stukje te zakken. Dat is dus 1 slag!
Uiteraard begrijp ik dat dit een stukje mechaniek betreft, maar na een paar uur prutsen heb ik het opgegeven. Deksel erop, en onder de douche. Morgen verder.
Heeft iemand evt. een foto hoe het zaakje in ruststand staat??? Ik denk dat dat een eind scheelt.
Ik kon geen makkelijk makkelijke manier vinden om te stellen. Iemand tips???

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 02 september 2009 08:35 PM
  [ # 3 ]

Het is zeker onmogelijk om het stekkertje om te draaien?

Groetjes Erik!

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 02 september 2009 11:27 PM
  [ # 4 ]

Het is gelukt…na het eten…in een half uurtje! Hoe is het toch mogelijk he?!
Ik heb gewoon het complete stangenstelsel er weer uitgetrokken, volgens de stekker eens aangesloten, gekeken wat het rustpunt is. Stangen lostrekken (kniegewrichten) en dan ietsje stellen door de moer op de motor los te halen. Na wat rommelen en kijken toch goed gekregen, in elkaar zetten en jawel….oma wist weer. Morgen even nieuwe bladen halen en we kunnen de herfst met vertrouwen in!

Nu nog het vloeistofpompje fixen….lijkt me ook een fijn klusje Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 september 2009 11:42 PM
  [ # 5 ]

Fijn te horen dat het gelukt is Very Happy , je kunt weer wissen in ieder geval.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 september 2009 01:45 AM
  [ # 6 ]

Ik heb ook nooit gezegt dat het makkelijk zou zijn Laughing  Laughing

Maar mooi dat het gelukt is, en inderdaad soms wil een pauze je tot andere inzichten brengen.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 september 2009 01:58 AM
  [ # 7 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Ik heb ook nooit gezegt dat het makkelijk zou zijn Laughing  Laughing

Maar mooi dat het gelukt is, en inderdaad soms wil een pauze je tot andere inzichten brengen.

Haha…idd, wat een borrel al niet kan doen Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 september 2009 02:03 AM
  [ # 8 ]

haha

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 september 2009 02:05 AM
  [ # 9 ]

Trouwens voor je vloeistofpompje, ik neem dat je daarmee de ruitenspoeierpomp bedoelt. ik meende dat op   een reparatiehandleiding stond.

Zie alleen net dat de site eruit ligt…..... en afgelopen weekend weer terug zou zijn….. dus nog niet…..

Nouja staat in iedergeval veel op.

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3249
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 03 september 2009 02:11 AM
  [ # 10 ]

Nu nog het vloeistofpompje fixen….lijkt me ook een fijn klusje Laughing

Alleen als je het doet zoals ik: met een volledig volle tank Surprisedops:
Op zich is het makkelijk:
Dame in hoogste stand,
Voorzichtig de kunststof bescherming in de linkerwielkast wegtrekken: dan zie je de tank.
2 pompjes: 1 voor voor en 1 voor achter. Ik dacht dat het zelfs logisch zat: dus voorste voor voor en achterste voor achter.

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 september 2009 05:23 PM
  [ # 11 ]
Mark Nijenhuis schreef:

Trouwens voor je vloeistofpompje, ik neem dat je daarmee de ruitenspoeierpomp bedoelt. ik meende dat op   een reparatiehandleiding stond.

Zie alleen net dat de site eruit ligt…..... en afgelopen weekend weer terug zou zijn….. dus nog niet…..

Nouja staat in iedergeval veel op.

Lijkt me interessant, alleen heb ik daar een inlognaam en ww voor nodig.
Heb je die??

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 03 september 2009 05:24 PM
  [ # 12 ]

Nee, dat komt doordat de website eruit ligt, normaliter kun je daar zo op.

Even geduld dus nog.

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 september 2009 05:25 PM
  [ # 13 ]
wimb schreef:

Nu nog het vloeistofpompje fixen….lijkt me ook een fijn klusje Laughing

Alleen als je het doet zoals ik: met een volledig volle tank Surprisedops:
Op zich is het makkelijk:
Dame in hoogste stand,
Voorzichtig de kunststof bescherming in de linkerwielkast wegtrekken: dan zie je de tank.
2 pompjes: 1 voor voor en 1 voor achter. Ik dacht dat het zelfs logisch zat: dus voorste voor voor en achterste voor achter.

O jee, die van mij zit ook nog redelijk vol haha! Dus eerst maar leegsproeien over de achterruit.
Ik had idd al een vermoeden dat er 2 pompjes in zouden zitten.
Nu zag ik ook trouwens dat m’n ruitensproeiers voorzien zijn van bekabeling….na 6 jaar nog nieuwe dingen ontdekken, hoe is het mogelijk Wink

Zouden die kabels erop kunnen wijzen dat de dame voorzien is van verwarmde ruitensproeiers ofzo??

Als het even wat droger is proberen we de kap eens los te trekken. Gisteren al snel een poging gedaan, maar de zaak zat behoorlijk vast.

Thanks voor de tip!

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 03 september 2009 06:30 PM
  [ # 14 ]

Dat wijst idd op verwarmde sproeierkopjes. Van XM folders weet ik dat het standaard was op de Exclusive en 24v.
Blijkbaar heb jij dat dus ook Wink , het werkt i.c.m. de achterruitverwarming en verwarmde buitenspiegels.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
xm_turbo
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 08-04-2005

- XM Turbo C.T. Ambiance "Musketier"
Gepost: 03 september 2009 07:11 PM
  [ # 15 ]

Naaaa…geweldig! De beste man, de allereerste koper (ik ben nummer 13, geen bijgeloof) heeft dus die optie erop genomen. In de winter heb ik idd nooit last van bevroren sproeiers, maar nog nooit aan die optie gedacht hahahahaha!
Dit noem ik pas echt humor Laughing

See, buy, fly C5 V6

http://www.rasaudio.nl

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook