Beste leden het probleem van de switch voor de interieurverlichting geef ik op aangezien ik bang ben dat niemand het weet en dat ik het hele dashboard zal moeten verwijderen. (zie mijn andere topic)
Nu ben ik weer bezig met een nieuw project namelijk een afstandbediening voor de centrale deurvergrendeling.
Eerst had ik hier een vraagje over met het linker en rechter portier kan ik alle deuren openen inclusief de kofferklep maar zodra ik alleen de kofferklep open met de sleutel gaan mijn deuren niet open ook wanneer ik de kofferklep op slot doe gaan mijn deuren niet dicht klopt dit?
Bij de citroen dealer heb ik geïnformeerd voor het plaatsen van een afstandsbediening voor de centrale deurvergrendeling dit kost bij hun 110 euro hun vervangen dan het relais en plaatsen een andere waarop ene ontvanger zit voor een afstandbediening.
Nu dacht ik dit moet goedkoper kunnen alleen hoe want op conrad en via autostyle zie ik zo veel setjes alleen welke moet ik hebben en is dit moeilijk te plaatsen.
Totaal aantal Berichten: 227
- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
het setje kost inderdaad 110 euro. ik leverde ze aan iedereen voor 75, en 90 euro inclusief inbouwen, met knipperlichten werkend etc.
ik zal eens kijken of ik nog zo’n set kan bestellen, je moet zowieso wel het originele spul nemen…
“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Om een antwoord te geven op de vraag over het van het slot / op slot doen, dat kan alleen vanaf de bestuurdersdeur bij een Saxo. Dus dat klopt en is in orde .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Raar want ik kan zowel mijn deuren openen vanaf de bestuurders als vanaf de bijrijderkant.
over die setjes zijn dit de originele setjes van citroen zelf, is het niet mogelijk om er een setje op te zetten van een niet origineel merk of is dit veel meer werk.
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Oh, dan kan het bij de Saxo dus vanaf beide deuren en niet vanaf de achterklep niet. Dan hoort het dus zo
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
pixels66 schreef:het setje kost inderdaad 110 euro. ik leverde ze aan iedereen voor 75, en 90 euro inclusief inbouwen, met knipperlichten werkend etc.
ik zal eens kijken of ik nog zo’n set kan bestellen, je moet zowieso wel het originele spul nemen…
Ik heb een saxo uit 1997 1.4 motor met CV maar geen afstandsbediening, Kan ik ook zo’n setje inbouwen en zo ja waar zit dat dan ergens??
Thanx
Voor zover ik nu heb kunnen uitzoeken zijn er 2 opties een dure en een goedkope.
De goedkoopste oplossing is een setje van 30 euro op de zwarte markt of van autostyle bij deze moet je echter alle kabels gaan verleggen en ben je dus best wel lang bezig.
De duurdere oplossing is een origineel setje van Citroen of van Peugeot deze sluit je aan op het relais van de deurvergrendeling dit is wel wat duurder alleen veel minder intensief om aan te sluiten
Ik ben trouwens ook nog steeds op zoek naar ene origineel setje van welke ik in mijn auto kan inbouwen dus wie heeft er nog 1 te koop voor een leuk prijsje
Totaal aantal Berichten: 2120
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ja, je kunt dat ook inbouwen. Als je auto al een infrarood ontvanger heeft, dan is een infrarood setje eenvoudig in te bouwen. Ik heb daar nog 2 setjes van liggen.
Heb je geen infrarood ontvanger, dan is RF de oplossing. Je ziet ze heel af en toe wel eens op de sloperij, of je moet een nieuw setje bestellen. In beide gevallen is het plug & play.
Als je even de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al meerdere draadjes over lopen. Ik heb het ook al een paar keer uitgelegd, hoe je de verschillende systemen herkent, en hoe je ze inbouwt.
C15GrandVolume schreef:Ja, je kunt dat ook inbouwen. Als je auto al een infrarood ontvanger heeft, dan is een infrarood setje eenvoudig in te bouwen. Ik heb daar nog 2 setjes van liggen.
Heb je geen infrarood ontvanger, dan is RF de oplossing. Je ziet ze heel af en toe wel eens op de sloperij, of je moet een nieuw setje bestellen. In beide gevallen is het plug & play.
Als je even de zoekfunctie gebruikt zul je zien dat er al meerdere draadjes over lopen. Ik heb het ook al een paar keer uitgelegd, hoe je de verschillende systemen herkent, en hoe je ze inbouwt.
Ik heb geen infrarood ontvanger en wil wel plug en play dus heeft er iemand voor mij dan nog een RF setje te koop?
C15GrandVolume schreef:Ja, je kunt dat ook inbouwen. Als je auto al een infrarood ontvanger heeft, dan is een infrarood setje eenvoudig in te bouwen. Ik heb daar nog 2 setjes van liggen.
Als je een IR hebt, is een RF dan ook plug & play?
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Pluumke schreef:Als je een IR hebt, is een RF dan ook plug & play?
sorry voor t ff ophalen van n dik maand oud topic
een volledige set om CV in te bouwen in een saxo kost dus 110euro…
mn broer heeft voor alleen zn afstandsbediening al eens ooit 85euro betaald….
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Ik ben er ook eens achteraan geweest. De Troendealer had (zoals wel vaker het geval is bij die dealer, ik zal geen namen noemen) geen zin om te helpen, bij de Peugdealer kreeg ik een prijs van 300 euro. Je verhaal komt me dus niet vreemd voor.
Ik heb je een PB(of 2) gestuurd….
ZX 1.8i 3d 8v ‘93 beige CV met AB (nee niet beige, goud!!!)
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
Twee ja. De IR-setjes hebben al een hele tijd geleden een ander baasje gevonden.
Totaal aantal Berichten: 825
- (Grand) C4 Picasso 1.2 Pure Tech
- C2 Furio
- DS 4 Airdream 1.6 eHdi
- 2CV Special
Ik heb gewoon op de sloop een relais met ingebouwde ontvanger gevonden en bij de dealer voor, inderdaad, €85,-, een handzender gekocht. Het is overigens NIET Plug&Play;, de handzender moet even geïnitialiseerd worden.
Helaas hebben wij het besluit moeten nemen om het 16de Lindetreffen niet door te laten gaan, ivm wateroverlast op het terrein. Volgend jaar,4de weekend juni 2025, gaan wij een nieuwe poging doen.