Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
BasisBIX schreef:Al zie ik wel opvallend veel BX Chic’jes langskomen met gezeik met de computer/injectie/lamda en al die andere rommel die je kunt missen als kiespijn.
Mijn 1600’s hadden allebei wat last met de stappenmotor, hoog stationair lopen en zo. Ook na vervanging van die dingen ging het maar slecht weg.
Voor de rest echt lekkere motoren hoor.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
graddus schreef:Het is leuk zo’n forum, maar als je hier eerst gaat lopen twijfelen en orienteren en nog eens vragen, ja, dan loop je het risico dat het koopje door een snellere beller voor je neus wordt weggekaapt natuurlijk. Succes met je verdere zoektocht.
Dat is het risico inderdaad.
Kent iemand dit bedrijf? en behalve dat er geen wieldoppen op zitten lijkt dit wel een leuke voor weinig. Iemand ervaring met een Progress?
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Bevalt prima.
Progress is alleen wel kaal, daarom vraag ik mij af of er wel echt stuurbekrachtiging op zit, aangezien dat nooit op een Progress zit. Wat luxe als CV en elektrische ramen etc. kan ook zelf ingebouwd worden. (heb ik ook gedaan).
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Ik dacht ook altijd dat ze wel wat kaal waren. Hoe zit het met een schuifdak zijn deze wel te leveren geweest af fabriek? Hoe zit het met het sturen ik denk inderdaad ook niet dat er SB op zit. Is het te doen of moet je een beste spierbundel hebben om te sturen?
Ik ga er zo even achteraan bellen. Dan kan ik zaterdag even kijken.
Is dat trouwens is dat makkelijk te doen CV en elektrische ramen.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als ik het goed zie, is dit in ieder geval geen orgineel schuifdak, die zijn groter. Verder kan ik er helaas niks over zeggen.
Progress heeft net wat meer pit als een 1400, een toerenteller en natuurlijk die heerlijke stoelen. Zonnedakje lijkt me ook heerlijk, dat zou ik ook graag op m’n volgende BX willen hebben.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Wat van BX zoek je eigenlijk?
Type 2\3 of een type1?
Ik zou eigenlijk eens gaan kijken naar een type1 belastingvrij. Lekker goedkoop qua vaste lasten, en zeldzamer aan het worden? (Het is maar een idee?)
En die basis uitvoering(en) (BX, BX 14, 14E) heeft een 1,4 motor erin met distributieketting. Het schijnt een zeer betrouwbaar motor te zijn.
Edit: alleen je hebt 2 motor varianten van de 1,4, namelijk de 150 A en 150C. Volgens mij heeft alleen de motor type 150 C een ketting?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
GWHENDRIKS2 schreef:
Ik zou eigenlijk eens gaan kijken naar een type1 belastingvrij. Lekker goedkoop qua vaste lasten, en zeldzamer aan het worden? (Het is maar een idee?)
Een type 1 is ook erg gaaf inderdaad.
Ik kwam deze ook nog tegen trouwens.
Ik snap alleen niet waarom hij bij de onderdelen staat.
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Geen zin om 15 euro advertentiekosten te betalen?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
GWHENDRIKS2 schreef:Edit: alleen je hebt 2 motor varianten van de 1,4, namelijk de 150 A en 150C. Volgens mij heeft alleen de motor type 150 C een ketting?
Volgens mij hebben beide 150-motoren een distributieketting. Overigens wordt dit motorblok ook wel het “liggende blok” genoemd, omdat het achterover ligt.
Eind jaren ‘80 werd dit motorblok in de BX 14 vervangen door het TU-motorblok. Ook een erg fijn motorblok, eveneens onvermoeibaar, maar met een distributieriem en wat meer kans op lekke koppakkingen (al zijn die niet zo heel erg moeilijk te vervangen).
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Peteryed schreef:GWHENDRIKS2 schreef:
Ik zou eigenlijk eens gaan kijken naar een type1 belastingvrij. Lekker goedkoop qua vaste lasten, en zeldzamer aan het worden? (Het is maar een idee?)
Een type 1 is ook erg gaaf inderdaad.
Ik kwam deze ook nog tegen trouwens.
Ik snap alleen niet waarom hij bij de onderdelen staat.
Reageren daarop?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Argh!!
Heel erg zonde. Het was overigens een ex-forum-BX.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
XBXG schreef:Argh!!
Heel erg zonde. Het was overigens een ex-forum-BX.
Zeker zonde. Dat was nou een goede type 1. Dat ze moge rusten in vrede enzo
Peteryed schreef:Hoe zit het met het sturen ik denk inderdaad ook niet dat er SB op zit. Is het te doen of moet je een beste spierbundel hebben om te sturen?
Als een 1400 op standaard maat banden met juiste spanning staat dan is het niet een ontzettend gemis. Spierbundels heb je er in elk geval niet voor nodig en die zal je er ook niet van krijgen!
Peteryed schreef:Is dat trouwens is dat makkelijk te doen CV en elektrische ramen.
Nou moet Timo ook even eerlijk zijn en zijn draadje hierover nog even posten
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1