5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
   
Peteryed heeft een BX 19 TZI startprobleempje
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 10 oktober 2009 02:55 PM
  [ # 61 ]
Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 10 oktober 2009 03:35 PM
  [ # 62 ]
Arjan Verkade schreef:

Waarom denk je dat de pomp de boosdoener is?

Omdat deze soms wel eens een wat rammelend geluid maakt. Denk jij dat het ook iets anders zou kunnen zijn?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 10 oktober 2009 09:08 PM
  [ # 63 ]
Peteryed schreef:

Ik heb nog een vraag. Mijn schuifdak gaat vanuit de open stand niet terug in de dicht stand. Je moet nu de knop loslaten als je denkt dat hij dicht zit. Soms is het wel even zoeken. Weet iemand hoe je dat op kan lossen?

Dat probleem heb ik in m’n BX GT ook.
Maar ik heb nog geen tijd gehad om het te maken.

In de Haynes zou hiervoor de perfecte afstelmethode staan.

Medeforummer en beunhaas ‘Harm” weet hier alles van.  Wink

Profiel  
 
BX19TZI
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 974
Geregistreerd: 04-03-2007

Gepost: 10 oktober 2009 09:26 PM
  [ # 64 ]

Het is vrij gemakkelijk eigenlijk. Ik ben er nu ook achter.

Wat je doet is het volgende:
Je ontkoppeld het motertje zodat je het dak met de hand kunt bedienen. (pinnetje opzij schuiven)
Dan stel je het dak zo af in de stand zoals jij denkt dat die dicht is.
Dan haal je het motertje uit de hemel.
Dan pas je motertje aan.
Je hebt 2 tandwieltjes. (1 kleine en 1 grote)
Ze hebben allebei een streepje. Je zorgt dat die allebei precies op elkaar aansluiten.
Daarna moter terug inbouwen zonder dat de tandwieltjes verplaatsen. Let daar heel goed op!!
Dan weer pinnetje terugschuiven zodat de moter elektrisch bediend kan worden.

Dan stopt de moter op precies de juiste stand. Hooguit 15 minuten werk. Een makki dus.
Succes met de klus!

BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 10 oktober 2009 10:37 PM
  [ # 65 ]

BX19TZI heeft het goed gezegd, behalve dat “motertje” natuurlijk een kanjer van een spelfout is.

Nog een opmerking: het hendeltje dat je moet omzetten om ‘m handmatig te bedienen, kun je het beste weer terug omzetten als het motortje nog los hangt. Dan fixeer je ‘m en kan ie niet meer verdraaien als je ‘m terug aan het dak schroeft.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 11 oktober 2009 08:03 AM
  [ # 66 ]

Ok bedankt voor de reacties. Dat ga ik binnekort eens proberen.

Nu heeft zich gister een ander probleem voorgedaan. Het was natuurlijk best wel regenachtig en nat. Gister starte ik de auto en hij sloeg aan en daarna gelijk weer uit. Weer starten, dan aanslaan en weer uit. Daarna heb ik hem gestart met een beetje gas en toen sloeg hij aan maar liep niet heel goed. Na een paar seconden was het goed en kon ik rijden. Het lijkt me dus een vocht probleem omdat het eerder nog niet is voor gekomen. Soms vanuit stationair pakt hij wel eens slecht op trouwens.

Volgens mij kan ik de verdelerkap dan loshalen en droog maken. Maar is er ook een blijvende oplossing voor? inspuiten met syliconenspray of zoiets?

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 11 oktober 2009 10:06 AM
  [ # 67 ]

Wellicht dat de connector op stappenmotor(2) (gemonteerd op het monopointhuis(1)) wat gecorrodeerd/smerig/vochtig is….Verklaard ook het slecht oppakken bij stationair lopen.
Deze stappenmotor moet er immers voor zorgen dat de koude motor blijft lopen.
Voor de verdelerkap is er inderdaad een anti vocht spray (spuitbus)

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 oktober 2009 04:13 PM
  [ # 68 ]

Ik neem aan dat dat dan gewoon een stekker is? Ik zal wel eens even kijken. Het lijkt er trouwens op dat hij ook wat LHM begint te lekken bij de voorraadbol. Zucht hopen dat het wat zweten is en niet erger wordt.

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 13 oktober 2009 05:29 PM
  [ # 69 ]

Een “gewone” citroën stekker…....
Dus tegenover de benzine toevoerslang van het (monopoint)injectorhuis.very good
Gele pijl is benzine toevoer.

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 13 oktober 2009 06:46 PM
  [ # 70 ]

Ik kan het op foto’s lastig zien. Wat ik wel heb gevonden is een klein rond stekkertje, deze heb ik eraf gehaalt en was helemaal schoon. Het was een stekkertje met een soort van rubber afdichting en was helemaal schoon van binnen en niet nat.

Wat ook opviel is dat na het starten erg veel blauwe rook uit de uitlaat kwam toen ik meer gas gaf. Kan het ook te maken hebben met de 15w40 olie? Misschien is er ook wel wat teveel olie ingekomen? Als ik bij stoplichten wegrijd dat stikt het ook vaak naar verbrande olie als de motor nog koud is.

Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 oktober 2009 01:01 PM
  [ # 71 ]

Ik heb al een en ander los gehaalt maar dat ziet er allemaal wel schoon uit. Vandaag weer even met de BX op pad geweest. Ik kwam er achter dat het geen blauwe rook is wat er uitkomt maar grijze dikke rook als ik de auto start. Als hij eenmaal loopt dan is het ook wel goed, maar net na het starten loopt hij slecht. Ook bij het wegrijden vanaf een stoplicht moet je best veel gas geven.

Ik heb hier op het forum ook wel gelezen dat je dan even de accupool los moet maken en dan reset de computer zich. Ik heb geen motormanagement lampje(kan kapot zijn natuurlijk)kan dat een oplossing zijn of moet ik het ergens anders zoeken?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27937
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 17 oktober 2009 01:05 PM
  [ # 72 ]
Profiel  
 
Peteryed
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004

- C5 Break 2.0-16V
Gepost: 17 oktober 2009 01:37 PM
  [ # 73 ]
Arjan Verkade schreef:

Accu los halen (30 min) kost niks, dus gewoon doen Wink

Dat is ook zo. Smile

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7317
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 17 oktober 2009 05:55 PM
  [ # 74 ]

Moet je af en toe koelvloeistof bijvullen ???

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 17 oktober 2009 06:03 PM
  [ # 75 ]

grijze dikke rook als ik de auto start.

Kan ook van koude start komen. Maar zoals Citroen23 vraagt: als je geregeld koelwater moet bijvullen, dan moet je eens kijken waar dat aan kan liggen. Een beroerd lopende motor kan ook komen door een lekke koppakking namelijk.

Het is gemakkelijk te controleren: radiateurdop er afdraaien met doek (voorzichtig). Gutst er meteen water uit dan moet je ook kijken of je daarna belletjes in het water ziet. Sist het alleen dan is het goed.

Profiel  
 
 
5 van de 6
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook