Aanjager
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 03 september 2009 10:39 PM

Hallo mede Forumleden

Bij mij is het bekende probleem van de niet en wel werkende aanjager ook opgetreden.
Nu heb ik dit probleem op dit forum opgezocht en de eventuele oplossingen gevonden.
Ik kwam alleen twee verschillende oplossingen van kachelweerstanden tegen en weet niet of dit van het type en of bouwjaar afhankelijk is.
Van mij gaat het om een Xsara 1.4 bj.98 met airco.
De eerste oplossing betrof een zwarte ronde plastic deksel met een stekker erop, aan de onderkant zit zoals de auteur beschreef een metalen kooitje met weerstanddraden.
Bij mij is het een gele deksel maar naar ik aanneem zal dit wel om het zelfde gaan.
Bij de tweede oplossing zat de weerstand op de kachelmotor gemonteerd .
Of zitten ze er alle twee in.
Wat moet ik doen.
Zoals ik gelezen heb kun je de weerstand die op de kachelmotor gemonteerd zit repareren,maar ik neem aan dat het andere type vervangen moet worden. Weet iemand de kosten hiervan?
Ronjo

Profiel  
 
famdewilde
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 19
Geregistreerd: 09-06-2009

Gepost: 27 september 2009 08:31 PM
  [ # 1 ]

Ik heb helaas al voor de tweede maal problemen gehad met de airco/aanjager.
Beide gevallen bleef de aanjager op een harde stand blazen.
Beide gevallen heb ik het door de garage laten oplossen.

1ste keer (2007) was het de weerstand+modul a 200 euro
2de keer (2009) kosten me het € 265.

C4 1.6 16v Ligne Business

Xsara Break 2.0 HDi Difference no 2

Profiel  
 
ronjo
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 546
Geregistreerd: 15-07-2008

Gepost: 11 december 2009 08:33 PM
  [ # 2 ]

Was dus eindelijk aan de beurt. Tot een paar dagen geleden werkte de blower redelijk goed. Af en toe duurde het even maar na een paar minuten sprong hij wel aan. Afgelopen maandag was hij helemaal dood.
Ging niet meer aan en met de weersvoorspellingen in het vooruitzicht geen prettig idee zonder verwarming te moeten rijden. Gisteren de stoute schoenen aan getrokken na alle draadjes op het forum te hebben gelezen een poging gewaagd.Viel niet mee voor iemand op leefdtijd om de blower eruit te halen, maar toch gelukt. Gisteren de transistoren besteld,vandaag opgehaald en gemonteerd. Is goed te doen. Alleen om de blower uit het huis te halen ging niet erg makkelijk,maar nadat ik een beetje contactspray op de punten had gespoten waarmee hij in het huis zit was het zo gedaan. Monteren wederom een aanslag op de gezondheid,maar gelukt. Alles werkt weer perfekt.
Alle auteurs van dit forum bedankt voor alle bijdragen over dit probleem. Weer een hoop geld bespaard, kosten 13 Euro voor de transistoren en 1,49 Euro voor de boutjes.
Groet Ronjo.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook