Een interessante ervaring om het nieuwe forum maar eens mee lastig te vallen
Ik heb mijn hoogteregelaar aan de voorkant eraf geschroefd, enkele dagen geleden. Daarna heb ik alles weer gemonteerd. Ik zag later enkele druppeltjes onder het subframe hangen.. Er was een retourleiding uit een blokje gefloept. Dit heb ik rechtgezet vanavond. Ik zag ook dat een andere retourleiding op de hoogteregelaar niet lekker er op zat. Deze heb ik er beter opgedrukt maar daardoor scheurde de retourleiding. Het was de retourleiding die schuin onder in de hoogteregelaar zit. Er zit bij mij een extra slangtje met een klemmetje omheen. Geen probleem natuurlijk, want dat repareren wij ook! Dus heb ik een klein stukje vervangen en aan de rest van de retourleiding gezet die terug gaat naar het reservoir.
Starten, even gymnastieken en kijken of alles goed dicht zit. En toen ging het mis. Ik lag naast de bx om te alles goed te kunnen zien. Dit was mijn geluk geweest, want anders had ik nu lhm achter de oren . Toen zag ik veel lhm naar beneden stromen. Ik stond op en tot mijn verbazing was alles onder de motorkap groen, de achterkant van de Berlingo die ervoor stond ook en een stukje oprit was flink vervuild!! Hieronder wat foto’s, maar ik wil eigenlijk even een weten of mijn manier van repareren van die retourleiding de juiste was. Ik heb namelijk een dun plasticen buisje in de 2 delen van de retourleiding gestopt. Deze is geknapt toen ik de bx vanuit de hoogste stand naar beneden zette. Dat heb ik kunnen constanteren omdat deze los van het plasticen buisje was geschoten toen ik opzoek ging naar de oorzaak.
Mijn vraag is of ik hier nu fout heb gehandeld of niet (zie onderste foto).. Moet een dergelijke retourleiding in zijn geheel vervangen moeten worden? Misschien een lesje voor een ieder!?