Radio en stuubediening xsara
pixels66
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 227

- Xsara 1.6 16v VTR Coupe
Gepost: 26 september 2009 11:32 AM

Het is werkend! radio doet het goed met de stuurwielbediening kabel etc. Alleen speelt hij nog een minuut door na het uitzetten van contact, maar het ergste is, na een paar minuten gaat de radio weer aan! hoe zou dat kunnen????

groeten Sander

“Your Life Is Yours, And Yours Alone, Rise Up And Live It!” -Richard Rahl-

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 21

Gepost: 26 september 2009 12:22 PM
  [ # 1 ]

Dan heb je waarschijnlijk je aftermarket radio op je BSI aangesloten, en dat mag niet.

Je mag de rode en gele draad niet gebruiken van de iso stekker, de stroom van deze kabels moet je dus ergens anders vandaan halen. De rode draad kan je op de dashboard verlichting of zekeringskast aansluiten en de gele kan je op de aansteker zetten. Zo heb ik het ook gedaan, en mijn radio doet het nu perfect.

Welke merk/type stuurbedienings interface kabel heb je trouwens gebruikt voor je radio.Ik ben namelijk ook al een tijdje bezig om mijn stuurbediening weer werkend te krijgen alleen het wil nog steeds niet lukken.

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 26 september 2009 01:03 PM
  [ # 2 ]

hey,

Het was een kabel die al in mijn auto zat, maar het is er zo een van ron de vries volgens mij, met een jack aansluiting(net als oordopjes). Deze past alleen op pioneer radio’s, dus daarom heb ik ook maar een pioneer radio gekocht.

De rode draad is dan de plus draad? en geel de min? In welke zekeringhouder(welk nummer) kan ik deze stoppen?en dan maakt het niet uit of hij het in linker of rechter gaatje past of moet ik allebei de voetjes gebruiken?

En zou ik de gele draad, (de min draad?) op die 12v aansluiting kunnen doen die er rechts van de middenconsole zit ingebouwd???

groeten Sander

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 september 2009 03:32 PM
  [ # 3 ]

De rode draad is de geschakelde plus, deze zorgt ervoor dat je radio aan of uit gaat als je de sleutel omdraaid.

Ik weet niet welke zekering je moet gebruiken, ik heb de rode draad op mijn dashboard verlichting aangesloten.

De gele draad is de constante plus, deze zorgt ervoor dat de autoradio zijn intstelingen onthoudt, deze heb ik op mijn aansteker aangesloten omdat hierop altijd stroom staat.

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 26 september 2009 05:25 PM
  [ # 4 ]

oke dus geen mindraad die je ergens anders op aan moet sluiten.. Hoe heb jij de rode draad op de dashverlichting aangesloten? dus, waar? en doet je radio het dan alleen met je verlichting aan of ook zonder..?

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 26 september 2009 07:38 PM
  [ # 5 ]

Nee, volgens mij hoef je niet je mindraad ergens anders vandaan te halen.

Je kan de dashboard verlichting kapje gewoon los maken in de dasboard, dan kijk je even wat de plus draad is, die knip je dan door en door middel van een kroonsteentje verbindt je alle draden weer.

Er komt automatische stroom op de dashboard verlichting staan zodra je de contactsleutel omdraai. Mijn radio gaat dus gewoon aan en uit zodra ik de contactsleutel omdraai.

Het is trouwens wel makkelijker om de middenpaneel rondom de radio en aansteker los te maken, volgens mij hoef maar 6 of 4 schroeven voor los te maken en dan kan je overal goed bij.

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 september 2009 11:25 AM
  [ # 6 ]

oke, nou ik zal er vandeweek eens naar kijken, maar ik denk dat ik de plus uit mijn zekeringenkast haal, dat is wat makkelijker…

Profiel  

famdewilde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 27 september 2009 08:24 PM
  [ # 7 ]

Hoi,
Ik heb mijn autoradio aangesloten op de A6 (+ pool) van de ISO stekker.
Bij mijn Xsara was deze niet eens afgezekerd bij de zekeringen in het dashboard.
Deze aansluiting heb ik sinds 2007 en werkt perfect.

C4 1.6 16v Ligne Business

Xsara Break 2.0 HDi Difference no 2

Profiel  

pixels66
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 27 september 2009 08:44 PM
  [ # 8 ]

wat bedoel je daar mee te zeggen dat het niet was afgezekerd? en hoe zeker je hem dan?

en die kabel heb je dus losgeknipt en daar je rode kabel mee verbonden ofzo? want ik neem aan dat die a6 dus nog niet gebruikt wordt..?

Profiel  

gizmoNL
< 100 berichten
Rank

Gepost: 28 september 2009 06:28 AM
  [ # 9 ]

Maar dan zit de radio toch op je Bsi aangesloten als je de A6(+pool) gebruikt, en dat mag toch niet. De problemen die je ervan kan hebben kan je ook een later krijgen.

Profiel  

famdewilde
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 30 september 2009 09:22 PM
  [ # 10 ]

Waar ik vanuit ben gegaan is dat als hij niet afgezekerd is geweest, in de zekeringkast links naast je stuur, het ook geen functie heeft in de boordcomputer.
Ik wil hiermee niet zeggen dat geen invloed hierop heeft.
Echter heb ik nu al geruime tijd het zo aangesloten en nog geen problemen ondervonden.

Verder heb ik een verloopkabel gebruik en de juiste aansluitingen/verloop zelf gemaakt van de standaard iso stekker radio naar de standaard iso stekker van de auto.

C4 1.6 16v Ligne Business

Xsara Break 2.0 HDi Difference no 2

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook