Fabrieks cruisecontrol bij inbouw niet herkend
joeghee
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 27 september 2009 07:31 PM

Hallo,

Ik heb sinds een paar maanden een C5 HDI 90pk PH1 van oktober 2004. Ik ben zeer blij met deze bolide maar 1 ding zit er vreemd genoeg niet standaard op: Cruisecontrol.
De auto is net voor een beurt en een nieuwe distributie riem naar de garage geweest (garage Berben in Ulft, Achterhoek)
Ze hebben daar meteen gekeken of ze een cruise control konden installeren. Hierbij zijn ze tegen het volgende aangelopen:
Ze konden een fabrieks “flipper” aansluiten. Doordat mijn auto een elektronische gasklep heeft en ook het benodigde koppelingscontact dachten ze dat het wel goed zou komen. Het aanmelden in het motortmanagement ging ook goed. Je kan daar blijkbaar de snelheidsregeling op “aanwezig” zetten. Daarna moest het ook nog in de hoofdcomputer (BSI) ingeregeld worden. Daar konden ze echter niet de functie snelheidsregeling vinden. De enige functies waren “snelheidscontrole” en “regelbaar alarm” Ze hebben deze allebei maar aan gezet maar de fabrieks cruisecontrole bleek niks te doen… Crying or Very sad

Ze hebben nog rond gebeld voor informatie en toen wist iemand ze te vertellen dat het achteraf inbouwen van fabrieks cruisecontrol niet meer kon vanaf bouwjaar 2003 of zo. Dit omdat het achteraf inbouwen veel goedkoper was dan de fabrieksoptie en dat wilde Citroen voorkomen of zo…..

Kan iemand dit verhaal bevestigen, of nog beter, weet iemand hoe ik de CC wel aan het werk krijg?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!! Groeten, Arn

PS: ik wil bij deze ook even vertellen dat ik zeer tevreden ben over http://www.autobedrijfberben.nl/ in Ulft.
Een heel prettig familiebedrijf van vader en zoon die echte Citrofielen zijn. Naast moderne Citroen’s hebben ze ook veel 2CV’s, ID/DS, CX enz in onderhoud en ter restauratie. Ze maken hiervoor zelfs veel onderdelen zelf.
De distributieriem + beurt + algehele check van mijn ex lease auto was natuurlijk niet goedkoop. Wel hebben ze de tijd genomen om mij precies te laten zien wat ze allemaal hebben gedaan inclusief het laten zien van de oude onderdelen die er uit zijn gekomen en de uitleg wat en waarom (best handig voor een leek zoals ik). In combinatie met goede service, prettig contact, een leenauto en een werkplaats tarief van een redelijk schappelijke 42,75 per uur, ben ik heel tevreden!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook