New Berlingo Multispace 2009.
16i 16v 90 pk.
Kleur Lucifer red.
Ondertussen reeds 1200 km op den teller.
Voor de rest een prima bakske.
Alleen jammer van het hoge brandstofverbruik, en de toch wel lawaaierige ophanging.
-Berlingo Multispace 16i 16v 2009-
Mooi bakje, Dyno !
Wat het verbruik betreft :
Elke nieuwe wagen verbruikt in aanvang wat meer. Binnen een paar duizend kilometers zakt het wel.
De mijne (Hdi,90 pk) begon aan 6,7 en zit nu - na 7000 km - aan juist 6 liter.
Wat de lawaaierige ophanging betreft :
Surf hier eens op het forum, er bestaat een zeer uitgebreid topic over, de moeite om het eens te lezen.
Groeten uit Mortsel.
eerste Citroën : Berlingo XTR - 90 pk mazoutstoof - mei 2009
Dyno,
Hoe valt het verbruik nu na een paar maanden met de 16I-16V ?
Ik ben namelijk eveneens geintresseerd in een Berlingo/Partner met deze motor, ook omdat met deze wagen nog geen 10.000 km per jaar zal gereden worden.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
BIG charlie schreef:Dyno,
Hoe valt het verbruik nu na een paar maanden met de 16I-16V ?
Ik ben namelijk eveneens geintresseerd in een Berlingo/Partner met deze motor, ook omdat met deze wagen nog geen 10.000 km per jaar zal gereden worden.Greetz
BIG charlie
Ondertussen nog maar een goei 3800 km op de klok van den Berlingo.
Laatste tankbeurt had ik een gemiddeld verbruik van 10.4 liter.
Had met deze benzinetank geen autostrade gedaan, enkel stadsverkeer.
En ik schakelde telkens rond de 3000 toeren.
Voorlaatste tankbeurt had ik een gemiddeld verbruik van 9.7 liter.
Had met deze benzinetank ook geen autostrade gedaan, enkel stadsverkeer.
Maar ik schakelde telkens rond de 2000 a 2500 toeren.
Dus hoe minder toeren, hoe minder dat de Berlingo verbruikt.
Hopelijk maak ik de motor niet te lui, door soms aan te lage toeren te rijden.
Aangezien ik met deze Berlingo normaal maar een 8000 a 9000 km per jaar zou rijden,
heb ik maar voor de benzine versie gekozen.
Ik heb sinds gisteren het zusje van de Berlingo in ontvangst mogen nemen ook in benzineuitvoering.
Namelijk een Partner Tepee 1.6-16V.
We hebben de premium versie genomen met wat opties, zoals de airco, radio cd, zonnegordijntjes ed…
Ben wel tevreden van de rijeigenschappen tot hiertoe.
We hebben de kleur Blanc banquise genomen ( wit ) en hebben al veel positieve respons gehad hierop.
Comfort is in elk geval niet te vergelijken met de vorige Partner ( 11 jaar met gereden), ook al was dat een topversie in de tijd ( quicksilver uitvoering )
De reden dat ik de Peugeot heb genomen is dat ik voor de vorige Partner 600 euro meer overname heb gekregen dan bij Citroen.
Daarbij was de Tepee op het moment van bestelling nog eens 400 euro goedkoper dan de Berlingo en kregen we er nog een garmin draagbare gps en roofbars bij.
De keuze was dus snel gemaakt.
Toch draag ik Citroen nog steeds een warm hart toe natuurlijk, ook omdat ze zusjes zijn.
Greetz
BIG charlie
Picasso was niet alleen een schilder…......
Proficiat met uw nieuwe aanwinst.
Ge moet maar eens weten te zeggen hoeveel uwe Partner Tepee 1.6-16V verbrukt.
gezien het gewicht van de wagen mag je zekers niet overschatten.
veel optie is ook veel meer gewicht bij.
stadsverkeer is altijd hoogverbruik,zal bij diesel ook iets hoger liggen.
kan je wat verhelpen om in het begin vlug te schakelen dat de motor echt moet trekken en vlug warm wordt.
in begin rij je op choke,dus korte ritten is veel choke gebruik.
mvg
crusty123
ik vind een verbruik van 10liter onaanvaardbaar voor een 1600 met 90pk!!!!
een maat van me heeft een Golf6 GTI met 211pk. Hij verbruikt bij goed dooorrijden nog geen 10liter!!!!
heb van de 1600 met 110pk (intussen vervangen door de VTi met 120pk) ook al veel klachten gehoord ivm het verbruik.
ik heb van mn 92pk HDI’tje geen klagen… bij woon werk verkeer kom ik met 5,5liter toe, hier rond de deur kom ik met 5.9liter toe!
hey iedereen,
ik heb nu een jaartje het zusje van de berlingo ,een partner tepee premium uitvoering 16 16v
zeer content van ,verbruik gaat echt wel naar beneden hoor,er staan nu 10000km op en zijn gisteren naar bokrijk gereden ,met de kids,en op heel het traject,verbruikte ik 7,2 liter aan 110 a130 km per uur,in de stad kom ik bijna altijd aan 8,8 A 9 liter sportive rijstijl,schakelen rond de 3000 en 3500
gisteren ook eens gekeken,als ik 120 km per uur rijd,kom ik aan 3800 t per min ,en top snelheid is 175km aan 5100 toeren en verbruik van 15 l bijna ,ik ben echt content van mijn wagen het is geen sport auto en zeker geen zuinig ding ,maar dat wisten we allemaal ,maar de voordelen die deze auto bied is voor mij veel meer waard,maar wat ik me eigenlijk afvraag is ,zijn er al accesoires voor de berlingo of tepee,vroeger had je cituning in brecht ,en musketier,maar vele zijn er niet meer ,weet iemand goede site voor onderdelen,ps ik heb mijn hoedeplank stuk gemaakt,zware last op gevallen ,hoedeplank kost 300€ ik zeg het maar voor de veiligheid van je portemonee he vrienden,2 plastice balkjes gebroken,ppfffff,groetje nick
musketier bestaat nog steeds. maar ik betwijfel of die iets voor de nieuwe berlingo/Partner maken…
het verbruik van de Benzine Berlingo’s/Partners valt me toch dik tegen, ik denk bijna zeker te weten da er op die manier met een Diesel snel geld verdiend wordt!
Nog een paar pics van mijne Berlingo se…
Ondertussen nog maar een goei 6200 km op den teller, maar al wel nieuwe veerschotels.
Lap, weeral ne steen in mijn vooruit gehad…:(
Das nu al de 4de, op een paar maanden tijd.
En aangezien ze bij Carglass maar een raam 3keer mogen herstellen.
Dit ivm de raamstevigheid en zo.
Gaan ze den donderdag al een nieuwe vooruit steken.
Gelukkig ben ik voor glasbreuk verzekerd, en kost het me normaal helemaal niks…:)
Hier zijn nog een paar plaatje hoe mijne Berlingo er momenteel al uitziet.
Er zijn inmiddels reeds een paar veranderingen aan gedaan.
-Trekhaak.
-Ramen laten tinten.
-Bullbar.
-Side bar’s.
-Raer bar.
-Crome accessoires op de deuren.
-Crome accessoires op de deurklinken.
Welke dingen moeten er nog aan gebeuren.
-Andere velgen.
-Achteraan iets ophogen.
-Andere zetelbekleding.
-Car-hifi veranderen.
-De rest zullen we wel zien he…
Ziet er mooi uit uw. Vooral van de side en bullbar ben ik fan. De wieldeksels vind ik dan wel minder mooi dan de originele maar dat is mijn smaak natuurlijk
Citroën Berlingo XTR Citroën C3 Exclusive
-wit -bordeaux
-modulariteitspack -panoramisch schuifdak
-zichtbaarheidspack -parkeersensoren
-detectiepack
-afneembare trekhaak
edit mod; Quote gewist. Het quoten van het voorgaande bericht is onzin.
Deze velgen blijven er nog op staan tot na de winter.
En dan volgend voorjaar ga ik eens uitkijken naar andere mooiere velgen.
Zeeeer mooie Berlingo!