Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
@UK: Is er ook nog ruimte voor andere meningen, of is jouw opvatting over de SM zaligmakend?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
UK schreef:PS. Ik rij nog steeds met originele SM met ook originele kettingspanner en holle kleppen. Nooit een ( sm) motor stuk gereden en dat al meer dan 30 jaar ( in citroen SM).
Te gek! Heb jij even mazzel dan! Ik ben van mening dat origineel helemaal waaaaaaaaaaaaardeloos is. Ik heb namelijk wél een stuk of 20 motoren in elkaar zien stuiteren. Maar, goed om te weten dat holle kleppen en originele spanners helemaal tof zijn. Dan weten we nu dus ook dat de modificaties van Maserati zelf allemaal totaal overbodig zijn geweest. Domme Italianen zeker?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 08-02-2010
- SM 2.7 carb airco
- SM 2.7 carb airco USA aut
- SM 2.7 carb
Voortschrijdend inzicht
Nieuwe materialen, nieuwe kansen, betere kleppen, betere motoren
Uiteindelijk willen ze een motor maken waar iedereen mee overweg kan.
Ik heb genoten van de beschrijving van de koplampen en van de restauratie van de achterlichten.
Ik had gehoopt in meer constructieve discussies. Vooral hoe we onze auto’s op de weg kunnen houden.
Ik wilde delen in Robin zijn inzet over de velgen. Samen ideeën spuien en tot iets komen.
Technieken delen ( zoals met de achterlichten) en elkaar aanvullen, ervaringen uitwisselen.
Maar ook tot resultaten komen. Veel onderdelen zijn makkelijk na te maken. Neem nou b.v. Rubbers.
Rubbers van bumpers zijn makkelijk na te maken en maken je auto weer zoveel mooier.
Waarom niet samen dit aanpakken i.p.v. te wachten tot een handige handelaar dit doet.
De reacties die ik vaak zie met “wat kost dat “en “kan er dan geen ribbeltje in”
hebben mij jammerlijk doen beseffen dat dit forum hier niet geschikt voor is.
hartelijk dank
Einde laatste bericht
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
tja ieder zijn eigen mening….moet je ook oude stock originele kettingen kopen….wat op niets slaat.
Maserati heeftniet voor niets die mods uitgevoerd hé, structuureel zaten er gewoon een aantal zwakke plekken in het blok.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 43269
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Jammer Uk. Maar ik heb sterk de indruk dat je dus kennelijk niet alle topics over de sm gelezen hebt. We voeren hier al jaren active discussies over hoe je een sm betrouwbaar kunt maken. Er staat beschreven hoe je een electronische ontsteking kunt bouwen, hoe je waterpompen kunt aanpassen met keramische materialen. Je komt hier nieuw en na 4 berichten beweer je eigenlijk dat we hier een stelletje neuzelende nietsgevers zijn, terwijl er hier mensen rondlopen die 15 jaar dagelijks aan SM’s hebben gewerkt voor hun broodwinning, mensen die al 25 jaar SM rijden en hobbisten met een zeer grondige technische achtergrond. Al die mensen hebben maar 1 doel: hun sm op de weg houden. En nu beweer jij dat we maar wat aan lopen te rommellen eigenlijk.
Dat vind ik behoorlijk lomp. Sorry.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Uk heeft me zojuist telefonisch beloofd te zullen gaan tekenen als ik een origineel aanlever. We gaan het meemaken. Als we tekeningen hebben, zijn we weer een stapje dichterbij.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
bxsport schreef:tja ieder zijn eigen mening….moet je ook oude stock originele kettingen kopen.
Die heb ik nog liggen.
kopen?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
maar daarna niet klagen dat
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 2470
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
ja dan haal ik snel mijn renoldkettingen er uit want die zijn eigenlijk te modern voor de sm hé
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
gelukkig heb ik nog 10.000 liter benzine uit 73 opgeslagen! Lekker originele benzine!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 591
Geregistreerd: 20-11-2004
- C5 2.2 HDIF TOURER Exclusive
Robin Visser schreef:Uk heeft me zojuist telefonisch beloofd te zullen gaan tekenen als ik een origineel aanlever. We gaan het meemaken. Als we tekeningen hebben, zijn we weer een stapje dichterbij.
Hier lees ik toch echt dat UK een leuke inspanning wil leveren, misschien daar onze energie op richten ?
Precies: mag hopen dat we nu eindelijk eens gaan.
Ben benieuwd wat die velgen gaan kosten maar vooral: het resultaat !!
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Precies: mag hopen dat we nu eindelijk eens gaan.
Goedzo weledele beunerator
Laten we ONtopic gaan!
Net even gekeken of ik iets kan vinden op een site met allerlei octrooien. Helaas. De zoektocht gaat verder. En inderdaad, wellicht een keer langs rijden bij Blondeau. Ik geloof er namelijk niet in dit soort dingen per mail of telefoon te doen met Fransen. Ik zou trouwens ook nog bij de Franse club langs willen gaan om onderdelen scoren. Mooie combi. Heeft iemand een idee, of je daar ook langs kunt gaan om onderdelen te halen, of kan het alleen op bestelling ? En wat betreft octrooien probeer ik nu een lijntje te leggen meteen octrooi gemachtigde. Die weet wellicht de weg met oude octrooien. Aan de andere kant, het zou maar zo kunnen, dat er hedentendage betere technieken beschikbaar zijn. Een wiel röntgenscannen voor de opbouw en dan verbeteren waar mogelijk. Iemand van hier een idee hoe dat te doen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl