Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Misschien kun je die links even aanpassen zodat niet de hele layout vernaggelt wordt?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Done
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:Citroensmgz schreef:Annonce is veranderd.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/855353739.htm?ca=8_s
Lijkt beter nu, eigen foto. Dit zijn tweede series uit eind jaren tachtig.
Voor wie ze wil ? 10 K.Eigen foto ??? Ik herkende deze foto meteen: het gaat om 1 velg (orgineel, dat dan weer wel)
10K overmaken voor 1 RR !!!! Een velg die hij niet bezit: “ik dacht het niet” !!
Die set op Leboncoin gaat om 5 stuks voor bijna 10. Ik denk dat als je gaat bellen en mailen, dat ze bestaan en dat je wielen krijgt. Wel live euro’s en geld ruilen voor de zekerheid natuurlijk.
Die ene in de VS, da’s bij David Hume. Dat is volgens mij gewoon een keurige vent. Laatst nog een setje originele glaasjes voor remlichten van gehad.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Wordt nou eens wakker Robin!!!!
Ik weet zeker dat ze niet bestaan. Deze gast maakt 5 verschillende ads met 5 gejatte foto’s. We moeten hem rapporteren als SPAM!!
Zeker jij als jurist moet weten dat de mens van nature slecht is en dat too good to be true hier van toepassing is.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Er zijn wat mensen die daarover de weg weten bij Leboncoin, zo heb ik ervaren met de verkoop met die van mij. Overigens toch netjes voor de prijs verkocht. Rapporteren bij Leboncoin kun je wat mij betreft doen Joris. Deze jurist is geen officier van justitie en vertelt enkel dat je geen geld moet overmaken zonder de wielen in handen te hebben.
Dichter bij huis heb ik zwendelpraktijken voor grotere bedragen gezien en meegemaakt. Daar maak ik me meer druk over.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
4 RGP’s met vredenstein’s erop voor 2600 euro.
http://www.leboncoin.fr/equipement_auto/869335672.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
https://www.leboncoin.fr/equipement_auto/977799375.htm?ca=12_s
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Beste vrienden ,
het is al weer een hele tijd geleden dat ik op dit forum aanwezig was.Maar heb het hele hoofdstuk gelezen over Roues Résine.Kijk knap wat Regembeau heeft verwezenlijkt met wat betreft alu velgen voor de Sm. Heb vroeger bij Citroën gewerkt te Brussel en er staat mij iets van voor dat een zekere Pierre Dupasquier (ingenieur voor autosport) die Roues résine heeft ontwikkeld samen met Michelin. Dit was enkel bestemd voor Rally’s te rijden met Sm in de jaren zeventig.Doch zijn er ook sets verkocht in1973 of 1974 voor gewoon gebruik om uit de kosten te rakenToen was het voor hen ook al duur..Ook is bekend dat er in die velgen toch nog bepaalde delen metaal in verwerkt waren dit als versteviging namelijk aan de wielbouten bevestiging.Spijtig genoeg zullen we nooit de kans krijgen dat dit word vrijgegeven hoe deze velgen exact werden gemaakt. In Frankrijk noemt men dit secret d’usine,zeker door Michelin beschermt. Doch met de technologie de dag van vandaag zou het zelfs mogelijk zijn velgen uit carbon te produceren.Eender welke maat en dit met een zeer laag gewicht, maar dit heeft een serieus kostenplaatje zodat het niet haalbaar is om in kleine oplage Sm velgen te laten maken omdat dit veel te duur zou worden.Helaas maar het is zo. Dus is het alternatief van Regembeau zeker goed al zou hij ze beter in 16 duim laten maken omdat er dan veel meer keuze is voor banden.Misschien voorstellen voor toekomst zodat beide beschikbaar zijn.Zelf heb ik nog een citroën ds 1967 staan waar ik nu aan bezig ben deze herop te starten en beetje opsmuk zeg maar en ook nog een Citroen Sm carbu bwj 1971 waar motor van stuk is.Dit is voor later
Mvg.,
Ralph
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
op gewone nummerplaat mogen in België geen sm’s op 16 inch staan volgens PVG nummer
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Dat is niet meer juist: Je mag op een “moderne” auto ook grotere velgen zetten en dus ook op een oude.
Ga eens naar de bandentool van de goca: http://www.goca.be/nl/banden
Als je voor een SM invult 205 70 15 en je wilt dat vervangen door
215 60 16 dan wordt dat goedgekeurd. De keurmeester gebruikt dezelfde berekening.
Ja, in Belgie was men vroeger veel strikter, maar onder druk van de Europese regelgeving was dit niet meer houdbaar. Iedere land heeft nog steeds veel eigen regels, die langzaam convergeren, dat is “beleid”.
Die RGB’s hebben een Duitse ABE goedkeuring met een tuv keur ( als ik me goed heb laten inlichten).
Ik zou dus ook graag een paar RGB’s zien in 16 inch, zeker al vanwege de ruimere bandenkeus. Maar die moeten dan opnieuw gekeurd worden en ik denk dat bij de investering van de keuring de schoen gaat wringen.
To err is human, not to err is divine.
Klopt helemaal zou veel te duur worden omdat er maar een beperkt aantal liefhebbers zouden overschakelen naar 16 duim.Ze hadden misschien beter ineens deze maat laten maken en was er geen discussie over en waren ze enkel in die maat te verkrijgen maar wel met meer keuze wat banden betreft. Maar ja begrijp wel dat er bepaalde liefhebbers zijn die voor origineel kiezen.
Totaal aantal Berichten: 27923
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ach maken die bandjes nog zoveel uit?
Als je een beetje een knappe SM wil kopen dan kost het toch al flink geld.
Dan bespaar je enorm veel door de aluminium versie van de RR velgen te kopen.
Dan houd je toch geld zat over om een setje XWX’en onder de SM te zetten? En met zo’n banden profiel maakt het het plaatje gewoon helemaal af.
Ralph antwerp schreef:Doch met de technologie de dag van vandaag zou het zelfs mogelijk zijn velgen uit carbon te produceren.
Dit wordt reeds door Koenigsegg gedaan! En dit is (deels) ook op youtube terug te vinden hoe ze het doen.
1985 Citroën BX 19 Spogt
2001 Volvo S60 24 170pk
Ach, aluminium 15"of 16” ....het blijft imitatie. Er gaat niks boven het orgineel
http://www.kapaza.be/nl/velgen/4-jantes-rr-polyester-115939274.htm
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 3194
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
die prijs , ruikt sterk naar oplichting !!
heel erg opletten
Walter
Meten is weten , gissen is missen