Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Robin Visser schreef:boeman schreef:Krijg nou wat, kijk ik voor de lol eens bij het SM forum, zie ik mijn eigen bericht gequoted. Het bedrijf van de link ken ik beroepshalve. Ik ben industrieel ontwerper van beroep en bij dit bedrijf worden enkele producten gemaakt waarvan ik de tekeningen heb gemaakt. Als dit verhaal uiteindelijk gaat lopen en je wilt van de velgen een ontwerp hebben waar ze bij dit bedrijf mee aan de slag kunnen (lees: 3D CAD files) dan wil ik daar best bij helpen.
Overigens is de natuurvezel maar 1 van de mogelijkheden, ze hebben nog veel meer materialen. Voor een velg zou ik op zeker gaan en een zo sterk mogelijke vezel selecteren.
Ja, sorry man, in de consternatie vergeten je even een PB te doen. Maar je bent inderdaad aanstichter van het idee. Plastic DS-en, dat lijkt me trouwens niks. Sars maakt zo goed plaatstaal op de DS voor je met een mal. Ik stuur je een PB en dan hoop ik, dat we even contact kunnen hebben. Want voor RR is plastic en zo wel wat. Graag je hulp, ook om de ingang naar het bedrijf te vergemakkelijken. Dan hebben we de grootste slagingskans.
Plastic DS-en is juist fantastisch, je ziet het niet (er rijden al heel wat ds-en met handgemaakte kunststof panelen rond en alleen de kenner-kenners zien het) en het roest niet meer. Bovendien was Citroen zelf ook voorloper van gebruik van kunststof; het eerste ds-dashboard was op dat moment het grootste spuitgegoten onderdeel uit 1 stuk ooit toegepast in een auto en als de buitenhuiden toen van kunststof gemaakt hadden kunnen worden, hadden ze dat vast gedaan.
*Sorry voor offtopic, maar dhr Visser vraagt erom *
De rest maar even via PB? Ik ken inderdaad aantal mensen daar. Slagingskans is trouwens 100% als je bereid bent genoeg te betalen
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
boeman schreef:... Bovendien was Citroen zelf ook voorloper van gebruik van kunststof; het eerste ds-dashboard was op dat moment het grootste spuitgegoten onderdeel uit 1 stuk ooit toegepast in een auto en als de buitenhuiden toen van kunststof gemaakt hadden kunnen worden, hadden ze dat vast gedaan.
Sterker nog, de DS was idd eerst effectief zo bedoeld. Dat is ook de reden voor de grote ‘speling’, tussenruimte tussen de panelen en de eigenaardige ophanging: kunststof heeft heel wat uitzetting met temperatuurverandering. Er werd uiteindelijk van afgezien omdat ze geen snelle productie konden halen en met ijzer plaatwerk wel (slachtoffer dus van eigen succes)...
ds21M 1966
sm 2.7 carb M 1971
Totaal aantal Berichten: 2474
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
over het NASA verhaal.
Volgens ik gehoord heb waren de wielen van het maanwagentje van hetzelfde materiaal als de RR
licht en sterker dan de stalen velgen.
Soms verkoopt de NASA zijn patenten om wat geld binnen te krijgen en zo’n patent heeft
Michelin dus gekocht in de jaren 70?
Misschien toch eens horen of iemand bevriend is met iemand van de franse sm club.Frauleux ofzo?
Als blondeau deze ooit al eens heeft laten namaken moet dat zeker bekent zijn bij de franse club. Vermits deze nogal veel samenwerken.
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!
Totaal aantal Berichten: 25594
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
spaakwielen.. Rous resine… allemaal lelijk. Delta mics.. bah. ANSI uitlaten bleeehh. de ori wieldoppen vind ik eigenlijk ook te druk. Het mooie van de DS is dat de wielen lijken stil te staan omdat er een uni dop op zit en geen gaten. dat verhoogt het zijaanzicht bij langsrijden dat je denk dat ze glijdt…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Dat van die DS wieldoppen ben ik wel met je eens, ook vwb de RR en DM, maar de originele SM wieldoppen vind ik wel mooi. Veel mooier dan RR en DM.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
@Robin:Andrew Brodie,van de Yahoo group,Sport Maserati-L zou graag hebben dat je met hem contact wil opnemen betreffende het namaken van die resine velgen.
Mss voor samenwerking of dergelijke?....
U kijkt maar.
Blooper1963 schreef:@Robin:Andrew Brodie,van de Yahoo group,Sport Maserati-L zou graag hebben dat je met hem contact wil opnemen betreffende het namaken van die resine velgen.
Mss voor samenwerking of dergelijke?....
U kijkt maar.
Thanks, ik neem aan, dat ik ‘m wel krijg gegoogled ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zie je PB Robin!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
boeman schreef:De rest maar even via PB? Ik ken inderdaad aantal mensen daar. Slagingskans is trouwens 100% als je bereid bent genoeg te betalen
Boeman, nu heb ik je een PB’tje gestuurd en dan is het in eens stil aan het front…. In het bericht staat mijn telefoonnummer. Bel me even ajb.
En de grote Andrew Brodie inmiddels trouwens ook gesproken. Die had het idee ervoor te zorgen, dat er een TUV moet komen om ook de Duitse markt mee te pikken. Weer een uitdaging erbij.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43289
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Die Tüv lijkt me niet alleen noodzakelijk om de Duitse markt te kunnen bedienen, maar ook om de anderen te laten zien dat zo’n velg veilig is. Goed bezig dus.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Robin Visser schreef:boeman schreef:De rest maar even via PB? Ik ken inderdaad aantal mensen daar. Slagingskans is trouwens 100% als je bereid bent genoeg te betalen
Boeman, nu heb ik je een PB’tje gestuurd en dan is het in eens stil aan het front…. In het bericht staat mijn telefoonnummer. Bel me even ajb.
En de grote Andrew Brodie inmiddels trouwens ook gesproken. Die had het idee ervoor te zorgen, dat er een TUV moet komen om ook de Duitse markt mee te pikken. Weer een uitdaging erbij.
Het klinkt misschien gek, maar ik kijk niet elke dag in mijn inbox. pb’tje teruggestuurd.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Robin,
Hoe vordert dit project,voor het namaken van 16” résine velgen??
De bestellingen beginnen aardig binnen te komen,wat betrefd het
Franse SM forum.Ze willen wel een prijs weten….
Het eerste contact is gelegd. Ik heb een aanbod om te helpen met het ontwerp. Ik heb het aanbod van Andrew Brodie om een roue résine ter beschikking te stellen om die te kopieren en ook om zijn kennis ter beschikking te stellen. Ik mis nog een gort gereden wiel om door midden te zagen om de structuur te bekijken. En ik mis de tijd om alles op korte termijn tot een uitkomst te leiden. Wordt vervolgd.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Vanochtend al even gemaild met Andrew. Hij heeft een kapotte velg, maar denkt dat ontleden niet nodig is. Een röntgenopname zou het moeten zijn. Iemand van hier een idee ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005
- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Robin Visser schreef:Vanochtend al even gemaild met Andrew. Hij heeft een kapotte velg, maar denkt dat ontleden niet nodig is. Een röntgenopname zou het moeten zijn. Iemand van hier een idee ?
Voorleggen aan het bedrijf dat ze wellicht gaat maken. Hoe meer info zij hebben, hoe beter / scherper ze een matrijs- en stuksprijs kunnen afgeven. Uit ervaring weet ik dat ze erg van het praktische zijn, dus een voorbeeld om in handen te hebben is zowiezo handig, of hij nou wordt ontleed of niet.
ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!