Bandenspanning…..
Narts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-02-2008

Gepost: 01 oktober 2009 11:55 AM

Misschien ben ik wel de zoveelste die `t vraagt, maar kon `t via de zoekfunctie zo snel niet vinden.
Wat is nou eigenlijk de beste/ optimale bandenspanning voor een BX 1400, met standaard bandenmaat? Ik vind de 1.8 bar die in het portier staat eigenlijk een beetje weinig…..

Alvast bedankt! Wink

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 oktober 2009 11:57 AM
  [ # 1 ]

ik deed zelf altijd bij 165 brede banden 2,1 erin (met mijn 1400).
Nu doe ik vaak bij LM velgen en 185 breed (1900) 2,4 erin.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Narts
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43
Geregistreerd: 26-02-2008

Gepost: 01 oktober 2009 12:58 PM
  [ # 2 ]

Oke bedankt! Vanmiddag zal ik ze `s oppompen naar 2,1, kijken of `t verschil maakt!

Profiel  
 
Mark Nijenhuis
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1260
Geregistreerd: 22-08-2008

- XM V6 12V Exclusive
- XM V6 12V Exclusive
Gepost: 01 oktober 2009 01:07 PM
  [ # 3 ]

XM gewicht 1560 kilo, voor 2,3 achter 1,9

En dan in een BX 2,4….... lijkt me wat veul Daan.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 01 oktober 2009 01:18 PM
  [ # 4 ]

mischien wel, maar bevalt mij tot heden wel goed… De Ax staat op 2.1

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
b.rozema
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 410
Geregistreerd: 18-10-2007

Gepost: 01 oktober 2009 06:52 PM
  [ # 5 ]

de spanning die de fabriek opgeeft is altijd goed, dus gewoon die 1,8 aanhouden evetueel 0,1 meer voor de temperatuurcompensatie ( het wordt winter dus kouder).
bij een te hoge druk gaat het loopvlak bol staan met als gevolg meer slijtage op het midden van het loopvlak en een kleiner wegcontact, bij te lage spanning hol dus meer slijtage aan de randen en meer kans op aquaplaning.

Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook