Hoi Luitjes,
Me citroen xsara 98 doet raar.
Het geval is dat ie af en toe hikt. Het eerste wat ik gedaan heb zijn nieuwe bouclé kabels en bougies en een nieuwe voeler en temperatuur meter.
Resultaat probleem blijft.
Heb toen een nieuwe bobine er op gezet om te kijken of het daar aan licht maar nee.
Nu zou ik denken dat het 1 van mijn injectoren zijn of mijn ontsteking.
Maar als ik goed na denk is dit het ook niet, waarom, als ik de auto start en ik heef gas dan loopt de auto als een zonnetje. Ga ik rijden dan begint ie in te houden. Als ie dat een paar minuten doet en de motor word warm is en ik geef een dot gas dan pang alles rijd super.
Dus in mijn gedachten injector nee want dan moet ie ook als ie stil staat moeite hebben.
Ontsteking, nee want als die stuk is is ie stuk en niet af en toe.
Misschien een klein detail ik heb de afgelopen zomer 2 x gehad dat ie op 3 pitten liep als ik starte.
O de compressiedruk is nagemeten.
Ik hoop dat iemand nog een idee heeft want ik kom er voor het eerst niet uit.
Alvast bedankt.
Edward
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2394.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Welke motor/versie gaat het over?
1.4 I 1998
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_2394.jpg)
Totaal aantal Berichten: 1385
Geregistreerd: 31-10-2005
- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Ooit iets soortgelijks meegemaakt met een ZX 1995 met volgens mij dezelfde motor. Dat lag toen aan dat rare bobine/verdeler geval dat rechtsvoor tegen de motor zat. Dat zag je ‘onweren’. De nieuwe had dat niet maar je moest het erg stevig vastzetten met de vier bouten om het geheel fatsoenlijk massa te geven. Ik weet niet of de Xsara 1.4 op dit punt hetzelfde is, maar mogelijk toch een massa probleem?
Injectors nooit last van gehad (knock on wood).
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9625.jpg)
Totaal aantal Berichten: 250
Geregistreerd: 07-01-2008
- Xsara HDI 110 Exclusive
gasklep positie sensor (potentiometer)?