Ik weet niet of er al een topic over bestaat, maar ik kon het niet vinden
Goed, hoeveel Visa’s diesels bestaan er in Nederland?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Ik ken er vier. 3 op het forum en 1 bij de club… ...plus die van jou, dat is 5. In Frankrijk zie je ze regelmatig aangeboden. Maar ik denk dat jij met name benieuwd bent naar het aantal Viesels in Nederland?
Vertel trouwens eens iets meer over jouw Viesel! Ik wist nog niet dat je er een had, sinds wanneer dan wel, en waar komt ‘ie vandaan?
Ja ik ben benieuwd naar die in Nederland. Ik zie wel eens een Visa, maar een diesel zelden of nooit. Via Maurice ben ik aan deze diesel gekomen. Met nog maar 54000 km op de teller is de Visa praktisch nieuw. De bekleding en interieur zijn als nieuw. Het heeft wel een deukje rechtsachter, maar dat vind ik niet vervelend. Zo is het een echte Franse auto.
In de Visa wil ik een 5-bak zetten en een krukaskeerring vervangen. Op het moment ben ik bezig met het inslaan van de onderdelen. Maar ik moet ook wat moed verzamelen om er aan te beginnen, want meestal zit er toch wel iets tegen. Ik laat mij niet kisten, daar niet van
Foto’s komen nog, zeker als ik ga beginnen met het vervangen van de bak.
Wil je nog meer weten?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Aha, de visa van Maurice! Wat een vreselijk mooi ding is dat zeg, ik heb ‘m van het voorjaar gezien bij de veluwerit van de visaclub.
Plopmobiel heeft een Viesel, hij woont in Meppel, en Thijs van de Bles uit Noordwolde heeft er ook een in de schuur staan.
Ze zijn inderdaad aardig zeldzaam aan het worden. Onder de motorkap zijn ze identiek aan de C15D t/m 1992.
Een vijfbakje eronder hangen is niet zo vreselijk moeilijk hoor, met een beetje gezond boeren verstand moet dat wel gaan lukken. Vergeet niet alle keerringen te vervangen als je toch de bak er af hebt.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
En ik rij nu in een leuke BX 14RE:
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Goed ik heb vandaag wat geknutseld. Het watertemperatuur metertje heb ik omgewisseld met een andere. Die doet het goed, dus de oude meter zelf was niet goed meer.
Ik heb gekeken naar een gloeibougie die zijn werk niet meer naar behoren deed. Er uitsleutelen wil niet, want dat ding zit toch vast! Ik heb even met een ringsleutel geprobeerd, daar ik geen lange dop heb. Ik ben maar opgehouden met losdraaien, want er zit geen beweging in. En afbreken wil ik het ook niet. Binnenkort de dop er maar op!
Ik heb een filmpje en een paar foto’s gemaakt. Het filmpje is te vinden op: http://www.youtube.com/watch?v=fBP_Mx5UzXU
En wat foto’s:
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
tsja, eens een visafiel, altijd een visafiel…
Ik mis de diesel niet, ik blijk toch meer te hebben met die krassende krijsende klakkende benzinemotortjes.
Ik denk dat de oude KVS meter niet goed communiceerde met de BX sensor in het blok.
Het is wel een instrument wat onontbeerlijk is.
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Je hebt toch hoop ik wel een garage om dat ding binnen te zetten? Het zou toch wel heel zonde zijn om zo’n zeldzaam mooi exemplaar buiten te laten slapen!
Tja, ik heb geen garage/carpool bij huis. Maar je zet mij aan het denken. Een auto is daarentegen niet van suiker.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Geloof mij maar dat dat ding heel best roesten wil. En een schuurtje is gauw genoeg getimmerd
Ja dat is ook zo, en Visa’s zijn nog erger dan BXjes. De Visa krijgt nog een goede bodem behandeling. Verder moet je niet te huiverig zijn, de BX die ik hiervoor had ging ook door wind en weer. Hij stond maandelijks ook wel vaak op de brug. Dat zal ook wel met de Visa gebeuren.
Schiet me ineens te binnen dat ik van de winter de Visa ook wel kan stallen. Daar heb ik wel ruimte voor namelijk. En met een goedkoop brikkie door de pekel scheuren.
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gezien de staat van deze visa lijkt het me wel verstandig om een of ander afgetrapt brikkie de winter door te trappen
Grandvolume: had je mijn pbtje ontvangen?
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008
- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Jep. Zie de reactie in je inbox…
Die Visa Diesel hierboven: Stond die niet een maand of 3-4 gelden te koop op MP of Speurders?
Volgens mij uit Duitsland met die lage km. stand. Ik heb nog overwogen om te reageren, maar in de adv stond iets over een koppelingswissel. Dat vond ik twijvelachtig met een km stand van 54.000.
Ben toen afgehaakt.
Dyna Z1: Tout alu.
De keerring lekt van de krukas. De koppeling slipt daardoor. Je kunt aan alles zien dat de Visa weinig gelopen heeft. Interieur is in top staat. Bodem ongelast.
Update:
Een gloeibougie zat vast in de kop. Niet eruit te krijgen. Een revisiebedrijf heeft het voor mij opgelost. Nu start de Visa ‘s ochtends zoals het moet: op 4 cilinders.