2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Visa diesel
plopmobiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007

- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Gepost: 02 november 2009 10:00 PM
  [ # 16 ]

Ik weet er in de buurt van vollenhove nog eentje te rijden en er staan daar nog een paar bij iemand op het erf

Plop

Follow the leader

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 04 november 2009 04:15 PM
  [ # 17 ]
Visa Ventje schreef:

De Visa krijgt nog een goede bodem behandeling.


vergeet zeker niet om ALLE holle ruimtes te behandelen tegen roest, hij kan van buiten nog zo mooi in de antiroest zitten als je niets aan de binnenkant doet is de rest zonde van je werk. en een goede behandeling is altijd goedkoper (en beter) dan over een jaar of 5 roestplekken te moeten lassen.

greetzzzzzzzz

Rusty

p.s. wel een heel erg mooie auto en lekker dieselen natuurlijk!

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
Assitch
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 413
Geregistreerd: 11-08-2007

Gepost: 20 november 2009 11:57 AM
  [ # 18 ]

is de krukaskeering met de koppeling al vervangen??

wat een ongelooflijk mooie auto!
ben er maar zuinig op!

de citroen-liefhebber

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 22 november 2009 02:00 PM
  [ # 19 ]

“RF”  jammer dat je afgehaakt bent toen, er zat echt geen dubbele bodem in het koppelingsverhaal en ik had ook zeker niets te verbergen.
De garagist is door omstandigheden toen niet zo accuraat tewerk gegaan waardoor ik een klein half jaar later met de problemen zat, bij fel accelereren leek het wel alsof je in een Daf met variomatic gas gaf…

In ieder geval is het autootje terecht gekomen bij iemand die er ook van gaat genieten

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 23 november 2009 01:32 AM
  [ # 20 ]
Assitch schreef:

is de krukaskeering met de koppeling al vervangen??

wat een ongelooflijk mooie auto!
ben er maar zuinig op!

Nee, ik heb het nog niet gedaan! Er kwam een reparatie tussendoor, namelijk een vastzittende gloeibougie. Ik ben van plan de Visa van de winter in de schuur te zetten. Dus dan komt er ook niet veel van een koppeling, bak en keerring vervangen. En in de winter sleutelen is niet waar ik erg van hou. Waarschijnlijk ga ik dat aanpakken na de winter. Ik heb recent de Visa van onderen bekeken. Ik keek mijn ogen uit, geen roest, geen laswerk aan verricht! De visa start en loopt nog fijner dankzij een nieuwe gloeibougie. 1:20,5 heb ik al gehaald. Dat kan beter Razz.

Ik wil er een 5 bak in zetten. Mogelijk kan ik dan nog zuiniger rijden haha.

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 23 november 2009 06:41 PM
  [ # 21 ]

Ook waar de voorwielophanging in het chassis overgaat wil het nogal eens flink rotten, bij deze auto ziet het er allemaal zo griezelig keurig uit , vorig jaar met de veiligheidsdag waren de monteurs er niet bij weg te slaan…

Het advies op het formulier wat ik na de beoordeling kreeg luidde: Vooral blijven koesteren!!

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 02 december 2009 11:21 PM
  [ # 22 ]

Even terugkomend op je voornemen er een vijfbak in te bouwen: je moet ook de schakelstangen tussen bak en pook hebben van een C15 met vijfbak.
Weet ik ook pas sinds afgelopen weekend, ik heb samen met Plopmobiel een vijfbak in zijn Viesel gesleuteld namelijk.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 04 december 2009 10:28 PM
  [ # 23 ]

Ah, zit er veel verschil in de schakelstangen van een Visa D en een c15? Dank je voor de tip, trouwens!

Bedoel je de kleine schakelstangen of ook de 2 grote en lange die onder de pook zitten?

Want dan kan ik er werk van maken om de goeie te verkrijgen!

(Bij deze een oproep!)

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 04 december 2009 11:52 PM
  [ # 24 ]

Visa diesel en C15D is gelijk. C15E met vijfbak is volgens mij ook goed. Als het maar een 5-bak met duwhevel is.
De enige stang die wel hetzelfde is, is de onderste stang die aan de pook zit, die lange die onder de bodem doorloopt.
Ik heb ze in ieder geval niet, als ik geweten had dat dat verschil er was had ik ze wel bewaard van de C15 die ik pas gesloopt heb.

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 07 december 2009 10:37 PM
  [ # 25 ]

Met andere woorden: alleen de kleine stangetjes zijn anders.

Heeft een duwhevel een lange of de korte koppelingskabel?


Ik heb namelijk al wel gezien dat er een schakelstang op de bak zelf bij de oude Visa bak in een hoek gemaakt is en bij de andere (goede bak)niet in een hoek.

Ik denk haast dat je die bedoeld of niet? Daar moet een anders gevormde kleine schakelstang op?

Profiel  
 
C15GrandVolume
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2120
Geregistreerd: 04-02-2008

- C15 C15D Grand Volume Durisotti
- C15 C15RD familiale
- Visa 11RE Plein Air
- C15 Aanhanger
- C15 C15D fourgonnette 1985
Gepost: 07 december 2009 10:55 PM
  [ # 26 ]

De bovenste stang van pook naar subframe is ook anders. De kleine stangetjes horen recht te zijn, dus ik denk dat het ding verbogen is.
Deze week komt er bij mij weer een C15 binnen voor onderdelen, dus waarschijnlijk ook de schakelstangen. Als je er belang bij hebt stuur je maar een PB.

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 26 december 2009 02:51 PM
  [ # 27 ]

Zwerf nu een beetje over het forum, zie ik dit topic. Diesels, leuk!!

Even een kleine waarschuwing wat betreft de verwachting van het zuiniger rijden: voor zover ik ooit eens heb begrepen hebben de 4- en 5-bak dezelfde eindoverbrengingen en zijn de hoogste versnellingen even lang. Alleen de stappen tussen de versnellingen zijn bij de 5-bak dus wat kleiner. Dus als die 4-bak nog goed functioneert (afgezien van de koppeling uiteraard) schiet je er denk ik niet zoveel mee op, en is het vervangen van de koppeling en die keerring voldoende.

Wel ontzettend gaaf, een Visa diesel is idd erg zeldzaam. Wink

Profiel  
 
plopmobiel
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 172
Geregistreerd: 29-04-2007

- 2CV 2cv6
- Visa leader diesel
- 2CV AK 400
Gepost: 26 december 2009 11:50 PM
  [ # 28 ]

Er zit wel degelijk veel verschil tussen de 4-bak en de 5-bak. Qau zuinigheid zal je er niet veel op vooruit gaan maar het rijden met een 5-bak is een stuk relaxter.

Ik heb hier nog wel een 4-bak liggen hahaha

Plop

Follow the leader

Profiel  
 
Maurice van Mourik
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Gepost: 27 december 2009 11:36 AM
  [ # 29 ]

De magazijnman van de visaclub rijdt met een c15 diesel automaat….

Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 27 december 2009 10:19 PM
  [ # 30 ]

Dat zal dan wel de 1.9d uit de bx zijn!?

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
 
2 van de 8
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook