Sinds een paar weken heb ik een raar rem probleem met mijn auto.
Zodra ik de motor uit heb staan en ik trap mijn rempedaal in dan geeft mijn rem een hele harde piep net alsof er iets leeg loopt met een fluittoon, deze piep komt vanonder mijn rempedaal ergens in het interieur alleen kan ik niet verklaren waarvandaan.
Als de motor uit staat dan remt de auto ook niet goed zeg maar helemaal niet ik heb dan een lange slag in mijn pedaal waarin het eerste gedeelde loos is en daarna een hele korte slag waarin ik mijn druk opbouw echter moet ik mezelf helemaal in mijn stoelen drukken wilt de auto een beetje remmen (ik sta dan alleen geparkeerd)
Zodra de motor loopt is er niks meer aan de hand en remt de auto perfect, het probleem doet zich alleen voor als de motor en dus ook de rembekrachtiging uit is.
Volgens de dealer welke ik had gebeld is de piep normaal alleen hij vond het wel raar dat de auto zo slecht remt ik rij bijna de parkeerhaven af als ik mijn rem intrap met de motor uit.
Waaraan kan dit liggen de remblokken zijn nog goed, de vloeistof weet ik niet deze ga ik eerdaags even laten controleren bij de kwikfit of kan ik dit zelf ook controleren.