Sja, de handrem bleef hangen rechtsachter, dus dan moet je ‘m toch openschroeven.
Die pinnetjes hebben we inderdaad flink ingespoten, dus misschien dat ze morgen wat meewerkender zijn
Hey, ik help Tim met het opknappen van zijn LNA, vandaar dat ik hier nu ook even post:)
En om me dan ook maar even in de strijd te mengen, heb ik meteen een vraag. We hebben vandaag geprobeerd de remschijven voor los te krijgen. Voor zover wij weten moet dit door de grote bout in het midden los te draaien (die waar de wiellager achter zit). Het probleem wat wij hebben is alleen dat het wiel mee draait. Als je de auto vrij in de lucht hebt draait de remschijf, en het wiel aan de andere kant draait mee (normaal). Het probleem is alleen, dat als je de auto met een wiel op de grond laat staan (dus dat wiel kan niet meer draaien), dat dan de motor gaat draaien. En dan bedoel ik echt draaien, in de zin van dat de distributieriem rondjes begint te draaien enzo.
Jullie raden hem vast al: is er een truc om toch de schijf los te krijgen? Kan je de as ergens vergrendelen ofso zodat hij niet meer kan draaien?
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
Hoi,
wat betreft die remschijven. Hiervoor is volgens het werkplaatshandboek (dat ik heb) een speciale tool voor nodig. Het is een soort driepoot, die je monteert op de gaten van de wielbouten, en dan vervolgens op de vloer zet. Hierdoor blokkeer je de boel.
Wat je ook zou kunnen doen is een oude velg nemen, daar ik het midden een gat in zagen, de velg monteren, auto neerzetten, op de handrem, en hem dan losmaken.
Totaal aantal Berichten: 3221
Geregistreerd: 18-11-2006
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Als je de nieuwe klauwen erop zet moet je op de pennen en de borgveertjes lichtjes wat molykote-vet of kopervet smeren, hetzelfde geldt voor de dikke bouten waarmee je klauw aan de veerpoot zit.
Verder heel goed je systeem doorspoelen vóórdat de nieuwe klauwen eraan zitten, dit i.v.m. grove vervuilingen. (tenminste, dat is mijn werkwijze)
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Vandaag onder meer de olie vervangen, de motor weer in elkaar geschroefd en gestart en hij startte zowaar in één keer
Nu nog de de remmen vervangen en de bumpers in orde maken, dus nog genoeg te doen de komende dagen
Vandaag de goede remschoenen opgehaald en eindelijk die vermaledijde pinnetjes weten los te wrikken uit de remklauwen
Helaas hebben we pas dinsdag weer tijd, maar het gaat dus de goede kant op!
Een tijdje later:
Inmiddels is de auto vrijwel klaar. Rem- en benzineleidingen zijn vervangen, alleen is het verdeelblokje van de remleidingen gaan lekken, dus die moet vervangen (waarschijnlijk met te veel kracht geprobeerd de nieuwe remleiding scheef in het schroefdraad te schroeven). Onderdeel is besteld en is er woensdag. Er zijn nog twee apk-afkeurpunten: linksvoor is het draagarmrubber compleet weggerot, maar dat kunnen/willen we niet zelf vervangen en ga ik dus laten doen.
Daarnaast werken de lichten niet echt jofel, sowieso is het stadslicht rechtsvoor vaag, want dat doet het soms wel, soms niet. Het groot licht is helemaal een mysterie, want dat doet het alleen als ik sein met de verlichting uit. Seinen met stadslichten aan levert een seinend dimlicht op en seinen met dimlicht heeft geen effect. Het maffe is dat dit ook op het dashboard ‘klopt’ (het grootlicht-lampje gaat alleen branden als je seint met de verlichting uit…) Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen, want de zekeringen zien er allemaal nog goed uit en voorzover ik kon zien zitten er geen losse stekkertjes.
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Dit ruikt een beetje naar een niet lekker werkende lichtschakelaar… Zit er in je LNA zo’n gecombineerde schakelaar voor richting aanwijzer, licht en claxon? Zoals hier is te zien http://link.marktplaats.nl/283977288 ?
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Ja, dat heeft ie:)
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Dan zou ik proberen een ander exemplaar te pakken te krijgen. Ik zet in op vervuilde of versleten contacten in deze schakelaar.
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
Heb je enig idee of dat soort onderdelen nog nieuw verkrijgbaar zijn? Onderdelen voor een LNA zijn niet zo breed gezaaid namelijk. Of we moeten uitzoeken uit welke andere auto dit onderdeel afkomstig is, en of het daarvoor wel leverbaar is.
Sowieso vroeg ik me af wat het beleid is bij Citroën m.b.t. het leveren van onderdelen. Ik ben zelf BMW gewend (ik weet het, dit is vloeken in de kerk), en bij BMW kan ik vrijwel elk onderdeel, van elke BMW ooit gemaakt, nog nieuw bestellen. Heeft Citroën ook zoiets? Of is het daar beperkt tot de huidige generatie en een paar oudere auto’s? Is er iemand die dit weet?
Totaal aantal Berichten: 99
Geregistreerd: 05-05-2005
- Visa Chrono
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Via de link een paar berichten hierboven zou je nog aan een nieuw exemplaar kunnen komen.
Deze schakelaar is onder andere te vinden in de Visa Chrono en waarschijnlijk ook in de Peugeot variant van de LNA. Misschien bied het magazijn van de Visa Club uitkomst? Ik denk niet dat ze bij de dealer zijn te halen, of je moet die speld in de hooiberg hebben gevonden.
Geen bevriende LNA rijder bij jouw in de buurt waar je de schakelaar even zou kunnen proberen???
http://www.mijnalbum.nl/Album-HATT6EVF en http://www.mijnalbum.nl/Album=LPT664RG
hallo
er is iemand die nog spullen heeft liggen van een lna canelle
misschien heeft die nog een schakelaar liggen die het goed doet
op de visa club advvertentie staat hij boven aan
probeer daar eens
hans
is er een ander merk dan
Totaal aantal Berichten: 841
Geregistreerd: 29-05-2006
- Dyane 6 Commerciale
lichtschakelaars zijn niet gelijk aan de peugeot 104. Ik meen wel dat de schakelaar in de peugeot 604 is gebruikt.
verder zijn LNA onderdelen gewoon niet meer nieuw te koop. Dus metname nieuw plaatwerk is gewoon HEEL erg zeldzaam.
Zo ook bumpers, bumperhoeken, grille enz. Dat spul is allemaal anders dan bij de peugeot 104, dus dat maakt het nog moeilijker
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Is het misschien zo dat bij de LNA, net als bij de GSA, de grootlichtschakelaar een dubbelrol speelt? Dat in lichtstand 1 de schakelaar de stadslichten aan en uit schakelt en in lichtstand 2 het grootlicht? Dat zou dit nml ook verklaren.
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30