2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
Amsterdam Dakar Challenge 2009 cx 2.2 break (foto’s p9 )
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2009 04:27 PM
  [ # 16 ]

Volgens mij moet je beginnen met een goede basiscursus autotechniek, want als je het verschil niet weet tussen een thermostaat, een thermoSCHAKELAAR en een digitale TEMPERATUURMETER dan ga je de start van dat avontuur niet eens halen… Rolling Eyes

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 09 oktober 2009 04:47 PM
  [ # 17 ]

Dat is mooi nieuws! En ik gun iedereen in Afrika het beste, maar wieldoppen daar kunnen ze daar toch nix mee….

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 09 oktober 2009 04:57 PM
  [ # 18 ]
waterman schreef:

Volgens mij moet je beginnen met een goede basiscursus autotechniek, want als je het verschil niet weet tussen een thermostaat, een thermoSCHAKELAAR en een digitale TEMPERATUURMETER dan ga je de start van dat avontuur niet eens halen… Rolling Eyes

En niet vergeten lid te worden van de anwb met het meest uitgebreide pakket. Mocht het dan misgaan, dan kan er nog wat worden gerepatrieerd. Er zit vast nog wel wat bruikbaars aan !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
hendrik69
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007

- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
Gepost: 09 oktober 2009 07:16 PM
  [ # 19 ]

En wat denk je? Rijd ik vanmiddag na gedane arbeid gemoedelijk huiswaarts als mijn blik een groot geel gevaar waarneemt. Ze rijdt dus ook nog. Vanmiddag gespot op de A28, tijd 16:57, tussen Hoogeveen en de Wijk. Laughing

“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 09 oktober 2009 08:16 PM
  [ # 20 ]
Robin Visser schreef:

En niet vergeten lid te worden van de anwb met het meest uitgebreide pakket. Mocht het dan misgaan, dan kan er nog wat worden gerepatrieerd. Er zit vast nog wel wat bruikbaars aan !

Ik denk dat zelfs de vetste dekking bij Gibraltar stopt, is het niet?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 oktober 2009 08:21 PM
  [ # 21 ]

Dat klopt deels. Dekking geldt alleen op het europese continent, maar met een vervangende auto mag je wél naar de noord-afrikaanse landen als Marokko en tunensie. Dit is gedaan om reizigers naar die landen te ondersteunen als hun wagen op weg daar heen stuk gaat.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 11 oktober 2009 01:01 PM
  [ # 22 ]
waterman schreef:

Volgens mij moet je beginnen met een goede basiscursus autotechniek, want als je het verschil niet weet tussen een thermostaat, een thermoSCHAKELAAR en een digitale TEMPERATUURMETER dan ga je de start van dat avontuur niet eens halen… Rolling Eyes

Ach, iedereen heeft recht op zijn eiegen proces toch !? Aldoende leert men. En ik denk dat op de goden (Allah) aangewezen, het wat sneller gaat dan in ons beschermde kikkerland.

Rayden is trouwens ook eigenaar van die ene hele knappe CX in het licht geel-groenige metalic waarvan ik de kleurnaam niet weet, die ene die er echt uit sprong op de voorjaarsrit…

De wieldopppen zijn inmiddels gered van hergebruik als koekepan op één of andder Berberkampvuur…

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Marcules
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 382
Geregistreerd: 31-01-2009

Gepost: 11 oktober 2009 02:04 PM
  [ # 23 ]
waterman schreef:

Dat klopt deels. Dekking geldt alleen op het europese continent, maar met een vervangende auto mag je wél naar de noord-afrikaanse landen als Marokko en tunensie. Dit is gedaan om reizigers naar die landen te ondersteunen als hun wagen op weg daar heen stuk gaat.

Het schijnt alleen dat je zo’n ANWB-auto niet in Banjul mag veilen voor het goede doel….


De ANWB is niet waardevol voor deze onderneming!

Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 12 oktober 2009 12:45 AM
  [ # 24 ]

Hallo allemaal,

tot nu toe versleuteld:

-Fans op schakelaar.
-Alle bollen gevuld
-Nieuwe klemmen van koelslangen
-Nieuwe koelslangen
-Kleppen afgesteld
-Riempjes vervangen
-4 lampen op het dak gemonteerd
-Olie ververst
-Olie filter vervangen
-Lucht filter vervangen
-Richting aanwijzers vervangen
-Gordels gemonteerd (tja…schijnt te moeten in NL)
-Anwb heb ik al
Ben nog druk opzoek naar een onderdeel die de fans doet draaien als de motor warm word zonder dat ik op een schakelaar moet drukken SmileSmile

Leidingen hadden we ook een sponser voor maar de leidingen zijn nog allemaal in redelijk goede staat.

We hebben de test dag overleeft Smile



Begonnen een beetje stroef gezien we de banden nog op volle spanning hadden maar eenmaal op 1.1 gingen we als een speer. (heb nog nooit een cx zien springen maar tijdens de testdag met 4 wieltjes van de vloer).

Ging allemaal lekker, auto is heeft daarna nog even op een brug gestaan en het zag er nog allemaal wel oke uit.
We zijn er wel achter gekomen dat er een gaas plaat moet komen voor de fans want die bumper schept een hoop zand op wat niet echt helpt met de koeling.

Ps: weet niet helemaal of dit mag maar doe het lekker toch http://www.dakar-coolrunnings.nl
Paklijst is nog steeds niet compleet dus mochten jullie nog iets over hebben ???
Daarnaast zijn donaties erg welkom Smile

ps: (wordt nog aan de website geklust dus morgen eind van de middag staat alles erop).

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 12 oktober 2009 11:28 PM
  [ # 25 ]

De website is eindelijk bijna af….....

Vandaag hebben we de roofrack gemonteerd en hopelijk hebben we morgen de apk binnen.
Dan kan de auto de box in en kunnen we ons richten op het binnenhalen van sponsers.

Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 13 oktober 2009 08:03 PM
  [ # 26 ]

Het begint ergens op te lijken….



Profiel  
 
Rayden108
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009

- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Gepost: 20 oktober 2009 01:02 AM
  [ # 27 ]

Hallo,

Heb een paar vraagjes: Als ik de bodem (onder de motor) dicht las met een stalen plaat, tot hoeverre beinvloed dat de koeling?
Is het dan echt nodig om in de motorkap te gaan knippen (althans soort van lucht inlaten/uitlaten te maken)

2 Is het erg als de kleppen een beetje tikken?

3 Weet iemand hoe ik een tweede accu in de auto kan aansluiten zonder dat ik de dynamo om zeep help?

(ps: Waterman, ik heb gekeken voor die basis cursus auto techniek en ga kijken of daar een cursus kan mee pakken (is wel een beetje duur 200 euries maargoed wellicht wel handig voor de toekomst gezien ik stiekem toch mn mooie cx wil houden) Bedankt voor de tips !!

Profiel  
 
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 20 oktober 2009 09:30 AM
  [ # 28 ]

Als je de auto echt wilt houden haal dan het roofrack er NU af!!!!
Zulke dingen zijn onder normale omstandigheden prima. Je gaat nu echter een paar duizend kilometer wasborden en daar kunnen de meeste dakgoten niet tegen!!
Ook de lampen zitten daar niet (waarschijnlijk) handig, door de lichtval in je voorruit zie je (waarschijnlijk) niets meer als je ruit smerig is. Dus test dat even goed.
Wat de onderzijde van de wagen betreft, die moet je dus nooit dicht lassen.
Koeling zal wel loslopen maar als je panne hebt kun je nergens bij en kun je jezelf wel voor je kop slaan.

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 20 oktober 2009 09:38 AM
  [ # 29 ]

Voor wat betreft de koeling in de motorruimte, zou je die prachtige zwarte motorkap niet voorzien van een licht kleurtje?

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 20 oktober 2009 10:17 AM
  [ # 30 ]

Ik wilde zo even tussendoor nog meedelen dat ik het geweldig vind wat jullie doen! Smile

Profiel  
 
 
2 van de 12
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook