













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Maar vergeet vooral niet dat die auto eenmaal in de woestijn en op de brakke benzine die aldaar verkrijgbaar is zomaar 1 op 5 kan lopen…
Overigens: die dakdrager zou ik er echt direct afslopen en pas vlak voor vertrek weer terugplaatsen…scheelt je zomaar 20% verbruik..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Als je toch persé met dat klimrek op je dak rond wilt rijden kan je een houten plank er horizontaal dwars voor schroeven die schuin omhoog loopt. Een soort spoiler als het ware. Als dan de herrie van dat klimrek weg is, is het spul ook iets aerodynamischer waardoor je ook iets minder verbruikt. Maar zonder klimrek op je dak rijd je nog steeds zuiniger.
Schijt aan originaliteit.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Hallo,
De dakdrager is inderdaad niet heel aerodynamisch maargoed helaas hebben we hem vastgelast. Wel heb ik er een soort spoiler aan gemaakt die hem wat gestroomlijnder maakt. Maar kan de lekke uitlaat hier niet iets mee te maken hebben?





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
De man links van de auto (donkere man) kwam toevallig ook uit Senegal. De dynamo is inmiddels ook vervangen (de koolborstels van de oude waren bijna helemaal weg)





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Die kleur van de CX in combinatie met de sponsor komt om het zo te zeggen “mooi uit de verf”. Ik hoef niet te vragen waar de slaapzakken vandaan komen





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zo ook dit is weer professioneel ingebouwd (Nogmaals bedankt Patje !!)
Nu hebben we twee accu’s dus kunnen we de muziek gewoon aanzetten zonder de motor te laten lopen en als die leeg is hebben we altijd nog 1 volle accu:)
Als die ene accu leeg is en het feestje nog niet voorbij dan draai je gewoon verder op de volgende is mijn ervaring… En vervolgens gingen de houten balken die ik als rijplaten mee had genomen op het kampvuur, we hadden de woestijn nog niet eens bereikt.
In Afrika is vandaag vandaag, en morgen pas morgen
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Zo… de bodemplaat zit er nu ook onder (gebout)
Zijn nu aan het bedenken hoe we een luchthapper in de motorkap gaan maken…
Ik merk trouwens dat als ik de fans aanzet er 1 fan harder draait dan de andere. Is dat normaal ??




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Ik vraag me af hoeveel zin een luchthapper heeft?!
Is een ontluchtsleuf thv de voorruit niet zinvoller??
Ja wat moet je met een luchthapper? Die in de woestijn dienst doet als zandhapper?
Oja; vraag je zus/buurvrouw/moeder om een paar oude panties en knoop die om je luchtinlaat in de woestijn. Elke dag wisselen.
Nu: Fiets
Ex: W123 | Xantia | BX | Fiesta | Regatta | Golf 1 | R19 | Xsara | Golf 4 | P407 | C4 | Patrol | Land Cruiser
Ex motoren: CB400N | XT550 | GS650 | XL250 | CB650 | GSX1100F | XL600R | Goldwing K1














































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Wie heeft die accu zo stom vastgezet?? Levensgevaarlijk!!! 1x heel hard remmen of een aanrijdinkie en de 2e accu klapt om! Zo kun je dat echt niet doen hoor….
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste












































Totaal aantal Berichten: 25640
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Och.. dan maakt ie hooguit kortsluiting en fikt de hele CX uit! Is mischien wel de beste oplossing!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Bogaard:
Och.. dan maakt ie hooguit kortsluiting en fikt de hele CX uit! Is mischien wel de beste oplossing!
Best wel raar dat je dat de best oplossing vind…??
@waterman,
De accu zit voor en achter geschroefd geklemt en verstevigd met tierips dus die klapt niet zomaar om…. Auto staat nu bij een garage in leek , zal die man vragen of hij er naar wilt kijken en anders het anders beter kan monteren ...
@ Marcules:
Oja; vraag je zus/buurvrouw/moeder om een paar oude panties en knoop die om je luchtinlaat in de woestijn. Elke dag wisselen.
Die luchtinlaat zit toch (als je voor de auto staat) links onder naast de radiator?
Wat die luchthapper betreft werd mij dat aangeraden door de Kornuiten die deze rally ook met een cx 2.2 hebben gereden dat te doen.

























Totaal aantal Berichten: 6503
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Volgens mij zit die naast je tweede accu (zie ook het rooster in de motorkap).
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Die is toch alleen voor de lucht voor de verwarming ?