













































Totaal aantal Berichten: 43340
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als de distributieriem breekt kun je te voet verder en heb je niets aan je setje met een nieuwe riem. Dan kun je net zo goed 8 nieuwe kleppen meenemen. Ook aan 1m meter brandstofslang heb je niets, dat moeten er minimaal 5 zijn. Neem ook een set koolborstels voor startmotor en dynamo mee, en een nieuwe waterpomp. Daarnaast een bobine en ontstekingsmodule, omdat deze onderdelen in extreme hitte wel eens geest willen geven.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Rayden108 schreef:Garagestmarien: We zetten het op de lijst !
Falk: Je hebt gelijk over die Distriebutieset maar we hebben simple gezegd het budget niet meer om daar een paar honderd euro aan uit te geven en we weten niet wanneer de huidige riem erop is gekomen. We hebben namelijk al wat meer aan de auto uitgegeven dan gepland. Dus tja… zoek nog naar een oplossing.
Radiator hebben we gekregen dus tja… zonder om te laten liggen toch?
Compressor 30 euries… had er 1 in egypte (helaas heel vaak moeten gebruiken) maargoed hij deed het min of meer wel. Band eerst zacht bijna plat en na 10 min met de compressor weer bijna vol. (beter dan niets dus !! ) wederom geen 100 euro om een fatsoenlijke pomp te kopen.Startmoter (riempje) niet de startmotor zelf had het wat vaag omschreven.
Zal nu naar je team gaan kijken.! Bedankt!
even een vraagje , wat bedoel je met een ‘startmotor- riempje’
overigens volg ik dit topic met veel genoegen en wens jullie veel succes
als je idd niet meer weet wanneer de riem vervangen is, start je deze tocht dus eigelijk niet met een cx maar met een tijdbommetje. Het kan om de hoek al afgelopen zijn omdat de huidige riem zwaar over tijd is…
Ik weet niet of je gebonden bent aan een budget qua regelementen of doordat er gewoon niet meer geld is. In hetlaatste geveal zou ik dan gewoon niet starten. Hoe bot het ook klinkt.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Vraag het Duck Service, die zullen hun service vehikel toch wel netjes onderhouden hebben?!
Heb koelwaterslangen voor je liggen, welke heb je nodig?
Waarom niet zelf de riem die als reserve wou meenemen erop zetten voor je vertrekt.
Is wel wat zekerder dan met een twijfelachtig riem te beginnen.





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
@ Waterman , De kool borstels van de Dynamo zijn nog heel goed (die is namelijk al vervangen bij Garage Hydraulique en een Kool borstels voor de startmotor (wist niet dat die ze had) zullen we samen met de nieuwe waterpomp, bobine en ontstekingsmodule zullen we ook op de lijst zetten alleen weet ik niet hoe makkelijk we daar aan kunnen komen zonder een paar honderd euro kwijt te zijn.
@ gompy58, We zijn gebonden aan een regelementair budget gezien de originisatie niet wilt dat men een paar duizend euro in de auto gaat stoppen terwijl ze maar 2000 euro doneren. Het goede doel is natuurlijk het belangrijkste van alles.
Niet van start gaan is natuurlijk geen optie ! dus ook geen oplossing.
@ puffel De eendenwacht weet zelf ook niet wanneer zei de riem voor het laatst hebben vervangen (heb even gebeld) Weet wel dat de auto ongeveer 200000km (gokje) erop heeft zitten. Wat de koelslangen betreft (heel vriendelijk van u ) zouden we alle noodzakelijke slangen graag dubbel hebben (dat zijn er zo uit mn hoofd 2 ?¿ )
@ familiale Ik heb al twee garages gespoken en die vragen zoeen 250 tot 400 euro voor het vervangen van een distributie riem.
De garages die ons hebben geholpen tot nu toe hebben er al behoorlijk wat uren inzitten dus die hebben natuulijk niet zo veel zin om weer een halve dag de sleutelen voor iets waar ze niet voor betaald krijgen. Overigens denk ik dat ik Patje misschien maar heel lief moet aankijken
We mochten in totaal 500 euro aan de auto uitgeven en voor 150 euro versleutelen. Daar zitten we al redelijk overheen. Dus vandaar dat het allemaal niet meer zoveel mag gaan kosten. Overigens kan ik wel met trots meedelen dat we al ongeveer 5000 euro hebben opgehaald bij sponsors.
Wanneer gaan jullie ?





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
1 December vertrekken we vanuit amsterdam
Komt nu wel erg dichtbij, alvast suc6.
Groet Wouter
Rayden108 schreef:1 December vertrekken we vanuit amsterdam
Als je an alleen de D-riem maar hoeft te vervangen heb je daar nog tijd zat voor. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik geen flauw idee heb hoe moeilijk/makkelijk dat is. Zoals Waterman al zei: als die riem onderweg knapt is niet alleen je riem kapot, maar zijn ook je kleppen krom of afgebroken. Dan kan je er wel een nieuwe riem op leggen, maar dat is zoiets als onderdelen reviseren door ze te verven.
Schijt aan originaliteit.











Totaal aantal Berichten: 1014
Geregistreerd: 17-02-2008
- Xsara 2.0 16V VTS Coupe 167pk
Ik heb net heel het topic in 1 ruk uitgelezen. Ik vind het echt een hele stoere actie en wens jullie heel veel succes:D Ik hoop dat jullie het zonder al te grote problemen helemaal gaan redden!
Gr Rick
ZX 1.4i(totalloss bij 117000 km)
PH2 Xsara 1,6 16V VTR uit 2001(ingeruild)
PH2 Xsara 2.0 16V VTS 167pk Uit 2002(verkocht)
PH1 C5 2.0 uit 2003
voor de liefhebebers een Ds en BX naar Dakar, niet te moeilijk doen en je zorgen maken, gewoon rijden en lol hebben, succes





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Die mening deel ik ook. Maargoed we gaan toch de distribute riem vervangen (spanrollen ook) zou namelijk zonde zijn om hier onze rally mee te verpesten. Helaas moeten we deze reparatie wel uit eigen zak betalen omdat het niet meer in het budget past.
Ik ga morgen opzoek naar garages die dit goedkoop kunnen doen.
Wat onderdelen betreft, mocht iemand nog wat over hebben en dit aan ons willen doneren verzoek ik u op onze website te kijken http://www.dakar-coolrunnings.nl onder het kopje Contact. Alles is welkom!!!
mike
Verstandig om de driem wel te vervangen….
Ik zal ook eens kijken wat ik nog heb liggen..





Totaal aantal Berichten: 471
Geregistreerd: 16-01-2009
- CX 2.5 RI
- Xantia 1.6i
Iemand een idee waar ik dit heeeeeeel goedkoop kan laten doen?