niet boven de 120 tekrijgen
dannym
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 10 oktober 2009 08:04 PM

he hallo, ik heb net een berlingo aangeschaft , ben dus nieuwe hier .
ene ik heb gelijk een vraagje . ik heb een berlingo 1.9d uit 1997, ziet er goed uit ,en hoor geen directe rare geluiden .
maar ik ben uit Uden NB naar Hulst (ZvL jaja das nog NL) gereden , dit was zo’n 180 km.
toen ik de snelweg opging , kreeg ik de berlingo niet harder dan 117 km per uur ( dit was de snelheid op de tomtom ) dus iets over de 120 op de teller. niet harder tekrijgen.
volgens de specificatie moet hij toch ongeveer 140 km per uur halen.
waar kan dit aan liggen , lui gebruik vorige eigenaar , vuil luchtfilter , of wat ?????

Profiel  

Gepost: 10 oktober 2009 10:35 PM
  [ # 1 ]

Hij moet makkelijk 140 halen. Ik weet dat je bij een dw8 motor problemen kunt hebben met een verstopte inlaat door de werking van de egr, maar ik vermoed gezien het bouwjaar dat jij nog een xud blok hebt en die heeft volgens mij geen egr. Verder reikt mijn kennis ter zake helaas niet.

Profiel  

wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 296

Gepost: 11 oktober 2009 10:34 PM
  [ # 2 ]

Heb bij aanschaf van een berlingo met een 1.9 xud motor hetzelfde gehad. Een aantal zaken kunnen dit probleem veroorzaken:
- slecht of niet-afgestelde kleppen. Meet wel eens gebeuren, zeker om de 120.000 km controleren en zonodig stellen;
- inspuitmoment van de dieselpomp is niet correct;
- distributieriemen incorrect gemonteerd;
- Toerentalbegrenzer is niet goed afgesteld;
Dit laatste heb ik gehad. Na alle andere zaken eerst gecheckt te hebben. Een garage kan zo controleren of het maximale toerental goed afgesteld staat. Indien noodzakelijk is dit zo bijgesteld. Kwestie van 5 minuten.

Succes.

teveel citroenen

Profiel  

BIG charlie
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 798

Gepost: 13 oktober 2009 10:02 AM
  [ # 3 ]

Kijk ook eens het brandstoffilter en eventueel luchtfilter na.
Ik verdenk persoonlijk het brandstoffilter.

Greetz

BIG charlie

Picasso was niet alleen een schilder…......

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook