Mijn GS heeft ook aantoonbaar maar 53.000km gelopen. De GSA waar ik in Nederland regelmatig in reed net zo iets.
Omdat GS/A’s zo roestgevoelig zijn vooral auto’s die veel binnen gestaan hebben over gebleven. Overigens heeft niemand hier bij de zwakke punten de stoffen interieurs genoemd, en een goed GS/GSA interieur is echt zeldzaam. Nu heeft een slecht interieur natuurlijk geen gevolgen voor de rijeigenschapen, maar het oog wil ook wat. Aan de andere kant, als je (zoals ik) wel een goed interieur hebt dan kun je niet anders als er hoezen overheen trekken om het zo te houden dus uiteindelijk heb je er niets aan
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , daar noem je wat. Had ik niet zo snel aan gedacht. Een slecht interieur is vrijwel standaard bij een GS/A van deze leeftijden.
andere interieurs zijn bijna niet te vinden en bekleden is erg duur en vind de juiste stof nog maar eens.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Ik had de advertentie gisteren al gezien voordat ik dit topic las. Wat mij gelijk opviel was dat nergens iets over de staat van de bodem en onderste delen van de carrosserie, etc staat. Terwijl er wel foto’s van de auto in de sneeuw staan, onbewust onbekwaam of bewust onbekwaam?
Ik heb geen aandelen in dit bedrijf, maar wil je tippen over deze GSA:
http://www.citroen-forum.nl/index.php/forums/viewthread/194222/P360/
Technisch erg goed en qua carroserie redelijk tot goed, interieur slecht. Aan de prijs valt zeker nog wel flink wat te doen, denk dat je hem voor 2000 Euro of iets minder ook wel mee mag nemen….
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ Mathijs: we zouden er natuurlijk eens samen naar kunnen kijken.
Het interieur lijkt er overigens nog redelijk uit te zien en zo noemt hij het ook in onze e-mailwisseling. Ik denk deze persoon onbewust onbekwaam is met het maken van de foto’s, hij komt niet als een kenner over. Dat is natuurlijk niet erg, zo krijg je eigenlijk alleen maar een eerlijk beeld van de auto (al zul je het zelf moeten onderzoeken).
@ DIEHARD: dat klinkt opzich aardig, maar dan vind ik het bedrag voor die auto toch wel weer redelijk fors. Daarbij heb ik dat niet zomaar over voor een auto voor erbij.
Ik heb over deze auto ook contact gehad met deze verkoper en dat leverde hetzelfde beeld op. Hij is musicus, google zijn naam maar. Niet echt een technicus of zo, liet alles door de dealer doen.
Ik zit met teveel projecten op dit moment, anders had ie al in Leeuwarden gestaan. Volgens mij is er niet veel mis mee. Overigens vond ik nog meer foto’s van deze auto op de site van de GS club.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Denk ook niet dat er veel mis mee is, maar iets als een motor droog maken is niet bepaald haalbaar voor mij. Ik twijfel enorm wat ik moet doen, niet echt handig natuurlijk
Waar zag je die foto’s staan trouwens? Ik kom ze zo niet tegen.
Totaal aantal Berichten: 425
Geregistreerd: 13-12-2005
- GS/GSA X3
- Overig Mercedes benz E220CDI Kombi Avantgarde
Poekoek schreef:Denk ook niet dat er veel mis mee is, maar iets als een motor droog maken is niet bepaald haalbaar voor mij. Ik twijfel enorm wat ik moet doen, niet echt handig natuurlijk
Een motor droogmaken is nu misschien nog niets voor jou. Maar misschien over een tijdje wel. Wat wel scheelt bij een tweede auto is dat je rustig kunt sleutelen, het hoeft niet onder druk af. Tenminste als je sleutelruimte hebt. Dat geeft je mooi de tijd om alles rustig uit te zoeken, zodat je goed kan leren van wat je doet.. dat is althans mijn ervaring.
Reken er sowieso op dat als je GSA gaat rijden, de motor er een keer uit zal moeten, dat kan nu gelijk zijn, maar kan ook nog een jaar of 10 duren. Bij dit exemplaar denk ik echter dat als het nog nooi gedaan is, je eerder aan de beurt bent.
Groeten,
Mattijs
Met vriendelijke groet,
Mattijs http://www.citroen-gs.nl
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat is natuurlijk wel weer waar. Op dit moment beschik ik overigens ook niet over een sleutelruimte o.i.d.
Ik wil bijzonder graag een leuke GS/A voor erbij, die hoeft ook niet perfect te zijn. Ben me er goed van bewust dat dat voor dit geld ook niet meer kan. Maar ik heb ook wel eens iets gekocht dat ik er achteraf behoorlijk spijt had en dat wil ik graag voorkomen
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Je moet ook niet teveel beren op de weg zien. Als het nu niet lekt, dan hoef je je daar in eerste instantie nog geen zorgen over te maken toch? Als je met een auto van 500 piek gaat dubben of dat blok er misschien nog eens uit gaat moeten in de eerste jaren, dan wordt het een lastige zoektocht. Voor het viervoudige koop je er misschien 1 waarvan je weet dat dat soort grote klussen al gedaan zijn, maar daar betaal je dan ook voor.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Nou ja, er is al sprake van een kleine lekkage zoals de eigenaar het mij vertelde. Je hebt gelijk dat je voor dit bedrag niet het beste mag verwachten, dat neemt niet weg dat ik goed af wil wegen of het wel handig is.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je:
1. Kan niet lassen.
2. Hebt geen sleutelruimte.
3. Weet niet of je een motor uit een GS/A wil halen?
NOOIT EEN GS/A kopen!!!!!!!!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Ach, er zijn voorbeelden genoeg van liefhebbers die;
1. niet konden lassen
2. geen sleutelruimte hadden
3. niet wisten of ze ooit een motor zouden kunnen/willen uit- en inbouwen
maar na een paar jaar inmiddels kunnen lassen, de eerste motorswaps achter de rug hebben en een degelijke sleutelruimte hebben, incl. de nodige tools.
Het belangrijkste is dat je je moet afvragen of dit echt is wat je wil. En als de wil er is, kan je wonderen verrichten. Kijk eens naar user midfriesland die voor een appel en een ei straks twee rijdende GSA’s in zijn bezit heeft.
Al die dingen zijn makkelijk te leren, en met af en toe een kratje bier of een fles wijn weg geven kom je ook al een heel eind. De meeste onderdelen zijn redelijk verkrijgbaar en niet duur, en al met al is de techniek best degelijk. Als het nou een SM was werd het een ander verhaal.
Je moet het niet al erg vinden als die auto af en toe eens een paar weken stil staat omdat er een klus moet gebeuren die je niet direct ziet zitten, of waar je gewoon even hulp bij nodig hebt.
Als je zo’n ding wil hebben moet je er gewoon eentje kopen. De rest komt vanzelf wel. Zoals bx-cannes ook al zegt, vooral niet al te veel beren op de weg gaan zien.
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Kijk , driverD heeft wel een beetje gelijk. Iedereen is begonnen zonder sleutel ervaring aan een GSA , ik ook. Maar met een beetje technisch inzicht en doorzettings vermogen kom je een eind.
Maar als je geen sleutelruimte hebt en je moet alles op straat doen word het wel een probleem. Dat werkt echt voor geen meter.
En mooi lassen is ook een kunst wat je zo niet onder de knie hebt.
Als de motor nu al een beetje olie lekt wat de verkoper aangeeft kun je ervan uitgaan dat het droogleggen van de motor niet een keer of over 10 jaar pas hoeft.
Als je er fatsoenlijk mee op visite wil komen bij vrienden/familie/kennisen zonder overal olie druppen/sporen achter te laten moet je het direct doen.
Maar voor 500 euro mag je het ook verwachten dat er iets aan mankeerd..
Poekoek schreef:Denk ook niet dat er veel mis mee is, maar iets als een motor droog maken is niet bepaald haalbaar voor mij. Ik twijfel enorm wat ik moet doen, niet echt handig natuurlijk
Waar zag je die foto’s staan trouwens? Ik kom ze zo niet tegen.
Die foto’s weet ik niet precies, het was de site van een van de leden van de gs club met daarop een groot aantal GS-foto’s. Daar stond ie bij. Als ik tijd heb zoek ik wel weer even.
Verder zit er iets in alle eerder gemaakte opmerkingen. Als je het echt niet kunt overzien, niet doen. Als je wel van wat uitdaging houdt en niet bang bent voor vieze handen, ga ervoor.
Over de prijs: een MP bod zegt heeelemaal niets! Allemaal gekken en kinderen die zich vervelen. Gewoon gaan kijken en een scherp bod doen. Die jongen wil er van af, de auto staat op straat, schorsen kan dus niet en de APK bekeuring komt nu heel snel dichtbij. Al met al een ideale situatie voor jou als koper.
Volvo V60 Twin Engine 2015
Fiat Panda Twinair 2014
‘Je mist meer dan je meemaakt’