Zo, die Amerikanen hebben best wel een slecht gevoel voor maat en verhouding..
Totaal aantal Berichten: 7904
Geregistreerd: 31-08-2003
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- 2CV AZU B
- 2CV AK400 LAAG
- 2CV spécial zdz
- Ami 8 service tolée
- Méhari 2+2
- Overig ND P 350
- AX GTi
- Overig NYD P 450
Ferrari, lotus, Lamborghini, Fiat 600, AMC Eagle, JaguAR Etype, VW T3, VWT2, Volvo 244;
Totaal aantal Berichten: 6491
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Nog maar een Volvo dan. Een 780 Bertone,aan de St. Annastraat in Nijmegen vanmiddag.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Een mooie origineel Nederlandse Alfa Romeo 2000 GTV uit 1972.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanmiddag bij Schiphol: een Matra Murena uit 1982.
En vanavond in Haarlem: een Volvo 142 automatic uit 1973.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Vanmiddag en gisteren heb ik drie auto’s gezien die typerend waren in de jaren ‘80, maar nu bijna nergens meer te vinden zijn:
Eén van de allerlaatste Manta’s. De productie stopte in 1988, maar dit model is voor het eerst op kenteken gezet begin 1990.
Een Ford Granada uit 1984.
En een Volvo 340 uit 1986.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Zo’n 340 zie je nog best regelmatig rijden hoor, dacht ik toch. Hier in de buurt rijdt er zelfs één als lesauto.
En Manta’s hebben, ondanks dat ze zo fout zijn (Behalve de Manta A, die is gewoon MOOI), een speciaal plekje in mijn hart.
Bij het zien van deze Supercinq dacht ik aan een GT Turbo, maar het blijkt “slechts” een GTX te zijn. Ondanks dat blijft het een bommetje op wielen.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Bij ons in Haren
Fiat 500L
Datum eerste toelating 13-12-1969
Datum aanvang laatste tenaamstelling 27-03-1998
Datum eerste afgifte Nederland 31-12-1996
Groetjes Harry
een best wel rare spot zaterdag. nooit geweten dat rolls ook voor de huisje boompje beestje man was:
[let op de strook ducktape op de achterklep ]
zo uit de fabriek? of is er een carroserie bedrijf mee aan de slag geweest? btw het was geen uitvaart auto wat ik eerst dacht. er zit gewoon een achterbank en heel veel ruimte voor de set met golfclubs achterin
Afgelopen week had ik deze ongewone verschijning ruim een kilometer lang achter me zitten (zelfde route, zelfde bestemming):
idd. een heuse Dodge Prowler
en het weekend daarvoor, op weg naar de Maestro Daan in Alkmaar, deze bus, die ik vorig jaar al ontmoette op een bruiloft waar ik als fotograaf aanwezig was, nu in de ochtend opweg naar het hoge noorden…
oww, en vrijdag hier in Amsterdam, een 1971-74 Dodge Charger, de zogenaaamde B-body variant, met in dit geval de zeldzame opera raampjes in het vinyl, ipv de gewone tweede zijruit.. wat een monster, doe mij dan maar de variant uit 1968-1970
M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela
Vanmiddag werd ik ingehaald door deze twee Ferrari’s:
Vanavond in Haarlem:
Een Volvo 164 uit 1970.
En een Suzuki SC100GX uit 1981.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX
Totaal aantal Berichten: 6158
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
dyanemaniac schreef:een best wel rare spot zaterdag. nooit geweten dat rolls ook voor de huisje boompje beestje man was:
[let op de strook ducktape op de achterklep ]
zo uit de fabriek? of is er een carroserie bedrijf mee aan de slag geweest? btw het was geen uitvaart auto wat ik eerst dacht. er zit gewoon een achterbank en heel veel ruimte voor de set met golfclubs achterin
Maar het is waarschijnlijk toch een rouwauto geweest, ooit.
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010
- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Vandaag een bijzondere Jaguar gespot. Nadat ik de eerste foto gemaakt had kwam de eigenaar terug naar zijn auto. “Mooi hè?!” Ik: “Ja, ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo’n Jag gezien heb.” “Kan ook niet! Dit is het enige exemplaar. Zo, nu eerste even een sigaartje opsteken.” Tevreden lurkend aan zijn sigaar stak hij van wal: hij geeft niets om auto’s, behalve Jaguars. Die vindt ie erg mooi. De mooiste in zijn ogen is de XK120, maar die is wel klein en laag. Daarom heeft ie een XK7 uit 1954 gekocht, is naar een carrosier gegaan en heeft daar met een viltstift de lijnen van een XK120 er op getekend. De uitverkoren “Leepu” heeft het dak eraf gechopt en een soort van Jaguar XK 127 van gemaakt. Je kan het resultaat mooi vinden of niet, feit is dat de eigenaar bijzonder tevreden is en van zijn zelf ontworpen droomauto geniet. En er enthousiast over verteld! Vanwege de puristen is ie ook niet lid van een club en gaat ie ook niet naar meetings.
Ik vond het een bijzondere ontmoeting met een echte Jag-liefhebber!
De foto’s:
Verder ben ik de afgelopen dagen nog deze auto’s tegengekomen:
Audi 100 uit 1983
Een te koop staande Volvo Amazon uit 1965
Eveneens uit 1965: een Triumph TR4
Twee mooie Alfa’s:
Reliant Scimitar uit 1979
Saab 99, 1973
Mijn snoeken:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/214511/P0/
Afgelopen zondag heb ik het een en ander gespot in Amsterdam Zuid-Oost:
Een Saab 99 uit 1976.
Een Peugeot 304 Break uit 1978.
Een Renault Estafette uit 1979.
Een VW T2B uit 1972 die een deelnemer was van de Oranje Trophy. Hij is dus helemaal naar Zuid-Afrika gereden en weer terug! Chapeau!
Een van de laatste Saab 99’s uit 1984.
Leuk om te zien dat sommige oude DAF-trucks uit het leger een tweede leven als kampeerauto krijgen, zoals deze DAF YA4442 uit 1991.
Zo ook deze DAF YA318 uit 1955, al is dat wel wat spartaanser.
Een Fiat X1/9 uit 1981.
Een Saab 99 uit 1973 met slechts 65.000 km op de teller in uitmuntende staat.
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX