72 van de 294
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
   
Wat zag jij vandaag rijden? (niet-Citroën)
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 november 2010 02:25 AM
  [ # 1066 ]

Een Reliant Scimitar uit 1979.

Een Chevrolet Impala XXXL uit 1978.

Een Renault 5 Parisienne, 1983. Dit model zie je bijna nooit meer…  Sad

Een Cadillac Seville uit 1980.

Een trieste Rover 3500 die al jaaaren zonder APK één staat te worden met de natuur.  nono

Een Peugeot 504 uit 1976.

Een MG B GT uit 1973.

Een Peugeot 203 uit 1953.

Een Rover P5 coupé uit 1969.

Een Chevrolet Impala uit 1978.

En een Volkswagen Transporter uit 1980 in volledige Brandweeruitvoering, maar met bedekte zwaailichten.

Profiel  
 
MWH.C
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007

- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
Gepost: 03 november 2010 02:25 AM
  [ # 1067 ]

Mooi verhaal bij die Jaguar. Het dak staat er niet echt mooi op, maar mooi dat die man zijn droomauto heeft. Wat niet bestaat valt zelf te maken, dat is een mooie gedachte. Smile

Die Silver Spirit Estate van dyanemaniac is ook wel heel bijzonder zeg. Ik vind er maar heel weinig foto’s van, en info over de carrosseriebouwer al helemaal niet. Surprised

De Impala Limousine van XBXG is ook al zo bijzonder. Volgens mij is het een verlenging die alleen in Nederland gedaan is, de enige resultaten bij Impala limousine die ik krijg zijn van de firma Boonacker. Zullen er ook niet meer dan een paar van zijn (geweest).

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 november 2010 02:34 AM
  [ # 1068 ]

hey wat grappig, jullie zijn op dezelfde plek geweest, of die SAAB was op twee plekken waar ieder van jullie is geweest…

ow en die Reliant ook..

btw, de Jag heeft idd een XK motor, mar het type is niet een XK7 maar een Mk VII…

mooie vangst en dat bij mij om de hoek zowat… wat jammer, zat op kantoor…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 november 2010 02:35 AM
  [ # 1069 ]

Klopt, zonder het van elkaar te weten zijn we op dezelfde plek geweest. Het kan raar lopen in het spotterswereldje.

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 03 november 2010 02:48 AM
  [ # 1070 ]

Ik heb jaren geleden ook een Silver Sperit estate gezien in Portugal, deze stond daar in een garage voor onderhoud. Ik heb toen met de garage houder deze auto bekeken en hij vertelde dat deze auto inderdaad een lijk wagen is geweest en later een achterbank is geplaatst. Verder kan ik er niks over zeggen behalve dat ik toen ook al onder de indruk was van deze vreemde verschijning.

Het donker rode Renaultje 5, serie 1 staat meestal in Amsterdam op de Oudezijdsvoorburgwal

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 03 november 2010 03:23 AM
  [ # 1071 ]
MonsieurGrat schreef:

hey wat grappig, jullie zijn op dezelfde plek geweest, of die SAAB was op twee plekken waar ieder van jullie is geweest…

ow en die Reliant ook..

btw, de Jag heeft idd een XK motor, mar het type is niet een XK7 maar een Mk VII…

mooie vangst en dat bij mij om de hoek zowat… wat jammer, zat op kantoor…

Volgens de eigenaar was het een XK7…..

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 november 2010 03:35 AM
  [ # 1072 ]
dyanemaniac schreef:

een best wel rare spot zaterdag. nooit geweten dat rolls ook voor de huisje boompje beestje man was:

[let op de strook ducktape op de achterklep Very Happy ]

zo uit de fabriek? of is er een carroserie bedrijf mee aan de slag geweest? btw het was geen uitvaart auto wat ik eerst dacht. er zit gewoon een achterbank en heel veel ruimte voor de set met golfclubs achterin

het is inderdaad origineel een lijkwagen. Het plaatje op de achterklep verklapt dat het 1 van de voorheen 10 (tegenwoordig nog ‘maar’ 9) Silver Spirit Hearses van A.W. Lymn, een groot Brits uitvaarthuis, dat ‘s werelds grootste vloot van RR’s voor uitvaarten heeft, 9 hearses en dik 25 volgauto’s. Op een Phantom en twee Phantom VI’s (welke zijn uitegvoerd in zwart) allemaal in deze kleur zilvergrijs. Vaak wordt dit model niet zozeer gebruikt voor het transport van de kist, maar van bloemstukken, achterin en/of “als het weer het toestaat” op het dak.

Ze hebben zelfs een speciale conversie die gebouwd is voor ouders om met de kist van hun jonge kind mee te rijden.

Op mijn verjaardag afgelopen jaar verscheen deze blogpost waarin deze wagen opduikt bij de VU.. dus of wel ze logeert hier af en toe, of de eigenaar is een in NL woonachtige Brit (enn we zijn met een hoop hiero) of de nieuwe eigenaar heft gewoon de tijd nog niet genomen haar op NL kenteken te laten zetten…

Overigens lijkt de RR vloot van Lymn verder te gaan krimpen want een ander exemplaar van deze wagen word momenteel voor 18000britse ponden te koop aangeboden, inclusief alle vereiste onderdelen om haar tot station om te bouwen, met andere woorden, de achterbank en dergelijke onderdelen zijn bewaard gebleven, ons ben zunig, ook aan de andere kant van de Noordzee.

Overigens kan ik nergens achterhalen wie er verantwoordelijk is voor deze verbouwing, waarschijnlijk echter in opdracht, en mogelijk ook naar ontwerp,  van A.W. Lymn

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 november 2010 03:36 AM
  [ # 1073 ]
Cire schreef:
MonsieurGrat schreef:

hey wat grappig, jullie zijn op dezelfde plek geweest, of die SAAB was op twee plekken waar ieder van jullie is geweest…

ow en die Reliant ook..

btw, de Jag heeft idd een XK motor, mar het type is niet een XK7 maar een Mk VII…

mooie vangst en dat bij mij om de hoek zowat… wat jammer, zat op kantoor…

Volgens de eigenaar was het een XK7…..

lol, mooi, of wel toch niet een echte enthousiatseling, of gewoon een woord grapje… wil zo graag en XK maar dan groot dat we het dan maar gewoon zo noemen… geef hem groot gelijk.

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 03 november 2010 11:04 AM
  [ # 1074 ]
Cire schreef:

Vandaag een bijzondere Jaguar gespot. Nadat ik de eerste foto gemaakt had kwam de eigenaar terug naar zijn auto. “Mooi hè?!” Ik: “Ja, ik kan me niet herinneren dat ik ooit zo’n Jag gezien heb.” “Kan ook niet! Dit is het enige exemplaar. Zo, nu eerste even een sigaartje opsteken.” Tevreden lurkend aan zijn sigaar stak hij van wal: hij geeft niets om auto’s, behalve Jaguars. Die vindt ie erg mooi. De mooiste in zijn ogen is de XK120, maar die is wel klein en laag. Daarom heeft ie een XK7 uit 1954 gekocht, is naar een carrosier gegaan en heeft daar met een viltstift de lijnen van een XK120 er op getekend. De uitverkoren “Leepu” heeft het dak eraf gechopt en een soort van Jaguar XK 127 van gemaakt. Je kan het resultaat mooi vinden of niet, feit is dat de eigenaar bijzonder tevreden is en van zijn zelf ontworpen droomauto geniet. En er enthousiast over verteld! Vanwege de puristen is ie ook niet lid van een club en gaat ie ook niet naar meetings.
Ik vond het een bijzondere ontmoeting met een echte Jag-liefhebber!

De foto’s:

XK7 uit 1954? Bestond en betaat helemaal niet, net zoals dit spuuglelijk geval helemaal niet zou mogen bestaan… Smile

Citroen!

Profiel  
 
dyanemaniac
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 19-02-2007

Gepost: 03 november 2010 02:40 PM
  [ # 1075 ]

@ MonsieurGrat: bedankt voor de info. leuk om achter dit soort wetenswaardigheden te komen!

Profiel  
 
MonsieurGrat
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 14-06-2009

- CX 2400 GTi
Gepost: 03 november 2010 05:51 PM
  [ # 1076 ]

@dyanemaniac, idd, heerlijk om af en toe even te zoeken naar dit soort dingen… nu hopen dat we ooit de preciese details van de koetsbouwer boven water kunnen krijgen

vandaag weer een paar geinige en vulgaire wielen tegengekomen in de stad:

1964 Buick Le Sabre station:

Mercedes-Benz C63AMG (en ja, dat kenteken zegt natuurlijk alles Razz)


1970 Porsche 911SC, toch nog steeds 1 van de mooiste teutonen ooit…

M. Grat ne supprime pas la surface, il creuse profondément en bas au-dessous de cela

Monsieur Grat

Monsieur Grat on Flickr

Monsieur Grat @ WordPress

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43302
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 03 november 2010 05:54 PM
  [ # 1077 ]
XBXG schreef:

Een Peugeot 203 uit 1953.

Heerlijk. Zo heb ik jaren lang mijn zakgeld verdiend op zaterdag. Garage de oprijbrug bv. Laughing

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Cire
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1595
Geregistreerd: 27-06-2010

- ID/DS D Super
- ID/DS ID19B
Gepost: 03 november 2010 08:14 PM
  [ # 1078 ]

@DriverD:  Ik kon ook al nergens gegevens over een XK7 uit 1954 vinden. Maar dat was toch echt wat de eigenaar zei!
Verder vind ik je opmerking dat deze auto niet zou mogen bestaan iets te ver gaan. Zoals ik al schreef heeft de eigenaar zijn droomauto laten maken en geniet hij er erg van. Waarom zou dat niet mogen?

Profiel  
 
Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9070
Geregistreerd: 05-04-2007

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 03 november 2010 10:05 PM
  [ # 1079 ]

Een Jeep Wagoneer in Rhenen:

Een VW T2 in Amersfoort:

Een Daf 66 in Lexmond:

Een Ford Transit Camper:

Een Saab 96 in Arkel:

Een Opel Kadett Caravan in Wassenaar:

Een Alfa Romeo GT Junior in Amersfoort:

Een verlengde Volvo 740 GL ‘Boonacker’ in Amersfoort:

En tenslotte op de bergingswagen in Amersfoort:

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15823
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 03 november 2010 11:41 PM
  [ # 1080 ]

De Chevrolet Corsica was altijd al een zeldzame auto, maar nu zie je ze bijna nooit meer.
Omdat het zo’n vreemd geval is, vind ik ‘m juist leuk.  Razz
De roffel van de V6 was overigens bijzonder fraai.

Een Chevrolet Impalalalala.  Laughing

Een Alfa 75 uit 1990.

Een Rover Vitesse uit 1986.

En een Pontiac Firebird uit 1968.

Profiel  
 
 
72 van de 294
« Eerste  < Vorige 70 71 72 73 74 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook