Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Ik ben van plan een 3e remlicht te plaatsen op het achterruit, heeft iemand voor mij een beschijving op welke manier het beste is om dit remlicht te plaatsen en aan te sluiten.
Ik heb het achterlicht unit gedemonteerd en kwam daar een stekker tegen met 4 rode draadjes.
Op de stekker zijn de draadjes genummerd, 1 t/m 4.
Welke draadjes moet ik gebruiken en hoe kan ik het beste het snoer van het 3e remlicht wegwerken.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Heeft echt helemaal niemand een idéé of suggestie hoe dat 3e remlicht aangesloten moet worden?
Joop.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je een multimeter? Dan kan je meten op welk draadje stroom staat als je remt.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Nee, ik heb helaas geen multimeter.
Is dit de enige manier om te ontdekken welk draadje je moet hebben of is het gewoon uitproberen.
Mocht ik onverhoopd de juiste draadjes gevonden te hebben, hoe kan ik dan het beste het snoer van het 3e remlicht verbergen.
Joop.
Totaal aantal Berichten: 485
Geregistreerd: 06-04-2007
- Xantia 1.8 16v Tentation (G3)
- CX GTi
- Xantia 1.8i 16v break (LPG-G3)
OK, ik heb het even voor je opgezocht.
Het beste kun je vanuit de rechterachterlicht unit werken. Hier komt namelijk de kabelboom van voor uit.
Je moet de 3e pin van de connector hebben. Hier zit draad nummer 213 of 214 aan. Dit nummer is op de draad gestempeld om de paar cm. Even terugzoeken dus en dan aftakken. De draad naar je 3e lamp werk je onder de bekleding weg. Hiervoor moet je eerst, meen ik althans, de deurrubber verwijderen.
In de modellen waar al een 3e remlicht aanwezig is zal draad 214 in de klep terug te vinden zijn. Misschien dat dat bij jou ook zo is. Veel van de bedrading ligt er standaard al in. Anders moet je deze op dezelfde manier/weg de klep in trekken als de rest van de bedrading. Dit om knikken, breuk en/of kortsluiting te voorkomen.
Hoop dat je hiermee voldoende informatie hebt.
Succes.
“If everybody is thinking alike, then somebody isn’t thinking.”
Lt.Gen. George S. Patton
Totaal aantal Berichten: 311
Geregistreerd: 31-10-2007
- C5 2.0i 16v Difference 2
Geweldig, bedankt Hendrik.
Ik zal, als het wat beter weer is, zeker éérst even in de klep gaan snuffelen voor draadje 214.
Overigens kan ik de Massadraad gewoon ergens op het carrosserie aansluiten of is hier ook een draadnummer voor.
Joop.