Bedankt voor de reactie.
De accu dient losgekoppeld te worden dat klopt en heb ik ook gedaan.
Maar deze zit niet onder de motorkap maar onder de bestuurders stoel.
Ik heb het probleem kunnen oplossen en voor de volledigheid nu het eindresultaat!
Ik heb een andere gebruikte stuurschakelaar kunnen vinden en deze gemonteerd.
Repareren van de oude was niet gelukt.
Daarna was het een beetje lastig om het stuur weer netjes recht terug te zetten.
Die stond met de wielen recht toch iets scheef.
Ik heb nog gezocht naar een referentiepunt o.i.d. maar niet gevonden.
Dus maar een paar keer opnieuw terug gezet en nu staat alles weer recht.
De stuurschakelaar werkt weer perfect!
Was nog niet veel gebruikt alles voelt weer als nieuw.
Inleren dient te gebeuren als je toch storingen gaat krijgen.
Bij een nieuwe schakelaar schijnt de stuurhoek altijd ingeleerd/aangemeld te moeten worden.
Bij een gebruikte schakelaar uit een andere auto kan de stuurhoek wel of niet kloppen.
Klopt het niet dan zou ik storingen kunnen krijgen. Voorlopig werkt alles goed en zal ik volgens de garage waarschijnlijk dan ook geen storingen krijgen. Dat merk ik dan vanzelf de komende tijd.
Schrok even toen het li.raam opeens begon te haperen te stotteren,maar na een paar keer op en neer werkte ook die weer normaal. Schijn normaal te zijn na los koppelen van de accu.
Dus deze topic mag dus als afgesloten worden beschouwd. Bedankt voor de reactie`s.
Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.
Er zit toch wel degelijk een accupool-klem onder de motorkap. De accu zelf zit onder de stoel.
Mij is in den beginne verteld dat deze onder de motorkap zou zijn voor het met startkabels starten.
Dan ging ik er vanuit dat het ook was om in geval van reparatie daar de pool los te nemen onder de kap. Kan ernaast zitten, maar?
En ehh je zegt: “Dus deze topic mag dus als afgesloten worden beschouwd. Bedankt voor de reactie`s. ”
Haha grapjas, het was nog altijd mijn onderwerp
En die van mij doet het nu en dan wel of niet.. dus laat het lekker zo zitten.
Een gebruikte erin zetten, dat heb je gedaan.. stel nu dat de mijn op de sloop lag en je bgebruikte mijn hendel
Maar je hebt dus toch de losse hendel vervangen ondanks de airbag en de com2000 als één geheel met de hendels eraan vast?(ben benieuwd of dat dan toch los te halen is?)
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Hoi,
Sorry was jou onderwerp! Was ik even vergeten! Maar ik heb dus de hele com 2000 vervangen.
Dus ik heb idd de airbag eruit gekregen en niet zoals eerder ergens werd gezegd door 2 veren los te maken maar 3. Ik heb een vervangende com 2000 ergens op de kop kunnen tikken. Dat viel niet mee omdat er ook Cruise Control en radiobediening op zat.Makkelijker te vinden waren de gewonen zonder de CC en rad.Bed.Ik kan toch nergens een accupool o.i.d. onder de motorkap vinden. Waar zou die moeten zitten dan?
IK hoop dat je toch een oplossing zal vinden ofwel dat alles het nog een tijdje bij je uit houd.
Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.
Hoi,
Ik heb idd. de accupolen onder de motorkap gevonden. Nooit eigenlijk gezien of niet goed opgelet. Maar ja had gelijk dus. Jammer dat ik het nu pas zie. Was niet eenvoudig bij die van de accu te komen zo onder de stoel. Maar goed weer wat geleerd. Bedankt!
Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.
Zeker geen foto’s gemaakt van de werkzaamheden?
Maar mooi dat je het even beschrijft hoe je het gedaan hebt. Zou leuk zijn om een technische “Stap voor stap” tekst te maken, zodat dit veelvoorkomende probleem een stuk duidelijker word en sneller op te lossen is.
Wat jij hier beschrijft is volgens mij al het meeste wat ik erover gelezen heb op een forum. Vaak zijn het halve verhalen.
Net als een technische vraagbaak zou het leuk zijn om stap voor stap te omschrijven hoe je het vervangen hebt en waar we op moeten letten.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Helaas geen foto`s gemaakt. Helemaal alleen ,je handen vol met deze klus en foto`s maken ging niet.
Maar ik heb wel een goed pdf bestandje waar alles heel helder en duidelijk wordt uitgelegd.
Ik heb hierbij wel een aantekening: er wordt gesproken over 2 veren om de airbag los te maken maar dat moeten er 3 zijn. Zal wel te maken hebben met een ouder of een nieuwer type.
http://c5club.neerden.nl/c5/pdf/demontage-com2000.pdf
Veel succes.
Heb een mooie Picasso 2.0 16v autm. op G3 uit 2006.