Hallo
ik ben in het bezit van een c5 2.2 hdi bj 2001, automaat, km stand 246xxx
Deze auto heeft altijd goed bevallen, maar sinds een week of 2 geeft hij storingen aan.
als we de auto starten geeft hij “storing uitlaatgassen"aan, na enkele minuten rijden geeft hij er ook bij aan “esp/asr buitenwerking”. En schakelt in noodloop waar door zijn power verlies en max 2.500 toeren draait. Na enkele keren bij de dealer zijn geweest zijn we hier ook niks wijzer uit geworden, deze heeft hem gereset maar dan herhaalt het probleem zich opnieuw, ze willen hem graag daar een paar dagen houden, Maar toen ze bijna 100 euro rekenden voor enkel aan de computer had ik hier geen goed gevoel over, terwijl de auto daar is aangeschaft.
enkel code’s die uitgelezen zijn:
c1390
0380
0245
Wie kan mij helpen? heb al verschillende bedrijven gevraagt, de ene zeg egr klep verontreinigt, de ander zegt een vacuum probleem, hoor graag jullie reactie.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
P0380 Glow Plug/Heater Circuit “A” Malfunction, gloeibougies doormeten (PER STUK, voeding en amssa controleren. Is dit allemaal in orde Injectie computer updaten werkt dat niet, dan is waarschijnlij kde ECU defect.
P0245 Turbocharger Wastegate Solenoid A Low
Electro klep turbo controleren. Waste controleren, stekkers voeding en massa controleren. Vacuüm slangen controleren.
C code kan ik zo niet terug vinden. C= Carroserie code, zal wel in de BSI staan.
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
hallo
bedankt voor de reactie, 1 gloeibougie is niet goed.
zijn er mischien tekeningen te vinden of beschikbaar, waar de vacuumleidingen lopen en waar de egr klep zit, want volgens de dealer kan dat het ook nog zijn.
alvast bedankt!
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Slang ff volgen van af je rembekrachtiger .
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
waar kan men lijst vinden wat die codes allemaal betekenen
Je hebt meerdere storingen in de motor computer zitten, ik denk dat de storingen verschillende ooprzkaen hebben. Over P0245:
Vermoedelijk zit er een probleem in het vacuum circuit van de auto. Het kan zijn dat de elektroklep van de turbo niet goed is, er kan een kapot vacuumslangetje zijn of een swirlklep die lekt. Ga er niet aan zitten als je niet weet hoe het precies zit. Deze motoren hebben een zeer complex vacuum circuit en het omwisselen of niet goed aansluiten van vacuumslangen kan veel problemen opleveren. Diagnose stellen aan een 2.2 is geen gemakkelijke klus.
Ik zou je willen adviseren om naar een (andere) dealer of naar een van de betere diagnosespecialisten te gaan voor dit probleem.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
abx, dat zeg ik ook wat jij zei over controleren . (componenten dan he)
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Ik heb hetzelfde probleem bij mijn C5 break 2.0i 16 v automaat. Hij is van april 2003.Het is een benzine wagen. Ik heb afgelopen voorjaar de bobine laten vervangen, maar dat heeft het probleem niet opgelost. Het doet zich bij de mijne voor als het (meestal) vochtig weer is met een temperatuur tussen de 0 en de 6 graden celsius. Zelfde melding als de bovenstaande auto. Bij het uitlezen geeft hij een probleem met de klep van de 2e cilinder. Heb ook al de allerdunste olie erin voor deze wagen. Dit helpt dus ook niet. Ik word er een beetje moedeloos van. Ik heb de auto keihard nodig vanwege mijn rolstoelgebruik. Het meerdere dagen laten onderzoekn bij de garage trekt me dus niet erg. Ze hebben namelijk geen vervangende auto voor me. Ik heb niet zo veel vertrouwen in de citroengarage. Zij hebben tot nu toe alleen voor veel geld elke keer de olie vervangen. Met andere ideeen komen ze niet tot nu toe.
Totaal aantal Berichten: 944
Geregistreerd: 07-11-2008
Dan moeten waarschijnlijk de hydraulische klep stoters vervangen worden. (duur).
De Volkswagenevangelist, van citroen-forum.nl
Daar zijn we nog niet opgekomen. Bedankt. Wat noem je duur?
Ben nieuw in dit forum, daarom een late reactie op dit onderwerp
Ben Citroen-rijder (2pk/Dyane6/GS1220/Visa diesel/ 2x zx diesel/xsara diesel/ c5 diesel auto/ en nu sedert 2008 nieuwe c5 break diesel automaat exclusife
Nu ter zake .Had met de 1° C5 regelmatig problemen met de gekende storingen “EPS- uitval motor- geblokkeerde automaat - storing uitlaatgassen .Auto een de computer ,alles gereset en ok soms voor een week soms voor een maand.
De c5 werd door gegeven aan de dochter en voor ons de break . Reeds de 1° week doken dezelfde problemen zich op!! Meerdere malen naar garage ,alles uitgemeten , sensor vernieuwd en de raad bij “panne” zet de wagen aan de kant en wacht een 10-tal minuten en alles staat terug goed . Dat klopt inderdaad ;Maar wat is de oorzaak iederd maal . heb uiteindelijksamen met de garage naar de oplossing gezocht en stelden vast de de wagen 100% elektronisch /mchaniscg in orde is maar SLECHTE DIESEL de oorzaak is. Motor slaat af ,automaat blokkeert enz
Heb sederdien 3000km met een frans brandstofmerk gereden ipv van het merk met een letter en cijfer
GEEN problemen meer .
Vanavond dit forum bezocht, en gezien dat mijn probleem reeds een bekend probleem is “Uitlaatgas storing en ESP uitwerking”. Dit heeft mijn C5 2.2 HDI uit jan 2003 al sinds ik hem in juni 2008 gekocht heb toen met 200.000 op teller. Nu inmiddels 240.000 Ik blijf er dan mee door rijden, als deze lampjes branden, op de rechter baan want hij rijdt dan net 120 km. Nu ben ik voor een grote beurt bij de dealer geweest, (bij de vorige beurt werd niets gesignaleerd, maar heb ik niets gezegd, en er brandde geen service lampje, nu heb wel wat gezegd, er wat schetst mijn verbazing, de lampjes van services brandde helaas toen ik hem inleverde, en dus ontstonden er problemen) De dealer adviseerde mij de diesel filter te vernieuwen, een reparatie van € 750,- dus heb ik voorgesteld een uitlaatgas meting te doen voor de APK. Daar kwam de auto goed door heen, doch de dealer wil de auto nu toch niet goedkeuren omdat de lampjes van service nog branden. Temeer daar het een combinatie is met de remmen? Dit laatste heb ik nog niet bevestigd gezien daar volgens mij de ESP te maken heeft het gelijk lopen van de wielen.
Bovendien heb ik in het weekeind de auto eens goed warm gereden waarop alle signalen weer uit waren en alles weer gewoon was.
Kortom ik vind het een onlogisch verhaal wat zo’n dealer dan ophangt, ik ga de Franse diesel proberen!
Zijn er nieuwe ontwikkelingen?
Totaal aantal Berichten: 1806
Geregistreerd: 29-07-2003
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
Dat is gewoon een vacuüm probleem en is simpel oplosbaar, komt vaker voor bij de 2.2 ....
( ook de swirl-klep voor de zekerheid nakijken )
Heeft niets met diesel filter te maken.
Zie ook : http://www.c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?p=212855#p212855
Deze melding gaat idd i.c.m. ESP storing omdat de auto in ‘noodloop’ gaat.
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
laat de luchtmassa meter ook eens controleren (stekker eerst eens bekijken, een beetje contactspry )
de LMM zit net achter de luchtfilter.
Ik heb een zelfde type C5. Afgelopen zomer gaf display aan: dieselfilter zsm reinigen; vervolgens melding asr/esp buiten werking; daarna: anti-vervuilingssysteem werkt onvoldoende. Toen ging ook de mijne op de noodloop (in Ierland met de caravan erachter…). Uiteindelijk was het roetfilter de oorzaak, dus dat is vervangen + tevens Eolys (speciale vloeistof / dieseladditief alleen op dit model C5) bijgevuld. Probeer er maar eens achter te komen wanneer dat filter bij jou voor het laatst vervangen is. Dealer adviseert om dit plm. de 80.000 km te vervangen.
Even wennen na 20 jaar Alfa rijden…
Ik rij nu bijna 2 jaar in een C5 station 2.0 al vanaf het begin krijg ik de melding: storing uitlaatgassen”
Herhaaldelijk bij de garage geweest die volgens mij alleen de storing reset en mij vervolgens 35 euro in rekening brengt.
Vorige maand kreeg ik de melding: asr/esp uitgeschakeld en prompt stopte ook de auto, uiteindelijk het hele EGR huis vervangen (bijna 500 piek). Auto bleef af en toe wat stotterig rijden behalve als ik de melding storing uitlaatgassen kreeg, dan reed de auto soepeler. Maf?
Vorige week opeens weer de melding egr/asp uitgeschakeld en weer aan de weg stilstaan. Starten geen probleem maar rijden des te meer. Uiteindelijk toch bij een garage gekomen: na 1,5 dag zoeken denken ze het euvel gevonden te hebben” de labdasonde reageert niet goed, dus moet vervangen, slechts 400 euro dit keer.
C5 rijden is geweldig, maar dit soort geintjes zijn niet echt grappig. Hoop dat het nu wel afgelopen is met die meldingen. Iemand hier ervaring mee?
verrassend: als ik nu de achterruitsproeier aanzet, gaan de sproeiers op de voorruit spontaan meedoen. Ook weer bijzonder Citroen.