Totaal aantal Berichten: 1806
- C3 1.2 Max EAT6
- 2CV Spécial
- 2CV AZ
m.b.t. sproeier, gewoon even warm water met sop ( dreft ) en goed spoelen, ... duidt wel op het einde van je pompje
Citroën 2CV AZ-A Bleu Weekend
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
Helaas, na de lambasonde bleef er een storing: een tandwiel ergens (ik weet niet meer waar) vervangen. Na ongeveer 10 km rijden staat de auto weer stil weer egr/asp uitgeschakeld - melding. Staat dus wederom bij de garage.
Kan het de bobine zijn?
dro1 schreef:Hallo
ik ben in het bezit van een c5 2.2 hdi bj 2001, automaat, km stand 246xxxDeze auto heeft altijd goed bevallen, maar sinds een week of 2 geeft hij storingen aan.
als we de auto starten geeft hij “storing uitlaatgassen"aan, na enkele minuten rijden geeft hij er ook bij aan “esp/asr buitenwerking”. En schakelt in noodloop waar door zijn power verlies en max 2.500 toeren draait. Na enkele keren bij de dealer zijn geweest zijn we hier ook niks wijzer uit geworden, deze heeft hem gereset maar dan herhaalt het probleem zich opnieuw, ze willen hem graag daar een paar dagen houden, Maar toen ze bijna 100 euro rekenden voor enkel aan de computer had ik hier geen goed gevoel over, terwijl de auto daar is aangeschaft.
enkel code’s die uitgelezen zijn:
c1390
0380
0245
Wie kan mij helpen? heb al verschillende bedrijven gevraagt, de ene zeg egr klep verontreinigt, de ander zegt een vacuum probleem, hoor graag jullie reactie.
Lekker tarief rekenen ze dan bij die dealer !!!!! 100 Euro
Hoe komen ze eigenlijk aan die bedragen ??
Ze kunnen niet voor nix werken ,maar toch (220 oude guldens hoor!)
Nu storing P1294 en P1297 Bij de garage niet bekend. iemand hier op het forum die er iets van weet?
Maandag gaat de auto naar de Citroen dealer om de codes te lezen.
Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
Probleem met 1 of 2 injectoren, heb je ooit van google gehoord?
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
met google kan ik niks vinden hierover.
Ik heb het volgende, met mijn C5 2003 op LPG heb ik regelmatig (3x), de storing “antivervuilingssysteem werkt onvoldoende”. Ik ben bij mijn garage hier in het dorp geweest(de buurman!) en deze heeft de computer gereset en het probleem was verholpen. Hij vertelde mij dat de connectie tussen LPG en Benzine de oorzaak was en dit geen kwaad kan. Bij de storing rijdt de auto geweldig, verbruik op LPG ongeveer 1 op 9, heeft iemand hier op het forum ook dit euvel?
De storing is even raadselachtig verdwenen zoals hij kwam, houden zo. Ben trouwens gewoon teruggereden van Tsjechië naar Amsterdam en ook niks aan de hand, computerflauwekul dus, in mijn ogen een onding!
Ik heb ook zo’n 2.2 hdi automaat met 230.000 kms. Vorig jaar na diverse meldingen op display en een hoop ellende onderweg op vakantie het roetfilter vervangen en eolys bijgevuld (zie verderop in deze topic); nu na 1 jaar en 17.000 km weer problemen. Zelfde meldingen op display (esp/abs buiten werking + anti-vervuilingssysteem werkt onvoldoende)en vervolgens auto op noodloop. Met veel moeite thuis gekomen. Uitlezen door dealer geeft aan: injector + pomp problemen + turbo overdruk. Systeem regenereert wel. Dealer heeft er al veel tijd in gestoken en e.e.a. gaat wederom veel geld kosten (> eur 1.000,—). Ze weet zelf niet goed wat ermee aan te moeten. Als er iemand een goede technische tip heeft: heel graag!
Even wennen na 20 jaar Alfa rijden…
Helaas einde verhaal voor deze 2.2 HdiF.
Ondanks de ellende heb ik toch nog het vertrouwen in het merk, dus voortaan verplaats ik me in een C4 Picasso…
Even wennen na 20 jaar Alfa rijden…
bij mij was/is het een verstopte vacuum leiding, wordt volgende week (garantie) vervangen