8 van de 26
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 maart 2010 09:07 PM
  [ # 106 ]

Zo,

vandaag lekker aan het prutsen geweest aan het dashboard. Het ding eruit gepruts en vervolgens uitelkaar gehaald en alle glaasjes een sgoed schoon gemaakt van binnen en van buiten, verder de wijzers van de klok schoon gemaakt, deze waren zwart ipv oranje en alle lampjes vervangen. Ik kan nu eindelijk eens zien hoe laat het is zonder met de neus op het klokje te hangen.

Helaas is wel het houdertje van het lampje van de toerenreller gesneulveld tijdens het uit de auto halen van het ding.

Het probleem van de flikkerde verlichting is nog niet opgelost, ik heb wel de spanningsregelaar rechtstreeks aan de + van de accu gehangen zonder resultaat. Ik begin nu wel te vrezen dat het aan de dynamo ligt.  hmz dus binnenkort het ding maars eens uitbouwen en eens eerste de koolbostels controleren.

Verder ook weer een nieuw probleem ontdekt, de tussenpijp van de uitlaat lekt.

Mark

hier nog een paar foto’s van het dashboard met links de wijzers in het midden alles weer compleet en rechts een schoon en vies glas onder het dashboard.

Afbeelding Bijlagen
wijzers.jpgschoon.jpgopen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
familiale
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 166
Geregistreerd: 09-11-2008

Gepost: 06 maart 2010 09:19 PM
  [ # 107 ]

Ik zal even kijken of ik er nog eentje heb liggen.
Dat van jou is toch ook een veglia dash?

Groet Wouter

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 maart 2010 09:40 PM
  [ # 108 ]

Heb je de spanningsregelaar via een relais aan de accu gezet zoals in dit topic uitgelegd is?

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/185080/

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 maart 2010 10:02 PM
  [ # 109 ]

Ik heb als test voordat ik heel de kabelboom verbouw voor Jan Doedel de + van de spanningsregelaar met een twee krododillen klemmen rechtstreeks aan de accu gelegd maar dat maakte geen verschil en uiteindelijk doet dit hetzelfde als dat relais.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 07 maart 2010 09:09 PM
  [ # 110 ]

Zo,

vanmorgen de beste verandering aangebracht sinds ik haar bezit, die vreselijk niet bij haar passende rechter spiegel verwijderd (ik twijfel overigens of dit wel een CX spiegel is) en vv door het juiste exemplaar die al een half jaar lag te wachten. ‘t is wel ff slikken om dat gat in de deur de boren maar het is god zij dank allemmaal goed gegaan zonder uit te schieten. Het enigste wat nog een keer moet gebeuren is het ding electrisch aansluiten, ik had natuurlijk niet het geluk dat citroen in 1978 alvast de bekabeling had aangebracht.

Verder vanmiddag lekker genoten van haar in Noord/midden Limburg en Duitsland, heeft ze alvast kunnen oefenen voor 11 april, de voorjaarsrit.

Mark

Hier een foto van die prachtige nieuwe spiegel, en als iemand intesse heeft in de oude dan stuur maar ff een PB

Afbeelding Bijlagen
spiegel.jpgIMG_3869.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 13 maart 2010 09:14 PM
  [ # 111 ]

Zo,

na een week, website bouwen vandaag weer ff verder met mijn CX, Gisteren ff bij Hydraulique geweest voor een nieuw stuk uitlaatpijp, verder nog wat klein grut gescoord. Wat een geweldige zaak hebben ze daar toch in Raamsdonkveer en het zag er al opgeruimd uit maar ze waren nog volop bezig met verder inruimen van het assortiment.

Omdat mijn verlichting nog steeds staat te knipperen vandaag de dynomo eruit gehaald om de koolbostels eens te controleren. Deze waren nog lang genoeg maar bij het uitbouwen van het geval viel er een condensator van de dynamo af in staat van ontbinding, zou dit dan het probleem zijn ??? Verder is er een poot van de montagebeugel afgebroken. Natuurlijk nergens zo’n condensator te krijgen.  hmmm  Wordt dus hopen dat Leontien er nog een heeft.

Mark

Afbeelding Bijlagen
condensator.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 maart 2010 09:06 PM
  [ # 112 ]

Zo,

na gisteren aan de dynamo gepruts te hebben, vandaag nog een nieuw lampje in de toeren teller geplaats en werken.

Hierna wilde ik haar even starte en, een klik en een halve slag van de startmotor en daarna stilte ohh ACCU LEEG grrr. Met een andere auto overgestart en lopen.
Daarna zijn we om het ding op te laden maar wat door de Peel gaan toeren, en maar hopen dat ze niet afslaat. Dat ging allemaal perfect onderweg, radio aan, lichtaan, verwarming aan en niet stilgevallen. Thuisgekomen de grote test gedaan motor uit/aan, alleen uit dus en niet aan, accu nog steeds leeg GRRRRRRR.

Vanmiddag maar eens geweten 13,7 volt met de motor aan en uit 13 v dus dynoma werkt, accu er maar uit gebouwd en hangt nu aan de lader, morgen maar weer eens verder prutsen kijken of ie dan vol is.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 maart 2010 10:02 PM
  [ # 113 ]

toch maar een nieuwe accu halen ....... ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 14 maart 2010 10:05 PM
  [ # 114 ]

Vreemd dat de accu er mee kapt nu het minder koud is…

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 14 maart 2010 10:08 PM
  [ # 115 ]

hoe oud is ie ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 maart 2010 10:14 PM
  [ # 116 ]

Geen idee hoe oude de accu is, er zit wel een sticker op om de datum aan te kruisen maar deze is nooit gebruikt, de sticker loopt van 2002 t/m 2013.

Ik denk dat het idd wel een nieuwe wordt, het rare is wel dat ie gisteren nog starte en vandaag niks. Dat is wel heel ineens, maar mischien heeft ie veel geleden van de 17 volt periode van de spanninsregelaar.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 14 maart 2010 10:20 PM
  [ # 117 ]

Was het wel droog onder de accu Mark? ik heb dat namelijk ook met mijn CX gehad dat de accu spontaan ging lekken heb hem toen direct vervangen voor een nieuwe.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 14 maart 2010 10:36 PM
  [ # 118 ]

Het was kurkdroog onder de accu en gelukkig ook lekker stevig blik onder de accu.  cheese

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 14 maart 2010 10:42 PM
  [ # 119 ]

Oke maar het had zomaar gekund natuurlijk vooral na dat geduvel met de spanningsregelaar.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Gepost: 15 maart 2010 12:53 AM
  [ # 120 ]
Mark Gielen schreef:

Vanmiddag maar eens geweten 13,7 volt met de motor aan en uit 13 v dus dynoma werkt, accu er maar uit gebouwd en hangt nu aan de lader, morgen maar weer eens verder prutsen kijken of ie dan vol is.

Mark

Hey Mark,

Leuk dat je even langskwam en ... bedankt voor het compliment!  Cool
Toch… 13,7 is eigenlijk onvoldoende. Moet toch minstens 14 Volt zijn, idealiter 14,4 Volt.

‘t Kan ook zijn, zoals je zelf al suggereerde, dat je accu een klap heeft gehad van het te hoge laadstroomvoltage van voorheen.

Dat ding dat op je foto staat, is volgens mij voor de radio-ontstoring.

Succes met de diagnose!
Léo

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
8 van de 26
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook