10 van de 26
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 april 2010 09:27 PM
  [ # 136 ]

Zo,

vandaag weer lekker aan het poetsen geweest, het linker achterscherm ook ontdaan van de tectyl spetters, verder de rechter dorpellijsten schoon gemaakt (links was 2 weken geleden al gedaan) en als finishing touch die fantastisch mooie RVS wieldeksels schoon gemaakt want ja volgende week de voorjaarsrit en dan moet het natuurlijk wel blinken.  cool grin

Mark

Afbeelding Bijlagen
wieldoppen.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 05 april 2010 09:49 PM
  [ # 137 ]

Ziet er mooi uit ! Zou ik ook moeten doen, maar ik denk, dat ik volgende week volsta met een rondje wasstraat very very sad voor vertrek.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 april 2010 09:52 PM
  [ # 138 ]

Zo,

vandaag het nieuwe rubber eronder laten zetten 4 stuk Toyo’s 185/80 ‘ers, is weer een veilig gevoel en kunnen we weer even vooruit, de oude waren echt wel helemaal uitgedroogd. Nu de zaak nog ff wassen en ze is helemaal klaar voor Zondag.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 06 april 2010 09:56 PM
  [ # 139 ]

Dag Marc,

die toyo’s eronder, voel je dan het verschil tegenover die uitgedroogde banden ?

Of is dit alleen maar een veilig gevoel ?  Ik koop altijd maar oude banden, en ben benieuwd of dat nu echt verschil maakt of niet.

Jozef

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 april 2010 10:13 PM
  [ # 140 ]

Grappig genoeg heb ik nu al vaker tweedehands sloffen onder m’n Volvo laten leggen, dan nieuwe. Nooit een slecht gevoel gehad over veiligheid en kwaliteit. Ik zoek overigens dan wel Michelin banden van een bepaald type. Vanwege de gangbaarheid van die bandenmaat, is dat ook goed te doen, Maar waarom geen goede gebruikte banden !?

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 06 april 2010 10:17 PM
  [ # 141 ]

Indien het toegestaan is hierover verder te gaan:  vanaf wanneer is een band onveilig of oncomfortabel dan ?  De Michelins die ik koop zijn stuk voor stuk ouder dan 25 jaar, maar nog ooit maar één keer klapband gehad. 
Rijden nieuwe banden “zachter” ?

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 april 2010 10:20 PM
  [ # 142 ]

Wellicht vraag je Mark wat zijn slofjes van Toyo kosten. De maken het wellicht overbodig tweedehands te kopen en….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 06 april 2010 10:20 PM
  [ # 143 ]

banden die 25 jaar oud zijn moet je mijns inziens niet meer willen gebruiken. Rubber verouderd, hoe je de banden ook zal opslaan. Het verdroogd, ook inwendig. Dat kun je niet zien. Dat soort risico’s zijn onaanvaardbaar.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 06 april 2010 10:25 PM
  [ # 144 ]

Volgens mij hadden we het bandenonderwerp als ‘ns in een oaar andere draadjes behandeld. Wellicht een idee de info te groeperen in een apart onderwerpje. Er was ook nog iemand die net als ik aan de Michelinnetjes was gegaan voor de CX voor ongeveer E 100,- per stuk. Leontien had daar ook nog ergens wat over verteld, iets in de trant van een tuin vol van CX-banden voor normaal geld.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
jef scholliers
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1000
Geregistreerd: 22-11-2006

Gepost: 06 april 2010 10:27 PM
  [ # 145 ]

Dus, ik maak twee sets banden + velgen.  Eénmaal toyo/vredestein voor dagelijks gebruik, en één Michelin xzx voor het “showen”.

Inderdaad, wat is de prijs van die toyo’s ?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 06 april 2010 10:27 PM
  [ # 146 ]

Tja,

ik er vandaag precies 2 km op gereden dus ik kan nu nog niet echt een verschil aangeven, wel heb ik de indruk dat deze wat harder opgepompt zijn, de oude hadden een beetje een wangettje ondanks de voorgeschreven luchtdruk. Zondag is de grote test en dan kan ik meer erover vertellen en voor de kosten hoef je het niet te laten 79,- euro per stuk inclusief montage, balanceren en verwijderingsbijdrage en dus totaal 316,- euro totaal.

En natuurlijk is het veiligheid voor alles je banden zijn tenslotte het contact met de weg.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 06 april 2010 11:46 PM
  [ # 147 ]

Zijn dat deze Toyo 330 bandjes? Da’s voor een 2000 of diesel prima, een T-band. Een 2400ie moet echter een H-band (190-210 km/u) hebben. Formeel zelfs op een C-matic die de 190 niet eens haalt Sad

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 07 april 2010 10:36 AM
  [ # 148 ]

Ja,

dat zijn ze helemaal, en ja echt hard rijden doe er toch niet mee, 

En volgens het instuctieboekje wat ik hier heb haalt een 2400i max 181km/h en met cmatic 177km/h dus hiervoor zouden ze ook moeten kunnen.


Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 07 april 2010 10:42 AM
  [ # 149 ]

Het gaat niet om wat de boekjes zeggen, het gaat om wat de typegoedkeuring zegt. En die zegt dat er op een 2400i H banden moeten. Daarbij: de 2400i met handbak heeft een fabrieks opgegeven topsnelheid van 189 km/h. Hoe nieuwer ze zijn, hoe harder ze lopen ivm de aangepaste eindoverbrenging. Heel veel mensen leggen maar wat onder hun auto, als het profiel maar goed is denk ze. Tot je een ongeval krijgt en er een onderzoek volgt. Ik heb die onderzoeken als verzekeringsexpert enkele keren moeten uitvoeren. Verkeerde banden? Geloof mij: héél erg veel gezeik Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 15 april 2010 09:42 PM
  [ # 150 ]

Zo,

na een fantatische Zondag in het zuiden viel mij tijdens deze rit op dat mijn remmen piepen. Gisteren ff op onderzoek geweest of de blokken niet versleten zijn maar hier zit nog voering op. Ik heb ook eens de dikte van de schijven opgemeten.

Voor 16,7 mm

Achter 5 mm

Nu zou volgens mijn documentatie de schijven voor minimaal 18mm moeten zijn en deze zijn dus te dun. Achter zou minimaal 7 mm moeten zijn echter staan bij CX basis schijven van 7 en 9 voor achter en volgens hun zou ik 7 mm schijven hebben en dat zal wel kloppen want het gat tussen de klauw is 10,5 mm en een 9mm schijf dus nauwelijks past.

Wat is nu de minimale dikte van de 7mm schijf ??

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
10 van de 26
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook