11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 17 april 2010 10:20 PM
  [ # 151 ]

Zo,

vandaag nog een stuk gereden en geen gepiep van de remmen, voorlopig laten we dit maar ff zitten maar er zullen op termijn wel een keer nieuwe schijven op moeten.

Verder vanavond het kenteken voor eens aangepakt deze zat ook in zo’n vreselijk plastic geval. Hij zit nu op de juiste plek in de rubber op de voorbumper. Hier zat nog de orginele franse plaat, wat een kunstwerk is dat, zo te zien met de hand geschilderd de cijfers staan scheef en een degelijke bevestiging aan de achterzijde.

Alleen is het gat in de rubber nu iets te klein, heeft iemand dit ooit groter gemaakt en zoja ziet het dan ook nog netjes uit ??

Mark

Afbeelding Bijlagen
IMG_4052.jpgIMG_4051.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 17 april 2010 10:24 PM
  [ # 152 ]

Je kunt ook op zoek gaan naar een bumperrubber van een latere serie 1.
Die zijn wel op euro-formaat.  Wink

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 april 2010 10:30 PM
  [ # 153 ]

Maar die horen niet op zo’n vroege cx…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 april 2010 09:54 PM
  [ # 154 ]

Ik zag laats de kat van Mulder op een CX stoel liggen, nou die van mij vind het schijnbaar lekker om in het avondzonnetje op het dak te gaan liggen.

Mark

Afbeelding Bijlagen
sibbel.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 22 april 2010 10:01 PM
  [ # 155 ]

Het is wel stoffig in Venlo zo te zien. Smile

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 22 april 2010 10:11 PM
  [ # 156 ]

Bij ons in straat staan bomen waar in de lente een gele stof uit valt, zal wel een soort stuifmeel zijn, alles ligt er altijd vol mee maar gelukkig een keer wassen en het blinkt weer.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
geoarthc35
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2529
Geregistreerd: 02-08-2007

- C35 Hilton XLS
Gepost: 22 april 2010 10:29 PM
  [ # 157 ]

Ben je lekker mee die troep, maar ja is weer een mooie reden om te poetsen.

Citroen c32 Hilton XLS

Profiel  
 
toniclight
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004

- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Gepost: 22 april 2010 11:10 PM
  [ # 158 ]
Mark Gielen schreef:

Bij ons in straat staan bomen waar in de lente een gele stof uit valt, zal wel een soort stuifmeel zijn, alles ligt er altijd vol mee maar gelukkig een keer wassen en het blinkt weer.

Mark

Berk.

Mijn auto is ook geel.

Jeroen

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 mei 2010 09:54 PM
  [ # 159 ]

edit: perongeluk 2 maal gepost.

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 02 mei 2010 09:54 PM
  [ # 160 ]

Zo,

gisteren op Citromobiel geweest en hier een lang gezocht item gevonden, een bruin frame voor om de radio type “bolletjesasbak”  gooi die van mij zitten 2 gaten teveel in een of andere fransoos had er ooit een beugeltje aangemaakt.

Vandaag de nieuwe gepoets met afwasmiddel en daarna met interieurspray het ding had waarschijnlijk 10 jaar ergens in een donker hoekje gelegen smerig en geen glans meer. Toen de oude eruit gehaald om de radio om te bouwen maarja hier was weer het volgende probleem bij de nieuwe kwam ik nu achter was het plaat met de 2 gaten eruit gezaagt zodat er een moderne radio inpast cry Smileys, en die heb ik niet. Dit weer opgelost door een modern frame in het gat te duwem zodat mijn radio er ook in blijft zitten.

Verder ook nog die fantastische tochtrubbers op de deuren gezet, en ik moet zeggen het scheelt toch behoorlijk ook al rij je geen 170. nono maar gewoon 100.

Mark

Afbeelding Bijlagen
frame.jpgbolletjes2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 mei 2010 09:59 PM
  [ # 161 ]

hmm,

ik ben er gisteren achtergekomen via een ander topic dat mijn CX vreemd opstijggedrag vertoond. Bij mij gaat eerst de neus en dan de achterkant omhoog, en ik heb nu begrepen dat dit andersom hoort te zijn. Dit is sinds ik haar heb nooit anders geweest.

Vraag 1. Kan dit kwaad ja/nee?

Vraag 2. Wat kan eventueel de oorzaak zijn ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 04 mei 2010 01:15 PM
  [ # 162 ]

Is ook onzin volgens mij. In ieder geval kan het geen kwaad. Welk opstijggedrag de hydroliek vertoont en waardoor dat komt is van zoveel factoren afhankelijk. In ieder geval ben ik het gewend dat de voorkant (van mijn diverse CX’en en BX’en) het eerst omhoog komt en de achterkant later. Is in mijn lekenredenatie is dit ook logisch, omdat de voorkant het dichtst bij de pomp zit en dus het eerst druk krijgt. Aangezien het een hydraulisch systeem is, zou het gewicht van de neus hier volgens mij nauwelijks een vertragende invloed kunnen hebben. Ik ben ook wel ‘s verbaasd als het een keer andersom gebeurde, dus achterkant eerst en ging me toen nog gelijk allerlei spookbeelden in het hoofd halen over wat er dan allemaal stuk zou kunnen zijn. Niet doen dus Wink

Uiteindelijk zijn volgens mij vooral de hoogteregelaars, hoe fris die zijn, en eventuele vervuiling in het systeem bepalend voor welke kant het eerst omhoog komt, voor of achter.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 04 mei 2010 01:22 PM
  [ # 163 ]

Mijn auto’s gaan ook zo omhoog. Ik maak me geen zorgen hierover.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 04 mei 2010 01:37 PM
  [ # 164 ]
beerpeet schreef:

Is in mijn lekenredenatie is dit ook logisch, omdat de voorkant het dichtst bij de pomp zit en dus het eerst druk krijgt.

Druk van de olie is overal hetzelfde het maakt dus niet uit waar de pomp zit voor of achter.Er zijn dus andere faktoren die meespelen oa.vervuiling of brakke hoogteregelaars

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 04 mei 2010 01:38 PM
  [ # 165 ]

Dus, een nieuwe hydropneumaat*, zou vooraan en achteraan samen moeten opstijgen?

Dus vb BX,CX,DS,SM,... toen die pas uit de fabriek kwam rollen.

Profiel  
 
 
11 van de 26
« Eerste  < Vorige 9 10 11 12 13 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook