20 van de 26
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Mark’s CX… en het luchtfilter
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 maart 2012 10:32 PM
  [ # 286 ]

Zo,

vandaag ff langs gereden zat toch in Son en moet zeggen iid aardige man en lekker compact klein bedrijf, niet zo’n firma waar ze er 20 op een dag achter elkaar doen. Gewoon iemand die het met aandacht en liefde doet.

dus gelijk maar een afspraak gemaakt voor 4 April,

en nu ff hoe zat het ook alweer, als er dadelijk LPG in zit de in of uitlaatkleppen 0,05 of 0,10 ruimer ?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2012 10:48 PM
  [ # 287 ]

Nee, helemaal niet ruimer! Gewoon afstellen volgens het boekje en iedere 10.000km herhalen. Ruimer stellen is NIET nodig!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 19 maart 2012 10:51 PM
  [ # 288 ]

Hallo Mark, alvast gefeliciteerd met jouw verstandige keuze. Het maakt de pomp-beleving weer veel leuker…

je wilt specifieke bougies (weet zo ff niet precies welke), die je op (uit m’n blote hoofd) 7 mm electrodeafstand zet. Kleppen 0.05 mm ruimer zetten (al zijn de geleerden het daar niet over eens [edit, zie je wel]), en ook vaker controleren dan je gewend bent/was bij benzine.

Verder zou je dit kunnen overwegen, als je toch geld aan het spenderen bent. Ik ga het binnenkort bestellen, op diverse fora kom ik lovende verhalen tegen, m.n. over behoud van vermogen (doorgaans geeft lpg 5-10% minder vermogen tegen 5-10% meer verbruik).

Ron

PS, oh ja, spreek wel goed af waar ze de vulopening plaatsen, anders heb je kans dat ze het midden in een van je achterschermen zetten. Mijn vulopening hangt aan een beugel onder de achterbumper.

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2012 10:53 PM
  [ # 289 ]
ronvanzon schreef:

Kleppen 0.05 mm ruimer zetten (al zijn de geleerden het daar niet over eens.

Een CX heeft een kop met snoeiharde klepzittingen. Het is gelukkig geen gare Volvo ofzo. Het ruimer stellen geeft enkel meer herrie en minder vermogen. Het JUIST stellen is voldoende, en als je gewoon iedere 10k controle uitvoert gaat het zeker 200.000 km goed. Wel opletten dat het mengsel niet té arm staat op LPG. Dat geeft namelijk extra hitte en dus meer kans op klepzittingslijtage.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 maart 2012 11:13 PM
  [ # 290 ]

Ok kleppen dus niks aan doen alleen volgens het boekje en het moet goed gaan,

en Ron maak je maar geen zorgen die vulnippel komt langs het trekijzer al heb ik ook wel eens gelezen dat mensen achter het benzinevulklpeje krijgen maar of je dan handig dat LPG vulpistool erop krijgt geen idee.

Ben alleen nog aan het denken over een mooi verborgen plekje voor de LPG schakelaar, iemand nog iedeen?

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 maart 2012 12:02 AM
  [ # 291 ]

dash onderkant, zoals de mistlicht schakelaar ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 20 maart 2012 01:07 AM
  [ # 292 ]
Mark Gielen schreef:

Ok kleppen dus niks aan doen alleen volgens het boekje en het moet goed gaan,

en Ron maak je maar geen zorgen die vulnippel komt langs het trekijzer al heb ik ook wel eens gelezen dat mensen achter het benzinevulklpeje krijgen maar of je dan handig dat LPG vulpistool erop krijgt geen idee.

Ben alleen nog aan het denken over een mooi verborgen plekje voor de LPG schakelaar, iemand nog iedeen?

Mark

Goeie keus om er LPG in te leggen. Na enkele honderdduizenden kilometers kan ik wel vertellen dat een CX er prima op loopt. Al moet ik zeggen dat mijn ervaringen op een 2 liter Douvrin motor gebaseerd zijn. Daar zijn inderdaad de kleppen snoeihard van zodat je probleemloos tonnen kunt rijden zonder koprevisie.

Klepspeling: Gewoon normale klepspeling aanhouden, niet ruimer stellen. Wel in het begin elke 5000 controleren en bijstellen. Op een gegeven moment weet je dat je het bijvoorbeeld ook elke 10.000km kunt doen. Onsteking: Electronisch is aan te raden, en jezelf trakteren op een setje NGK LPG Bougies maakt het af.

Dan de installatie: Ben er bewust van dat de stabiliteit van je systeem afhangt van kwaliteit van de verdamper. Daar ga je dus niet op bezuinigen. Een tank is een tank, een leiding een leiding (mits netjes gelegd) en relais zijn vrijwel allemaal hetzelfde.  Ik rijd al jaren met een Vialle F type verdamper, en die is ongehoord stabiel. je hoeft vrijwel nooit af te stellen, en het loopt bijzonder goed. Goedkope italiaaanse pruldingen is vragen om ellende en dus ook om verkeerde mengels met alle risico’s bovendien. Staar je dus niet blind op een paar honderd euro meer, maar koop gewoon goeie spullen en geen pruldingen.

Dan de plek van de schakelaar. Een schakelaar met ledjes voor de hoeveelheid LPG is wel erg handig, en als je goed bent in zagen dan kun je dat heel netjes monteren in de metalen onderplaat van het dashboard rechts naast de choke, daar zit het gewoon handig, goed in het zicht maar ook niet te opvallend. Mijn ideale plek dus.

mocht je een foto willen dan hoor ik het wel!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 april 2012 10:00 PM
  [ # 293 ]

Vandaag was dan de grote dag, er zit nu een LPG instalatie in de auto en ik moet zeggen da’s prettig tanken 45,-euro voor een volle tank.

De nippel is langs de trekhaak gekomen zoals gepland en de schakelaar is uiteindelijk op de plaats van een van de blinde plaatjes langs de handrem en hier valt ie nauwelijks op.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 april 2012 10:03 PM
  [ # 294 ]

wie heeft het ingebouwd? Ziet er keurig uit!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 04 april 2012 10:07 PM
  [ # 295 ]

Vogels natuurlijk. Dat zie je direct! Cool

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 04 april 2012 10:09 PM
  [ # 296 ]

ziet er mooi / netjes uit !
ook starten op gas ?
en, rijdt ze goed op gas ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 april 2012 10:13 PM
  [ # 297 ]

Revanti in Son heeft het ingebouwd, en moet zeggen het is een fijn bedrijf en hij heeft keurig werk geleverd alles netjes vast gezet en afgewerkt. Ik mag over 2000 km ook nog even terug komen voor de fine tuning als alles goed ingelopen is.

Verder nog “gratis” een huurauto gehad, de afspraak was 15,- euro en met volle tank terug maar toen ik SON-VENLO-SON gereden had met het ding ging er 35 liter in de tank en was de tank dus niet vol maar als compensatie dus geen huur hoeven te betalen. Alleen morgen nog ff de sleutel van de huur Nissan Sunny inleveren, perongeluk aan mijn sleutelbos laten hangen.

Kortom Prima Service very good

Mark

edit: verder lijkt ie op gas mog wel beter te lopen dan op benzine maar dat zal te maken hebben met de afstelling van de carburateur.

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43336
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 april 2012 10:14 PM
  [ # 298 ]

Revanti heeft voor mij nu ook al 3 auto’s gedaan en naar volle tevredenheid!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 05 april 2012 09:50 PM
  [ # 299 ]

Zo,

nu madam op LPG rijd wordt het eens tijd een volgende ergenis die mij al lang stoort op te lossen.

DE DEURPANELEN.

Aangezien mijn eigen deurpanelen tot de catagorie kansloos moeten worden gerekend heb ik een tijd geleden in Belgie een aantal panelen van het juiste type en kleur op de kop getikt met een paar kleine schoonheidsfoutjes maar niets onoverkomelijks.

Alle panelen zijn iets krom maar dit heb ik bij 2 panelen al opgelost door ze nat te maken en een week op een aoude deur te laten zitten, en ik moet zeggen het resultaat is verbluffeld, ze komen er nagenoeg recht vanaf.

Maar nu, er zitten een aantal kleine scheueren in de kuntstof laag aan de voorzijde en hier moet natuurlijk iets aan gebeuren voor het erger wordt. Verder zoek ik ook een methode om ze voor de toekomst goed te beschermen aan de buitenzijde. Ik zat te denken aan iets van een of andere transperantie folie die meevormt om opnieuw/meer scheuren te voorkomen en de binnenzijde te voorzien van een kunstof/hars laag zodat er geen vocht in kan.

Wie heeft hier ideeen over of beter nog ervaring mee wat wel en niet goed werkt ?

Hier nog wat detailfoto’s van de scheurtjes.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 06 april 2012 02:01 AM
  [ # 300 ]

Als je ze kan verstevigen, en beschermen met hars…..... is dat natuurlijk mooi. Misschien kan je voor advies ook bij onderstaande firma terecht?

Om de scheuren te camoufleren kan ik je het advies geven om eens informatie in te winnen bij Dr. Vinyl, die repareert bij ons op het bedrijf ook alle stoelen, maar kunnen bijna alles (op kleur) repareren. En je ziet er echt niets van!

Meer info over Dr. Vinyl

Profiel  
 
 
20 van de 26
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook